Jump to content

Mappning av Mustang


olesch

Recommended Posts

Hej alla!

Det kommer fler och fler mustanger som är överladdade. Vet inte om det är ägare som själv modifierat i Sverige eller har importerat dem färdig överladdade.

Har själv överladdat min GT, dock undrar jag vart folk vänder sig när dem vill ha en korrekt mappning. Själv har jag fått min mappning via en såkallad e-tune. Dvs att man uppger sina modifikationer till en leverantör och sedan får man en mappning skickad till sig via epost som man sedan kan ladda in i bilen.

Detta är inte det mest optimalaste, det räknas som en grundmappning. man kan få bilena tt gå mycket bättre och prestera mera med en korrekt mappning.

Vem gör detta? Vem kan mappa mustanger? Jag har hört att koenigsegg kan göra sådant och att dem behärskar bland annat SCTs apparatet (jag kör SCTs Xcalibrator när jag laddar mappningar) Men koenigsegg är ju en bit samt att det kostar pocker =)

Någon som har några erfarenheter?

Link to comment
Share on other sites

Andreas'e här på forumet har SCT's programvara för mappning, och kan fixa en custom tune till dig!

www.nofear-motorsport.se

Andreas har redan fixat allt till mig, jag har ringt och terrat honom stup i kvarten innan, han som har fixat den custom tunen jag har idag =) Men tänkte fysiskt sätta bilen i en bänk. Dock bor ju ni en bit uppåt =)

Det var tom andreas som var sugen på mappning hos koenigsegg. Sisst vi pratade sa han något om det.

Link to comment
Share on other sites

Jaha, var det du det! Då vet jag vem du är :)

Vi hade en liten idé att i vår ha en liten "Tuner day" då vi hyr in oss på ett par rullar, och mappar bilar på direkten. Vet inte hur långt Andreas har kommit i planeringen med det men jag ska kolla läget lite och se vad han säger!

Link to comment
Share on other sites

Jaha, var det du det! Då vet jag vem du är :)

Vi hade en liten idé att i vår ha en liten "Tuner day" då vi hyr in oss på ett par rullar, och mappar bilar på direkten. Vet inte hur långt Andreas har kommit i planeringen med det men jag ska kolla läget lite och se vad han säger!

Ja allt har bannemig strlat med bilen. Var det inte komplett kompressorkit så var det remhjul som var fel osv... Inget går rätt =)

Du får gärna höra med honom med ang Lightning mafen som jag tänkte beställa asap samt custom tunen till den.. Sisst fick steeda inte tummarna ur röven på nästan 2 månader ang tunen.

Har försökt att få tag i honom men inte lyckats.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ola,

Ta kontakt med Svalle på TS Motor i Åstorp. han kör på rullande landsväg o bränner sen med Unichip. Har varit där o bänkat en Prochargerutrustad -86a Mustang, o en bekant till familjen har just fått sin C6 Corvette mappad med kompressor där. Trevlig kille med mycket erfarenhet, bromsar bla Koenigseggs bilar om jag fattat det rätt.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Ring håkan prytz på mustang performance han fixar nog en mappning åt dig.Mycket duktig kille.

En "Mappning" kan jag själv fixa. Men jag vill ha bilen rejält mappad med bänk, rullande landsväg osv...

Men jag ska kolla med TS Motor, se om dem kanske kan göra något för mig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...