Jump to content

fraktföretag?


Storm

Recommended Posts

Vilket är det bästa företaget att frakta hem en bil från New York till Göteborg med?

Jag har hört talas om Nordtrafik.se, men jag har emailat dem flera gånger med lite allmäna frågor, utan något svar. Ingen bra start liksom.

Någon som har tips på något annat företag?

Tusen tack,

-Marcus

Link to comment
Share on other sites

Nordtrafik funkar visserligen, men sämmre service får man leta efter!! På gränsen till otrevliga enligt mig.

Använde mig av Calship när jag fraktade GTO:n från California, kanon! Synd bara att dom inte kör från östkusten.

Link to comment
Share on other sites

Vilket är det bästa företaget att frakta hem en bil från New York till Göteborg med?

Jag har hört talas om Nordtrafik.se, men jag har emailat dem flera gånger med lite allmäna frågor, utan något svar. Ingen bra start liksom.

Någon som har tips på något annat företag?

Tusen tack,

-Marcus

Jag körde me ett företag som heter INFRA NORDIC när jag skeppade hem min bil ifrån New York - Göteborg. väldigt bra verkar dom vara :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Marcus

Du är välkommen att höra av dej till oss på GT-Shipping så ska vi ge dej en offert på vad det kan kosta att ta hem en bil.

Tyvärr är det nog samma för oss alla i fraktbranchen att det oftast tar längre tid än man först tror det är svårt att påverka när man sitter på andra sidan, det viktigaste är nog att man försöker hålla kunden informerad men även där brister det ibland, fast vi försöker att hålla alla underrättade.Jag tror ingen i branchen vill ha förseningar och irriterade kunder, sen kan det ju ibland även vara på andra hållet att det går fort som tåget och då är det ju bara plus.Jag har sagt det förr här på forumet det är svårt att vara alla till lags men ett trevligt bemötande ska alla ha iallafall det är ju inte kundens fel att det ibland blir fel, jag tror att jag även kan prata för mina kollegor i branchen.

Välkommen att höra av dej till mej via mail eller telefon vår mailadress

www.gtshipping.com

Hälsningar Maria Troedsson

CMC 314 mustang mach 1 1969

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tycker inte att det verkar vara nå´n större skillnad mellan bolagen (förutom priset kanske... Det skillde runt $600 i själva frakten & övriga kostnader var ungeför desamma)

Jag fick kanonsvar när jag ringde både Nordtrafik & GT Shipping för att diskutera en ev. hemtagning av en -68 Fb från östkusten, men på mail verkar ingen av dom svara...

Jag har lite svårt att fatta det där med att inte svara på mail. Om du möter en potentiell kund på gatan som säger "Hej, jag vill köpa av dig" så svarar du väl honom i alla fall på tilltal, eller?!? Samma sak med e-post tycker jag! Visst får dom säkert in en j-la massa förfrågningar, men hur ska de kunna läsa ut vem som är seriöst intresserad eller inte & sålla bland dom?!? Skaffa ett standardsvar där ni uppmanar intressenter att ringa om ni inte vill/orkar maila...

Sån´t här beteende retar mig som f-n. Om nå´n av mina anställda gjorde så skulle de få sparken! Så, nu fick jag det sagt!

Åter till programmet... :--

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tog hem en bil från Chicago med Nordtrafik. En hel del strul men till slut så stod bilen på gården.

Tillräckligt osäkert med att göra affär i USA, trodde att transporten skulle vara tryggare. Det blev det omvända.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tog hem en bil från Chicago med Nordtrafik. En hel del strul men till slut så stod bilen på gården.

Tillräckligt osäkert med att göra affär i USA, trodde att transporten skulle vara tryggare. Det blev det omvända.

Huga! Berätta mer för böfvelen, karl ;)

Link to comment
Share on other sites

Beställde hela transporten inkl upphämtning, via Nordtrafiks internetsida,

Fick ingen kvittens, jag ringde efter några dagar och de säger att de haft fel på sidan. Skickade om beställningen via email, inget svar. Fick ringa igen och fråga om de fått den. Jodå. Äntligen allt i sin ordning trodde jag, bara att vänta.

Väntade 3 veckor utan att höra någonting, så jag kontaktade bilfirman för att höra om bilen blivit upphämtad. Nej, de hade inte hört något.

Kontaktade transportfirman igen för att påminna. Nu gick det bättre, bilen hämtades inom några dagar, efter några veckor kom meddelande om att den lastats på båt, efter några veckor så kom meddelande om ankomst svensk hamn. Resten med ankomst, papper, inrikestransport gick bra.

Totalt sett så får man väl säga att det gick bra men det kändes som lite strul från början, men det kanske hör till?

Just den här första inledande fasen i en beställning, med en kvittens och kommunikation tillbaka känns viktig tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Så tråkigt att du inte fått svar på mailen,men som du skriver är det många som vill ha offerter och vi försöker besvara alla men tyvärr så kan någon komma i klämm.Det finns ju fortfarande telefonen om man missar något så kan du ju ringa och påminna oss så skickar vi ett mail på studs.Som tur är ingen ofelbar så tänk på det vad det gäller dina anställda upperade fel kan ju disskuteras men om det brister någon gång så får man nog ha lite överseende. Ring mej gärna eller maila mej så ska du få en offert direkt om det är av intresse.

Hälsningar Maria GT Shipping AB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...