Jump to content

Mustang 66a


Maximus79

Recommended Posts

Hallå igen,

Nu kommer jag med lite mera frågor,har nämligen hittat ett intressant objekt bara 2km från jobbet där ser man vad världen är liten.

En mustang 66a i bra prisklass och skicket ser bra ut osv,men vad bör jag kolla efter/att tänka på är ju som sagt nybörjare

sänder med länken här så kanske ni kan ge mig några tips om vad jag skall tänka på.

www.busbilar.se

sen går ni in på bilar så hittar ni den där en grön Mustang.

En grej som jag tänkte på är,bilen är grön med grön inredning,men den blåa inredningen verkar inte passa in där,det står ju att dom har bytt inredning men dom kanske inte brydde sig om det blåa i bilen.

Mvh

Max

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om du menar den blå mattan. För klädseln är grå och vit.

Ser ut som typ pony klädsel. Dom kan vara tvåfärgade. Tycker att bilen ser jätte bra ut på kort. Men tror inte detta är org lack. Den som sitter på brädan ser ut att vara den rätta färgen. Tycker du ska försöka ta med någon som är billackare eller är duktig plåtis eller nån som har erfarenhet

med typ sådanna jobb som plåt. Får du inte teg i någon. Ta med magnet

Och gå efter sidorna, eller rättare sagt överallt. Där den fastnar okay inte fastnar eller fastnar dåligt. blir det mysko. Sen som vanligt provkörning

Känn efter styrning bromsar motor gång. Är allt bra. KÖP KÖP KÖP.

Så blir du också en lycklig Mustang ägare. Följ dom gamla råden du har fått förut. Så blir det säkert ett bra köp. Men kom ihåg Lacken måste vara ny. Den färgen fanns inte 66. Vad jag vet.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Det mest intressanta saknas: VIN numret så du kan kolla hur den var tillverkad + data från Door-Tag med alla uppgifter. Sedan alla bilder under bilen. Allt är enkelt att fixa utom dålig plåt + drivlinan. Lycka till

/Svedis :--

Link to comment
Share on other sites

Hej

tack för svaren!! det med magneten var ett supertips!,vart brukar vin nr sitta är det i plåten eller på några regpapper?

Finns det något form av register man kan slå in vin nr i,och få all dessa fakta?

den blå mattan som sitter vid automaten menade jag,om jag inte är fägblind.

Jag återkommer med mera info!

Mvh

Max

Link to comment
Share on other sites

Jag kan hålla med dig att den blå mattan runt växelspaken är riktigt uggly

Men en ny form pressad matta är inte så blodigt dyra . Även hos våra försäljare i Sverige. Och jobbet är inte heller svårt att genomföra.

Lägg inte för stor vikt på mattan. Det kan finnas andra detaljer som är mycket viktigare att lägga krut på.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut att vara blå matta på sidorna vid baksätet också. Original var detta bara lackad plåt (om bilen hade standardinredning) eller klätt med vinyl (om bilen hade ponyinredning). Det verkar också vara svarta dörrsidor, vilket inte stämmer med färgen på säten och det lackade på dörrarna. Ratten är från en bil utan ponyinredning (det satt träimitationsratt som standard i bilar med ponyinredning), likaså är instrumentet från en bil utan ponyinredning (det har inte träimititation, och det har "dubbla kromsargar" i ytterkanten. Så här ser det ut till ponyinredning: http://www.virginiaclassicmustang.com/c ... itemid=IN4 ).

Inredningen verkar alltså vara ett ihopplock. Det viktigaste (som sagts tidigare) är ju dock att bilen inte har rost, resten är lättare att fixa om man vill.

Om du går in under "Teknik" på huvudsidan, så finns där en decoder halvvägs ner. Där kan du mata in all koder som står på bilens dörrskylt, och få lite svar på hur den var utrustad från fabrik.

Link to comment
Share on other sites

Hallå Gubbs

Tack för alla vänliga tips!!

Ronnie! hittade inte den länken du pratde om på teknik,hittade någon länk

med vin nr.Var det kanske den du meande.

Jag fick detta nr av ägaren

6F07C207398

Mvh

Max

Link to comment
Share on other sites

Ronnie! hittade inte den länken du pratde om på teknik,hittade någon länk

med vin nr.Var det kanske den du meande.

Länken finns under en rubrik där det står "Mustang data" på tekniksidan.

Jag fick detta nr av ägaren

6F07C207398

Detta är VIN-numret (chassienumret), där man kan läsa ut att bilen är en 66:a HT tillverkad i Dearbornfabriken, utrustad med 289 med 2-portsförgasare.

Det finns dock mycket mer uppgifter än detta om hur bilen såg ut från början, på en skylt i bakkant av förardörren (om skylten sitter kvar, och om den hör till rätt bil. Om dörren är bytt kan det vara fel skylt som sitter där, men VIN står där också så det är bara att kolla så det är samma VIN som bilen har).

Här finns mer info, och kanske lite enklare att överblicka än decodern på hemsidan: http://www.vintage-mustang.com/topics/d ... ecode.html

Link to comment
Share on other sites

Jag känner igen bilen från Blocket. Lite ovanligt att se motorn är röd men det har ingen betydelse om man är inte originalfreak. ;)

Maximus! Du får hojta till om du har köpt/ska köpa bilen. För 129 000 borde den vara i bra skick.

Link to comment
Share on other sites

Hallå Gubbs

Ronnie det var en bra länk (tack!) visst priset är bra men jag avvaktar lite på denna Mustang väntar i våren och alla vårträffar där man kan se lite sköna mustanger och snacka lite med folk.

Får inte den rätta känsla just på denna Mustangen.

Mvh

Max

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...