Jump to content

V6 vs V8


Dr Frelin

Recommended Posts

Tjenna!

Brorsan funderar på att köpa en 05:a CAB från US. Sitter en V6:a i den och jag funderar bara hur mycket som skiljer mot V8:an... är drivlinan, famvagn osv. densamma eller skiljer det även där på dom här modellerna?

Link to comment
Share on other sites

De skiljer nog en del. Har för mig att åttan har: grövra krängare fram, krängare bak som jag tror sexan saknar (kommer faktiskt inte ihåg hur de var nu), större bromsar runt om, större motor :-- och förmodligen en hel drös med skaker till. :)

/Simon

Link to comment
Share on other sites

Ok... krängare går väl att byta, bromsar lika så om det skiljer så mycket... drivlinan då, utväxling osv.

Tror faktiskt det är exakt samma färg som din också! :) Tycker den är skitsnygg! 8)

Hur ser det ut med chiptrim osv. till dom här? Jag menar med lite enkla metoder som chip, avgassystem, luftfilter lär man ju kunna få lite mer att åka med iaf. :D

Link to comment
Share on other sites

Trimdelar finns de nästan lika många som till åttan. I usa vill säga men de e ju bara o beställa. ;)

Angående utväxlinge på de bägge så skiiljer det iaf på de manuella lådorna då de är olika modeller, dock så är det samma autolåda (rätta mig om jag har fel :)) och därmed ska utväxlingen i låda vara samma. Mer än så vet jag inte på rak arm, opch jag hittar inte den sida där allt står på ett bra sätt. :(

Kul med samma färg!

Link to comment
Share on other sites

Är det ngn speciell orsak till att han ska ha V6:an ist för V8:an?

Inte mer än att han har hittat en Mustang som han vill ha till ett bra pris och det råkar sitta en V6:a i den...

'

Det var lite så för mig med, jag var på väg att köpa en V6:a, men efter ha provat V8:an (och hört den) så var V6:an inget alternativ att ens tänka på längre. Det är dock väldigt personligt och många är nöjda med 6:an, det är ingen tvekan om att det är en bra motor.

Men när du börjar fundera på att byta både det ena och det andra för att efterlikna GT:n så känns det som att det inte är värt besväret/tiden/pengarna. En GT bör vara rätt mkt lättare att sälja sen också.

Link to comment
Share on other sites

Ja, anledningen till att man tittar på en 6a är på grund av ekonomiska skäl antar jag. Men för det mesta så brukar man allt efterhand köpa på sig en massa trimdelar och modifiera. Sedan kommer man till en punkt där man ångrar att man inte köpte sig en 8a istället.

Alla jag känner som har haft en 6a ångrar sig att dem inte köpte en 8a. Finns nog lite att tänka på, alla har ju sina tankar och åsikter!

Men en 8a är ju givet. Mustang med en 6a vad är det :D

Link to comment
Share on other sites

Alla åsikter är väl bra, man köper ju en bil med dom förutsättningar man har. Men rent ekonomiskt så tror jag att det lönar sig att köpa V8 när du en gång säljer, det är min uppfattning.

Men en Musse är ju en musse så sant så sant... :P

Link to comment
Share on other sites

Alla åsikter är väl bra, man köper ju en bil med dom förutsättningar man har. Men rent ekonomiskt så tror jag att det lönar sig att köpa V8 när du en gång säljer, det är min uppfattning.

Men en Musse är ju en musse så sant så sant... :P

Kan bara instämma, vad en GT kostar idag mot vad man får tillbaka när man säljer, kontra en 05+ med en V6:a är nog alldeles för stor för att det ska vara ekonomiska skäl.

men en 2005+ med V6 är ju trots det mycket bättre än föregångarna med V6.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...