Bosse N March 3, 2008 Report March 3, 2008 Så var det dags igen...att komma på att man skulle ha ringt och gjort en beställning på den utannonserade Mustangcollectionen. Tyvärr missade jag också denna kväll och månad (endast med en enda timme men ändå. "Nära skjuter ingen hare" heter det) att göra min beställning. Jag får skylla mig själv men samtidigt kan man undra varför det i dessa datorernas tidevarv inte går att lägga en beställning genom ett enkelt mail. Man kan maila beställningar världen över men det går inte att maila en beställning på ett klädesplagg från Classic Mustang Clubs collection. Är det inte dags att ändra på det snart...eller ligger det någon mening i att tillgängligheten av collectionen skall vara så dålig? (telefontid tre timmar en ggr/månad)Jag har även sett Mustangåkare i kläder märkta "Corvette" men det kanske har sin naturliga förklaring..."när allt kommer omkring"!!!MvhBosse N Citera
RoTe March 4, 2008 Report March 4, 2008 80 talet vill ha sitt postordersystem tillbaka! Håller med om att det var löjligt krångligt. Jag jobbar ju dessutom bara kvällar/nätter så att pricka in 18-21 blir svårt... Citera
Lygdman cmc813 March 4, 2008 Report March 4, 2008 Jag har låtit bli att beställa för att det känns för krångligt.. Citera
Janne Holm CMC1740 March 4, 2008 Report March 4, 2008 Känns lite tråkigt då jag träffat respektive (hemskt trevliga människor) som håller i försäljningen på sin fritid. Kanske det är en punkt som berörda bör ta upp på årsmötet Citera
RoTe March 5, 2008 Report March 5, 2008 Man tycker att E-post borde underlätta för båda parter? Kan väl inte vara så kul att ha en fast tid då man absolut inte kan göra någonting annat eftersom hemtelefonen kan ringa? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 5, 2008 Report March 5, 2008 Hej.Ja en sak är klar, tiden har stannat till lite gällade orderoch förfarande med klubbens kläder, jag kan bara nämnaatt jag under 90-2000 hålt i försäljningen av klubbens kläder och det var inte lättare då trots något mindre antalmedlemmar. Största jobbet är att hålla ordning, inventera, beställa hem det som tagit slut, jag kan bara ge en stor guldstjärna till dom som håller på idag med detta. Ni som tycker det är jobbigt att beställa eller köpa kläderskall om ni kan sätta er in i detta och kanske försöka påverka på tex årsmöte lämna en skrivelse och berätta hur ni tänker. Jag tycker att ni skall prova att göra en beställning igen,dumt att ge upp då kläderna är snygga, man bör ocksåveta att det inte finns något vinstintresse av att säljaoch skicka kläder utan att det är en rent idiellt arbete. Vi lever på 2000 talet, lost in space åldern och många är det som har hamnat i den ålderns system ofrivilligt, jag hoppas att att skapa något system för att alla skall kunna handla utan att någon tex känner sig blåst. En liten notis, det gjordes några försök, skicka klädertill beställare med ett bifogat inbetalningskort, dels föratt det skulle bli en snabb leverans och för att göra denne någon medlemmen lite lyckligare. Det hände, inte ofta, men det hände att denne någon struntade i att betala, därmed så var bara protoförlustenen katastrof det tog några ärliga betalare en tid att betalaförlusten då avansen på försäljningen är nästan obefintlig. Vi måste hjälpas åt istället för att få ett bra leveranssystem för klubbklädförsäljningen att fungera, hjälp till med dettaom någon av er tror att ni kan. Citera
CMC 1061 Berra March 5, 2008 Report March 5, 2008 Blir mycket besviken när jag läser vad Lars skriver. Som alltid börja man undra. Varför gör mäniskor på detta vis. Alla vet att en club sällan tar ut extra för vinning. Och när klubben är schyst och litar på sina medlemar.Så är det så ultra dåligt att inte göra rätt för sig. Dom gör såna saker är inte värdiga och hederliga medlemmar. Kom ihåg sånt här sprider sig. Och det kommer alltid tillbaka. Typ att folk tittar snett på en. Lite snack att man inte ska lita på den personen. Det kan inte kännas kul för den som blir drabbad av detta. Men tyvär man har själv skapat det. För tusanKom igen var hederliga mot varandra. Det kommer man så mycket längre med. Ibland kan sanningen svida. Men det är så mycket bättre än att ljuga. För det är värre. Fram för ett hederligt folk i Mustang klubben. Eller bland oss Mustang ägare. Själv är jag jätte interssrad vad det finns att köpa. Betalar gärna i förskottså att allt blir okay. Tycker inte om att få problem.Berra Citera
RoTe March 5, 2008 Report March 5, 2008 Jag vet att det är mycket jobb att sköta om försäljningen. Men det måste ju vara mer jobb nu än vad det behöver vara?Sätt upp en riktig webbshop med kortbetalning och ha ett system som hanterar lagersaldo automatiskt. Då behövs det bara inventeras en gång så har man koll på siffrorna samt att allting utom frakten sköts automatiskt. Skickandet av sakerna är ju bara att göra när det finns tid så klart. Kunskapen att fixa detta borde väl finnas i klubben? Ett nytt utseende på webbsidan skulle heller inte skada. Citera
mats g johansson March 5, 2008 Report March 5, 2008 Hej Robert. Kan du inte undersöka det här och ta reda på lite mera hur man sätter upp en webshop, så kan du väl rapportera in till klubbens styrelse sen. Ni andra i klubben som har kompetens på webshops kan ju höra av er till Robert. Elller var det tänkt att "någon annan" skulle göra det?Mats Citera
RoTe March 5, 2008 Report March 5, 2008 Hej Robert. Kan du inte undersöka det här och ta reda på lite mera hur man sätter upp en webshop, så kan du väl rapportera in till klubbens styrelse sen. Ni andra i klubben som har kompetens på webshops kan ju höra av er till Robert. Elller var det tänkt att "någon annan" skulle göra det?MatsJag har tyvärr ingen kunskap om detta och jag är dessutom inte medlem i klubben. Är det ingen som orkar så får det ju vara, för vill inte klubben utvecklas så är det ju så. Inget jag gråter över. Citera
Dr Frelin March 6, 2008 Report March 6, 2008 Men alltså... en särskild mail för beställningar där man betar av beställningarna eftersom det finns produktar att leverera måste väl vara relativt enkelt att sköta. När ordern är klar flyttar man ordermailet till en mapp i mailboxen "lev. ordrar". Vid beställning så betalar man in pengarna på ett givet konto med sitt nickname som reference. Skickar samtidigt ett mail med adressuppgifter och nickname. Sen får det ta den tid det tar... men då måste fraktpriserna vara specifierade i förhand... men det kanske dom är redan... är lite ny så jag vet knappt vad ni talar om igentligen En webshop känns lite overkill även om det har sina fördelar... kräver ju en del underhåll och arbete det också. Citera
pools March 7, 2008 Report March 7, 2008 Kanske det är en punkt som berörda bör ta upp på årsmötetSätt upp en riktig webbshop med kortbetalning och ha ett system som hanterar lagersaldo automatiskt.Har kollat runt lite... och det finns gratislösningar på detta. Ska ta upp det på årsmötet.Mvh. Citera
Janne Holm CMC1740 March 7, 2008 Report March 7, 2008 Kanske det är en punkt som berörda bör ta upp på årsmötetSätt upp en riktig webbshop med kortbetalning och ha ett system som hanterar lagersaldo automatiskt.Har kollat runt lite... och det finns gratislösningar på detta. Ska ta upp det på årsmötet.Mvh.Kanonbra att du engagerar dig i detta, tror väldigt många är beredda att hålla med. Själv har jag haft turen att träffa på "Försäljarna" på en del sammankomster och köpt en del prylar Vet inte hur mycket de har i lager om det är någon ide att sälja under Elmiadet brukar komma mycket Mussefolk dit Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.