Jump to content

Någon som är bra på däck/fälgar o storlekar?


Freeman

Recommended Posts

Här kommer säkert en dum fråga men ska skaffa nya fälgar typ 20" BULLIT svarta men har lite svårt för att komma fram till storlekar och bredd då jag inte är så insatt i ämnet. Någon där ute som har bra ideér på resp storlek mm fram resp bak som passar? Ska det vara bredare däck bak och ska dom vara tjockare så bilen lutar lite framåt mm? Hur påverkar det isåfall väghållning?

Har ni ngn bra adress där man kan beställa såna fälgar i den storleken?

Som sagt nybörjare i ämnet och tacksam för svar och idéer...

Kanske tom ngn som har bättre förslag än just svarta Bullit fälgar till vit mustang...

Link to comment
Share on other sites

Svarta Bullitt blir skitbra på din Mustang!

Jag själv valde 18" med 255 fram och 285 bak för att få en del gummi, 20" hade jag tidigare men gillade inte det, en smaksak, jag vet fler här som är jättenöjd med 20".

Link to comment
Share on other sites

Precis som Mohlin så håller jag vid 18" då jag tycker de lirar bra med hjulhusöppningar osv. En liten sänkning på detta, så tycker jag att det funker super. Dessa går rimligt mjukt med 255x45x18.

Jag har de polerade Bullitfälgarna med lite bredare fälgkant (se avatar)

Men som sagt smaken..... ;) och visst det är superfräckt med 20" oxå.

Link to comment
Share on other sites

:D

Gungigt, ja men du vet, jag som kört Jeep i många år tycker att hjul lägre än 33" ger rena formel 1 känslan.

Dessutom har jag tidigare tryckt fram en gammal trimmad 500 hästars tegelsten från tidigt 70-tal, läs Corvette, på 15 tums pluggar och höga 60-profil i direkt löjliga hastigheter så liiiite utmaning får det väl vara.... 8)

Det du söker kan man väl bara (lagligt) utnyttja på bana, eller :lol: ?, och jag vet inte hur många av grabbarna/tjejerna i forumet som kör bana med sina Mustanger.

Säkert en del det betvivlar jag inte, men jag utgår från relativt "normala" bedrifter. Annars skulle jag satsa på skurna slicks och helt andra doningar, för då kan man ta böjarna herrejösses.... :shock:

För..... det är väl max 120km/h på Svea rikes allmänna asfalt vad jag vet ;)

Skämt åsido, ta mitt inlägg för vad det är - på skoj - jag bara måste ;) , för visst har du rätt. Gången blir givetvis stabilare, men det räcker rätt så länge med 18 tummare också.

Link to comment
Share on other sites

håller helt med dig att 18 tummare räcker för lagliga svenska farter...

men som du tydligen förstått så va min anledning till bytet att jag kört på mantorp med den å de va noll koll men spännande... :twisted:

men sen e jag ju inte den som kan köra så långsamt som 120 heller så... :oops:

å när man e på autobahn så måste man ju me visa sig på styva linan även om de ser ut som huven ska lämna bilen... :--

Link to comment
Share on other sites

De ser rätt så feta ut.

Med så breda däck, går de i linje med kaross kaneten till hjulhuset?

Det hoppas jag, vet inte, jag har inte vågat prova än...

Men fälgarna är ju avsedda för bilmodellen så jag utgår ifrån att dom ej sticker ut.

Link to comment
Share on other sites

Svarta Bullitt blir skitbra på din Mustang!

Jag själv valde 18" med 255 fram och 285 bak för att få en del gummi, 20" hade jag tidigare men gillade inte det, en smaksak, jag vet fler här som är jättenöjd med 20".

Hej Mohlin

Jag instämmer med dig, jag vill också ha lite gummi.

Har köpt Bullit deep dish 10x18 men har problem med att hitta lämpliga däck. Funderar på 285/40 eller 295/40 men urvalet är något begränsat? Emotser gärna tipps på var man kan handla däck.

Kan även tänka mig ännu bredare men vill inte offra höjden på däcket.

Tack på förhand/Lelle

Link to comment
Share on other sites

Good Year Eagle F1 285/40 18"

Hej Mohlin

Hur gick det i tullen? Intressant att veta då jag väntar på en beställning från USA just nu.

Är det rena lotteriet?

Hade tänkt försöka få tag på fälgarna där, men hittade få som skickade till Sverige och fick inget bra besked vad frakten skulle bli.

Mvh/Lelle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...