Jump to content

Stötfångare Bak -67


Janne64

Recommended Posts

Har monterat ny stötfångare Bak på min musse men tycker att den kommer för långt ifrån karossen sedan den svängt om hörnet. Kanske det beror på att någon har mixtrat med dom fästen som satt i Fångarens insida då det var lagat på båda så det kanske är läge att svetsa ihop 2 nya fästen och anpassa glipan . Någon kanske har en närbild på hur nära den skall ligga emot karossens långsida :?:

Link to comment
Share on other sites

Vid närmare kontroll så såg det ut som att dom fästen som sitter på insidan utav stötfångaren var lagade på ena sidan så jag har fått en kille att göra iordning 2 nya fästen i grövre material samt lite enklare än original så detta skall nog lösa sig det med , tackar för bilderna då jag såg hur det skulle se ut :P

Link to comment
Share on other sites

Med anledning av föregående frågor om bak kofongare passar jag på att fråga om någon vet hur jag fixar till en "backningsveck". Tidigare ägare har backat in i en stolpe eller liknande. Tips och trix emottages tacksamt :John

Link to comment
Share on other sites

Med anledning av föregående frågor om bak kofongare passar jag på att fråga om någon vet hur jag fixar till en "backningsveck". Tidigare ägare har backat in i en stolpe eller liknande. Tips och trix emottages tacksamt :John

Du behöver nog värma med gasen men med stor risk att kromet släpper.

Du får en helt ny för under 2000:-

Om nu vecket satt i kofongaren och inte i karossen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det som var problemet var att fästet som satt skruvat på den gamla stötfångaren tydligen hade varit med om en dålig lagning och slagit sig vid svetsning samt att hela plåtbiten passade som en M8 mutter på en M10 Bult. Jag har snart det hela på plats och får minimal glipa på den nya stötfångaren med hjälp utav hemmagjorda fästen i rejäla fästen i form av plattjärn . Tackar för bilderna :P

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...