Jump to content

Recommended Posts

Har märkt att när jag kört ett längre tag så försvinner allt ljus under ett ögonblick, ibland kan det var borta lite längre.

Nån sa att det var kontakten till ljusströmbrytaren på instrumentbrädan som blir överhettad. Kan det vara så och vet nån vad jag ska hitta på för att bli av med problemet.

En polare till mig hade exakt samma problem på sin -71HT. Där kopplade vi halvljuset över ett relä så att belastningen över ljusomkopplaren blev mindre. Vi drog +matning till relät direkt från batteriet (via en säkring) och se´n drog vi utgången från relät till halvljuslampan. Styrströmmen till relät tog vi från orginalkablarna till halvljuset.

REKOMENDERAR STARKT ATT DU ÄVEN KOPPLAR HELLJUSET ÖVER ETT RELÄ.DESSA FEL UPPSTÅR VANLIGTVIS PÅ GRUND AV ATT DET MONTERAS H4 LJUS PÅ BILEN.DÅ BRYTER ÖVERHETTNINGS SÄKRINGEN I LJUSOMKOPPLAREN.EFTERSOM H4 LAMPORNA ÄR KRAFTIGARE.

  • 5 weeks later...

Har lest en eller annen plass at det går at kjøpa en brytare som er bereknad på sterkare lys . :idea:

Har selv hatt det problemet med blinking i lyset , og etter å ha montert relee på både hel , og halvljus , så ble alt Ok :lol:

Er det andre som har hørt om denne "sterkere" lysbryteren , og hvem som leverer denne :?:

Jag menar at jag leste dette i Mustang Monthly , men finner ikke igjen dette :cry:

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...