Jump to content

Recommended Posts

Hallå !!! Är det någon som vet något bra rengörnings medel till cabben?

Fick bilen i onsdags förra veckan håller på att putsa på bilen, och fösöka att rengöra cabben som var dammig.Några andra bra tips på Wax t.ex.

Ska jag måla bromsoken röda eller vad tycker ni?

Mvh Evert Cmc 1622

... det är ju inte direkt 6-kolvs brembo som sitter där...

Grufman har en poäng där. Dom inte bara ser lite fjuttiga ut dom funkar inge vidare heller :P

Men, ska man nu måla så röstar jag för svart(speciellt på en röd bil)

Svarta!!! Lacka oken svarta! Det ger en mer seriös och clean look. :--

Bromsok lackade i gult, rött etc ser bara 18års-aktigt ut och drar blickar till sig vilket kräver att de skall vara helst både stora och rena jämt.

I samband att jag lät Ditec behandla bilen så impregnerade dom om cabben, den blev som ny igen (-05). Regnvattnet pärlar sig som på en nyvaxad bil. Kostnaden låg under tusenlappen för impregneringen.

//Håkan

Röstar på svarta (eller silver) ok... matchar stipes och cab. Diskret och tar inte bort intrycken på de fina fälgarna. 8)

Röda ger lite sportigare image - och subtwenty-look....

Jo jag har röda å är 50+ :oops:

måla oken röda de blir snyggt och vi är alla fjortisar för vi leker alla med bilar fortfarande trots att en del är något till åren... vägra bli vuxen... :--

måla oken röda de blir snyggt och vi är alla fjortisar för vi leker alla med bilar fortfarande trots att en del är något till åren... vägra bli vuxen... :--

Haha, det var faktiskt lite sant! :--