429SCJ-R December 31, 2007 Report December 31, 2007 Jag själv kommer att byta motor i cobran till en vassare maskin, ny växellåda samt en komplett updatering av bakaxel med mera. Citera
olesch December 31, 2007 Report December 31, 2007 Jag själv kommer att byta motor i cobran till en vassare maskin, ny växellåda samt en komplett updatering av bakaxel med mera. Varför byta motor i en 03+ Cobra? Ska du ha över 800 hk? Citera
429SCJ-R December 31, 2007 Author Report December 31, 2007 Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk. Citera
Gäst December 31, 2007 Report December 31, 2007 Ständig fråga och huvudvärk... vil byta till en annan utväxling. Har idag 3:08 (eller i närheten) och funderar på 3.55.Bara jag hittar någon som kan göra jobbet....Annars så ligger sänkningssats, nya fälgar, bränslefilter, tanktätning (?!) och slitsade skivor med omspunna slangar ----- å väntar....Allt ska vara klart till våren - och American Power Tour runt Vättern. Bara en musse så här långt....http://www.musclegear.se/ Citera
olesch December 31, 2007 Report December 31, 2007 Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.Ok, därför jag undrade. Bottendelen på den motorn klarar 800hk, men som sagt bättre att vara på säkra sidan Citera
Blackstang December 31, 2007 Report December 31, 2007 Inga stora grejor, ska montera shift kit i lådan samt gula KONI dämpare fram (har redan KONI bak). Byta till en FR500 ratt om jag får tag på en sån, just nu restnoterad. Citera
Lassemålare CMC 2071 January 1, 2008 Report January 1, 2008 ÄÄÄ det blir lungt öppet filter nya framljus det är allt.Bytte visserligen ljus i sommras till svarta ser jävligt ballt utmen märkte redan i augusti när kvällarna blir mörkaatt jag i pricip var blind.REKOMENDERAR INTE SVARTA FRAM LJUSMvh Lasse Citera
elboy cmc 388 January 1, 2008 Report January 1, 2008 . Ja få ordning på min lådan o kopplingen eventuellt byta till en t56 låda 6 växlad om det inte blir något bra resultat på original lådan.. Sen blir det att lacka om lite grejor så den blir fin i vår vaxningen. Nya däck blir det dock behåller jag fälgarna. Funderar på nya framljus om ekonomin tillåter detta efter växelåds problemen Citera
turboputte85 January 6, 2008 Report January 6, 2008 Tjenare,För mig blir det andra lite mer kramgoa säten, sedan blir det lite mer pulver exakt hur vet jag ej än får se vad ekonomin säger.. samt bättre bromsar och andra hjul.. någon som vet om cobra bromsarna är något att satsa på om man vill ha bättre bromsar än orginal fast ändå få platts me dom under orginal bollit fälgar?har en 01 gt.Tack på förhand!Mvh Patrik. Citera
Arild Grønnevik January 7, 2008 Report January 7, 2008 Jeg har byttet til Cobra bremser, og det var virkelig verdt pengene Citera
turboputte85 January 7, 2008 Report January 7, 2008 Jeg har byttet til Cobra bremser, og det var virkelig verdt pengene precis vad jag vill höra! TACK! fan va gött! får nog bli sånna då! Mvh Patrik. Citera
freddan302 January 8, 2008 Report January 8, 2008 Har också cobrabromsar på min bil... Grym skillnad!! KÖP Citera
turboputte85 January 16, 2008 Report January 16, 2008 hehe känns som de blir de! dock hittade jag ett ställe som sålde cobra R brommsar! ännu roligare! fast de kanske inte passar under orginalfälgarna?Tänkte på de.. är det något mer man bör göra? byta bromsrör slangar osv? eller är de bara att muttra på större skivor och ok å se glad ut?Tack på förhand! Mvh Patrik. Citera
Peter /Cobra January 16, 2008 Report January 16, 2008 fast de kanske inte passar under orginalfälgarna?Mvh Patrik.för att vara på säkra sidan vill jag minnas att de rekommenderar 17" Citera
Arild Grønnevik January 17, 2008 Report January 17, 2008 Kitet jeg kjøpte var komplett med bremseslanger og masterpumpe.. Og 16" felger er for små ja Citera
turboputte85 January 18, 2008 Report January 18, 2008 jag har 17" bullit fälgar orginal. får kolla upp vad som ingår. Tack. Citera
mrv8 January 28, 2008 Report January 28, 2008 Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.Här ska det köras seriöst fort ser jag Du får presentera lite siffror på vad den presterar på 402 och 800 meters sen.Är det ett rent race bygge eller är det en bil med all inredning och komfort kvar?Måste bli intressant med så mycket effekt i en bil som är gat regad och med all inredning kvar, skulle jag tycka.Blir nyfiken på hur stora avgasrör har man på en sån bil med dessa effekter, har mer erfarenhet av båtar när det rör sig i dom här effektklasserna och då är det ju inga små rör man pratar om och fria flödden rakt ut, med öron bedövande ryt ur 8 - 9 liters motorer.Lycka till med byggandet.MvhMrV8 Citera
turboputte85 January 28, 2008 Report January 28, 2008 fast de kanske inte passar under orginalfälgarna?Mvh Patrik.för att vara på säkra sidan vill jag minnas att de rekommenderar 17"så då bör jag inte ha några problem då! skönt! Tack för hjälpen! Mvh Patrik. Citera
429SCJ-R January 28, 2008 Author Report January 28, 2008 Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.Här ska det köras seriöst fort ser jag Du får presentera lite siffror på vad den presterar på 402 och 800 meters sen.Är det ett rent race bygge eller är det en bil med all inredning och komfort kvar?Måste bli intressant med så mycket effekt i en bil som är gat regad och med all inredning kvar, skulle jag tycka.Blir nyfiken på hur stora avgasrör har man på en sån bil med dessa effekter, har mer erfarenhet av båtar när det rör sig i dom här effektklasserna och då är det ju inga små rör man pratar om och fria flödden rakt ut, med öron bedövande ryt ur 8 - 9 liters motorer.Lycka till med byggandet.MvhMrV8Det är en bil som kommer att ha kvar alla bekvämligheter. Avgassystemet kommer att byggas upp med Stainless works kompletta 3" system samt deras longtube headers. Citera
turboputte85 January 31, 2008 Report January 31, 2008 hittade ett kitt men de var bara frambromsar, är de någon ide att bara köpa frambromsar eller bör man ha både fram och bak? får för mig att de blir skumkännsla me stora fram och så mycket mindre bak? (cobra bromsarna då) men de kanske funkar kanon ändå? eller har ni något ställe som säljer både fram och bak till bra pris, väntar svar därifrån nu om de har bakbromsarna också. men tänkte de kunde vara kul att höra vad ni har för erfarenheter.den skall gå en del på bana tänkte jag så man vill ju ha lite rejälare doningar! Tack på förhand!Mvh Patrik. Citera
olesch February 1, 2008 Report February 1, 2008 hittade ett kitt men de var bara frambromsar, är de någon ide att bara köpa frambromsar eller bör man ha både fram och bak? får för mig att de blir skumkännsla me stora fram och så mycket mindre bak? (cobra bromsarna då) men de kanske funkar kanon ändå? eller har ni något ställe som säljer både fram och bak till bra pris, väntar svar därifrån nu om de har bakbromsarna också. men tänkte de kunde vara kul att höra vad ni har för erfarenheter.den skall gå en del på bana tänkte jag så man vill ju ha lite rejälare doningar! Tack på förhand!Mvh Patrik.Det beror på vad du ska använda bilen till. Ska du pressa bilen på bana så ja då bör du uppgradera bakbromsarna med.Är det lite div race, tuffare körning osv så nej då behöver du inte det.Att tillägga är att om du ska montera bakbromsarna så måste du lossa axlarna för att komma till och montera dem nya stagen till oken.Men i dem flesta fallen är det ingen idee att uppgradera bakbromsarna, spara dem pengarna och köp något annat istället.Men frambromsarna är som dag och natt vad det gäller skillnad =) Citera
Peter /Cobra February 5, 2008 Report February 5, 2008 här finns lite info http://sn95brakes.cjb.net/ Citera
turboputte85 March 13, 2008 Report March 13, 2008 tack för svaren. får bli något sådant när man har råd! Mvh Patrik. Citera
pineman March 13, 2008 Report March 13, 2008 Nuvarande effekt är runt 700hk och för att säkra att en originalmotor håller under en längre tid så måste den modifieras med större kolvspel och troligtvis också nya kolvar. Då jag vill vara rädd om mina original bitar såsom motor och låda så köper jag nya förstärkta sådana, bättre att ha 2 motorer och lådor än att endast ha ombyggda grejor.Nya motorn kommer inledningsvis att ligga på runt 800hk men den är byggd för att tåla ca 1100hk.Åh herregud, håll i hatten..... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.