Janne64 February 25, 2008 Report February 25, 2008 Har monterat ny stötfångare Bak på min musse men tycker att den kommer för långt ifrån karossen sedan den svängt om hörnet. Kanske det beror på att någon har mixtrat med dom fästen som satt i Fångarens insida då det var lagat på båda så det kanske är läge att svetsa ihop 2 nya fästen och anpassa glipan . Någon kanske har en närbild på hur nära den skall ligga emot karossens långsida Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 25, 2008 Report February 25, 2008 Hej.Det är lite olika med passformen, inte ovanligt att det gliparmer än man kan ta, problemet är att det finns olika tillverkare,en del av dessa är rätt dåliga. Bilderna är på Nordans bakstötfångare 67-68. Citera
Janne64 February 27, 2008 Author Report February 27, 2008 Vid närmare kontroll så såg det ut som att dom fästen som sitter på insidan utav stötfångaren var lagade på ena sidan så jag har fått en kille att göra iordning 2 nya fästen i grövre material samt lite enklare än original så detta skall nog lösa sig det med , tackar för bilderna då jag såg hur det skulle se ut Citera
Jacksson February 27, 2008 Report February 27, 2008 Med anledning av föregående frågor om bak kofongare passar jag på att fråga om någon vet hur jag fixar till en "backningsveck". Tidigare ägare har backat in i en stolpe eller liknande. Tips och trix emottages tacksamt :John Citera
Robban cmc 1103 February 27, 2008 Report February 27, 2008 Med anledning av föregående frågor om bak kofongare passar jag på att fråga om någon vet hur jag fixar till en "backningsveck". Tidigare ägare har backat in i en stolpe eller liknande. Tips och trix emottages tacksamt :JohnDu behöver nog värma med gasen men med stor risk att kromet släpper.Du får en helt ny för under 2000:-Om nu vecket satt i kofongaren och inte i karossen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 27, 2008 Report February 27, 2008 Hej.Det bör kanske nämnas att bakstötfångaren har en svagböjning i mitten original, den är alltså inte spikrak sommånga tror, detta ser man tydligast på 65-68. Citera
Janne64 March 10, 2008 Author Report March 10, 2008 Det som var problemet var att fästet som satt skruvat på den gamla stötfångaren tydligen hade varit med om en dålig lagning och slagit sig vid svetsning samt att hela plåtbiten passade som en M8 mutter på en M10 Bult. Jag har snart det hela på plats och får minimal glipa på den nya stötfångaren med hjälp utav hemmagjorda fästen i rejäla fästen i form av plattjärn . Tackar för bilderna Citera
Lars Brisman March 15, 2008 Report March 15, 2008 Det verkar glipa lite hit & dit på de flesta bilar: Citera
Recommended Posts