winnerpatric cmc162 April 8, 2008 Report April 8, 2008 Inga mätare utom hastighetsmäteren fungerar. Vad är det första jag ska börja kolla på? Mvh Patric Citera
Nenne April 8, 2008 Report April 8, 2008 Eftersom samtliga instrument och givare knappast ger upp samtidigt, kolla att den stora kontakten som ansluter till instrumentklustret sitter som den ska, att det inte finns några lösa kopparremsor från kretskort vid anslutningen, att du har 12V spänning fram till spänningsregulatorn, att du har cirka 5V efter spänningsregulatorn, att kretskortets jordning verkligen jordar, att kretsarna på kretskortet är i övrigt är hela. Citera
Glenn April 9, 2008 Report April 9, 2008 Hej!Eftersom jag har haft liknande problem kan jag kanske hjälpa till med en bild.Mustang -70mvh Glenn Citera
Pelle H July 7, 2008 Report July 7, 2008 Hej, Jag har samma problem, mätarna och blinkers lägger av ibland påmin -70 cab.Oftast när jag startar om bilen så funkar det igen. Har kollat, ruckat på och sprejat elrengöring på stora flatkontakten och kretskortet=fräscha, har nytt laddrelä och har ryckt även i de kablarna utan påverkan.-Kan det ha nåt med tändningslåset, eller nåt annat att göra?Fler tips emottages tacksamt!Mvh / Pelle H Citera
Nenne July 8, 2008 Report July 8, 2008 Hej, Jag har samma problem, mätarna och blinkers lägger av ibland påmin -70 cab.Oftast när jag startar om bilen så funkar det igen. Har kollat, ruckat på och sprejat elrengöring på stora flatkontakten och kretskortet=fräscha, har nytt laddrelä och har ryckt även i de kablarna utan påverkan.-Kan det ha nåt med tändningslåset, eller nåt annat att göra?Fler tips emottages tacksamt!Mvh / Pelle HEfter en snabb titt i elschemat, så låter det som att det är möjligt att det kan bero på en risig kontaktdel i tändningslåset. Om jag inte ser fel så tas strömmen till både instrumentets spänningsregulator och till blinkrelät från kontakt A på tändningslåset.Nu är ju mitt elschema för 1969, men jag tror att det finns en god chans att det bara är tändningslåsets placering som ändrats, inte de elektriska funktionerna. Citera
JohnB July 8, 2008 Report July 8, 2008 Dom her lenken kan jo va bra å ha;http://forums.vintage-mustang.com/showt ... d/1492313/http://1970mgr.org/_Tips.htmhttp://1970mgr.org/_UnderdashHarnesses.htmJohn Citera
Per Berglund July 8, 2008 Report July 8, 2008 Dom her lenken kan jo va bra å ha;http://forums.vintage-mustang.com/showt ... d/1492313/http://1970mgr.org/_Tips.htmhttp://1970mgr.org/_UnderdashHarnesses.htmJohnTack för länkarna John!!!Du fixa just ett fel åt mig jag inte hitta!Jag hade rengjort mina instrument och efteråt funka inget.Trodde det var min "Conrad" volt regulator som kortslutit men så var inte fallet.Via din länk hitta jag att jag missat centrera ett instrument och det blev då kortis via en av pinnskruvarnaTack igen du spara mig en massa möda!http://1970mgr.org/_GaugesQuit.htmEach gauge in your cluster, except the speedometer and tachometer if equipped, should be installed so that the two posts on the back of each gauge are centered in the rectangular opening in the metal housing. The brass nuts holding the gauges in place are meant to hold them centered and connect them to the printed circuit board. If the cluster has been apart and the gauges were not installed properly, sometimes the gauges can shift in their opening. If the hot post of a gauge touches the metal housing, it will cause that gauge or others to stop working. If the ground post is touching, then when you turn on the ignition, that gauge will suddenly read all the way on the gauge. There are small rectangular stiff cardboard inserts that are supposed to be slipped over the gauge posts to help hold them centered while the printed circuit board and brass nuts were installed and to insulate them from the metal housing. These can become loose fitting or get lost over time. The best way to verify the gauges are centered after the printed circuit board is installed is to unplug the Constant Voltage Regulator, then, using an ohmeter, test continuity between each gauge post and the metal housing. If you get a reading, then a gauge post is possibly touching the edge of the opening and will cause problems. What could be worse is if the ammeter gauges shorts against the housing. There could be some sparks then. :-) Sometimes it's a bad or worn ignition switch. You might try slightly turning the key and see if they come back on. Citera
JohnB July 9, 2008 Report July 9, 2008 Tack för länkarna John!!!Du fixa just ett fel åt mig jag inte hitta!Det er ju det her som er så himla bra med forumet .Att en kan dela tips, råd og lenker John Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.