Jump to content

Featured Replies

comment_48002

Hej,

Tror jag fastnat i "Mustang-träsket" och har hittat en riktigt fin (tror jag) -06 cab med en V6a under huven.

Enligt säljaren är den i fint skick och har gått 1400mil. Priset han vill ha är 235000, (firma i Stockholm).

Skulle bli tacksam om någon av er vill ge mig lite vägledning om priset är rätt, om man ska spara ett par år till och köpa en V8 och om någon vet en bra firma för service etc. på västkusten.

Hälsningar Thomas

comment_48003

Priset beror helt på bil och utrustning, men mitt råd är nog ändå att försöka spara ihop till en V8, V6 blir totalt fel i en sån här bil, ungefär som dåligt Nescafé istället för riktigt kaffe.....

MEN.... det är MIN personliga uppfattning, finns säkert dom som "nöjer" sig med 6:an!

comment_48005

För dom pengarna kan jag fixa hem en 05:a GT cab åt dig, jag skulle ALDRIG köpa V6:a då det är sån liten skillnad i pris i USA.

V6:orna kommer bli grymt svårsålda i framtiden säger jag bara.

Hör av dig om du vill veta mera!

/Erik

comment_48011

Köp ingen v6 om du planerar att sälja bilen de närmaste 25 åren. Den kommer bli iskallare än en isbit på sydpolen...

däremot är v6-motorn väldigt trevlig och man märker inte speciellt stor skillnad mellan motorerna... men somsagt, den är iskall.

comment_48032
Köp ingen v6 om du planerar att sälja bilen de närmaste 25 åren. Den kommer bli iskallare än en isbit på sydpolen...

Hmm, vet inte om liknelsen med isbiten är så klockren ! Om 25 år så är isbiten en varm pöl och då kanske det är lättare att sälja en v6:a :?

  • Author
comment_48035

Ja det känns nog mer rätt med V8. Någon större skillnad på försäkring? IF skulle ha 6500 för V6-an.

Sen har jag läst här att man ska hoppa upp en årsmodell och hoppa över -05an pga av barnsjukdomar. Suck...

Erik, hur hade det sett ut om du tog hem en åt mig? Tid, pris osv?

Hälsn Thomas

comment_48036
Ja det känns nog mer rätt med V8. Någon större skillnad på försäkring? IF skulle ha 6500 för V6-an.

Sen har jag läst här att man ska hoppa upp en årsmodell och hoppa över -05an pga av barnsjukdomar. Suck...

Erik, hur hade det sett ut om du tog hem en åt mig? Tid, pris osv?

Hälsn Thomas

jag kan nog hålla med här också. 05'an är en fin årsmodell utan allvarliga fel, men det finns lite småkrafs, typ bränsletank. Har man råd med en 06 så är det den som gäller, eller ännu nyare om ekonomin tillåter.

Hellre en 05 V8 än en 06 V6 dock.

comment_48045
Ja det känns nog mer rätt med V8. Någon större skillnad på försäkring? IF skulle ha 6500 för V6-an.

Sen har jag läst här att man ska hoppa upp en årsmodell och hoppa över -05an pga av barnsjukdomar. Suck...

Erik, hur hade det sett ut om du tog hem en åt mig? Tid, pris osv?

Hälsn Thomas

jag kan nog hålla med här också. 05'an är en fin årsmodell utan allvarliga fel, men det finns lite småkrafs, typ bränsletank. Har man råd med en 06 så är det den som gäller, eller ännu nyare om ekonomin tillåter.

Hellre en 05 V8 än en 06 V6 dock.

06:or kan också ha problem med tanken, så för den sakens skull finns ingen anledning till att vara rädd för en 05:a. Dessutom finns "hyfsade" lösningar på detta problem. Har själv sniklösningen på tankproblemet och det funkar för det mesta.

Annars vet jag inte vilka barnsjukdomar det skulle vara ? Kolla mer på skick och kondition och vad det är för typ som har haft bilen :D

Hittar du dessutom någon som är sänkt så köp den så sparar du tid å pengar !!

comment_48048

Vi kan väl ta en liten snabbrepetition på barnsjukdomar på 05

Bränsletank, ingen närmare förklaring behövs här

Stötdämparlagringar som klånkar

spindelleder (även vanligt på 06, vi har sålt massor)

Trottelpositionssensor (tps)

Ingen cab (allvarlig barnsjukdom)

comment_48075

Jag köpte en 05 GT i höstar som hade rullat 1200 mil för 210 000 kr.

Se bilder här:

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13041

Enligt min åsikt är det V8 du ska ha! Den drar inte speciellt mycket mer (om du inte har väldigt tung fot dvs). Du kan fisköra den på 1.2 liter i stadskörning... Landsväg sägs det att det går att få den att dra 0,9 liter.... Det återstå att se till våren ;)

comment_48090

Jag kollade runt lite idag på försäkring. Tänkte försöka få nen den lite nämligen. :(

Billigaste jag hitta va: Sveland helförsäkring, >1500mil, assistans tillägg = 19600kr

Idag betalar jag 21000:- hos Sveland. lite billigare men inte så mkt som man hade hoppats dock. Aja bara se glad ut :oops:

Kille, 22, Gävle

comment_48094
Den var riktigt fin Fröberg! Har "snöat in" på en cab, stålblå med beige inredning av någon outgrundlig anledning. Vad betalar ni i försäkring för en GT?

Tack! Synd att man bara han köra den i ett par veckor före det var dags att ställa av den. Börjar bli lite rastlös nu....

Jag tror jag betalar ca 6000 kr för helförsäkring, 2000 mil hos IF. Billigt tycker jag då min Fiesta ST kostar mer i halvförsäkring :shock:

comment_48095
Jag kollade runt lite idag på försäkring. Tänkte försöka få nen den lite nämligen. :(

Billigaste jag hitta va: Sveland helförsäkring, >1500mil, assistans tillägg = 19600kr

Idag betalar jag 21000:- hos Sveland. lite billigare men inte så mkt som man hade hoppats dock. Aja bara se glad ut :oops:

Kille, 22, Gävle

Åh fyfan :)

  • Author
comment_48127

7900 helförsäkring hos IF för en GT. Tror att Ford kan matcha det. Någon av er som importerat från annat EU-land. Ser visserligen att priserna inte skiljer sig så där jättemycket från de som finns på blocket.

Vill passa på att tacka alla som svarar och "leder mig rätt" :)

comment_48144

Det var en riktig blanding av försäkringspriserna :shock: Jag har för mej att jag betalar runt 5000kr/år hos Länsförsäkringar helförsäkring men då var jag tvungen att stöldmärka,coda om nyckel.Efter jag stälde av bilen så kostar en garageförsäkring 699kr/halvår.

comment_48157
Även jag betalar runt 5.000:-/år hos LF.

Samma här!

32 år gammal, bor i norra landsdelen, 1000 mil & med full bonus om - det nu spelar ngn roll! :)

Jag hörde med ett antal andra bolag då jag skaffade min försäkring & för mig var LF allra billigast.

Ajfan, jag var visst i 05-delen av forumet & läste. Upptäckte inte det före jag skickat iväg meddelandet.. Jag har en 00.a själv, så försäkringskostnaden jag betalar kanske inte är jämförbar mot vad det kostar för en nyare bil...

comment_48163

fan det där med att koda om nycklar o märka alla rutorna verkar ju bökigt som fan hos det försäkringsbolaget jag hade tänkt o välja först, tog 3 veckor innan jag fick grejjor att märka rutorna med, så jag sket i det försäkringsbolaget o tog fragus istället, där slapp man koda om nycklarna o märka rutorna. :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...