Janne64 March 21, 2008 Report March 21, 2008 Är det månne dragströmbrytaren det kan vara fel på då lyset lyser ibland då jag drar ut knappen och lika ofta händer ingenting ?. Eller finns det relä´ eller dylikt att kolla upp först ?. Kanske någon som vet där ute ?.Lars brukar ju ha svar på allt och kanske även detta Citera
CMC 1061 Berra March 22, 2008 Report March 22, 2008 Oftast är det dragströmbrytaren. Frågor Har du H4 lampor in mont. Om du har detta. Köp en relä sats av Lars. Blir både snyggt och billigt.Men du kommer att vara tvungen att köpa en dragströmbrytare med.Den gamla har brunnit. Men jag själv har råkat ut för att min kontakt i motor utrymmet har haft dålig kontakt. Så att mitt lyse slutade fungera.Men det verkar inte vara så vanligt. Men värt att kolla. det kan räcka ibland att man sprayar kontakt spray med. I kontakt stycken från strömbrytare, kontakt motorutrymme, lamphållare. glöm inte fot omkopplaren med. Lycka tillBerra Citera
Janne64 March 22, 2008 Author Report March 22, 2008 Jo jag har bytt till andra insatser fram och därtill H4 och även köpt relä´satsen utav Lars . Vilket kontaktstycke menade du under huven? . Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 22, 2008 Report March 22, 2008 Hej.Jag tror tyvärr att dragströmbrytaren är utkänt om detär som du skriver att ljuset tänder ibland och iblandinte. Fungerar parkeringslägets lampor eller händer det ävendär att det tänder ibland och ibland inte. Har du känt om kontackten på dragströmbrytaren sitterfast (påtryckt) som den ska. Kontackt i motorum är möjligen genomgången genomtorpedväggen som Berra menar, det var mycket vanligtmed oxid och därmed dålig kontackt i dessa, vanligast på tidigare årsmodeller som 64½-65. Har du rengjort alla minus-plus punkter som finns ävende som sitter i ytterbelysningars närhet, alla lamphållareoch strålkastare har utvändiga jordningar i sin närhet som bör kontroleras och rengöras. Citera
Janne64 March 24, 2008 Author Report March 24, 2008 En Dragströmbrytare är nu betsälld utav Mustangparts så vi får hoppas att detta problem snart är avhjälpt . Citera
Terner March 26, 2008 Report March 26, 2008 Alltså det är VÄLDIGT ofta det är fotomkopplaren halv/hel som spökar kolla den !/Terner Citera
Recommended Posts