sudden February 18, 2008 Report February 18, 2008 Har en -65 mustang som ska få ny plåt.Men har lite fundering på vad som det är minst jobb med ska byta baljan under instrument brädan där luftkanalen sitter längst ut på sidorna.Är det möjligt att byta dom inifrån eller måste man ta lös hela (luftintags plåten framför framrutan). Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 18, 2008 Report February 18, 2008 Hej.Har du en fungerande åkbil så är det inte vettigt att göra storjobbetnu, allså att ta ur framruta riva av framskärmar med allt som följermed det, baljan går att laga inifrån men det är stort jobb det också. Frågan är hur mycket som du har tänkt att göra, är det i frisklufts-insläppen som är rostskadade så finns det lite enklare sätt attlaga. Citera
sudden February 18, 2008 Author Report February 18, 2008 Ja det är där friskluften kommer ett stort rör som kommer ner i kupen.Bilen är körbar men inte så roligt när det regnar eller man tvättar bilen då blir det swimming pool på golvet .Förra ägaren har varit o kladdat med kitt o dyl så jag tänkte att det är lika bra att byta alltihopa.Att det blir mycke svetsjobb spelar ingen roll då man få hålla på med en musse . Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 18, 2008 Report February 18, 2008 Ok.Du får räkna med en tids jobb för att fixa det på rätt vis, det blirtill att riva av front, skärmar och att ta ur framrutan, sedan finnsdet några olika varianter på hur man kan gå till väga. En av dessa är att slipa fram ala punktsvetsar och borra bortdessa för att kunna lyfta av friskluftsgrill. Ett annan variant är att öppna ändarna av grillplåtens översidadär skärmen döljer framför vindrutan, pil o pet jobb. Det finns även s.k. reparationssats för detta att köpa hosåterförsäljare av Mustangdelar. Citera
Edeson February 18, 2008 Report February 18, 2008 HejEn plåtslagare hjälpte mej med det här jobbet (och lite andra plåtarbeten också), bilen var då helt ren och blästrad.Tyvärr finns det inte några nya plåtar att köpa till 65-66.Undre plåten kan ju vara mer eller mindre sönder rostad och den övre måste borras bort vid varje punktsvets (sitter tätt).Jag köpte en front som inte var allt för rostig, från den skar vi bort den övre plåten och slipade rent den sista biten underifrån för att slippa få en sönderborrad del. Jag håller med Lars om att det är ett storjobb./Edeson Citera
sudden February 18, 2008 Author Report February 18, 2008 Ja då vet jag får nog bli att borra punktsvetsar o köra med rondelen ett tag då ska det göras ska det göras riktigt annars får det va.Tack för alla svar. Citera
JohnB February 19, 2008 Report February 19, 2008 Ja då vet jag får nog bli att borra punktsvetsar o köra med rondelen ett tag då ska det göras ska det göras riktigt annars får det va.Tack för alla svar.Rekna med 600- 700 punktar John Citera
Anders CMC601 February 20, 2008 Report February 20, 2008 OBS att "Cowl upper and lower" numera går att köpa som reproplåt till 65-66.Finns hos NPD för $179,- och $167,-Det är ifs mycket job att byta, men reparationen bli mycket mer proffsig och hållbar.Lycka till....... Citera
sudden February 21, 2008 Author Report February 21, 2008 Ja då vet jag får nog bli att borra punktsvetsar o köra med rondelen ett tag då ska det göras ska det göras riktigt annars får det va.Tack för alla svar.Rekna med 600- 700 punktar Tur man har något att göra då Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.