JonasO April 9, 2008 Report April 9, 2008 TjaFick på mina nya 20' idag och fick direkt upp ett felmeddelande "Tire Pressure Monitor System" disabled. Har läst en del på några amerikanska forum och tydligen är det inte så mkt man kan göra åt det.Det gäller förövrigt bara -07 och uppåt: http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.htmlMen om någon vet något sätt att disabla hela skiten, antingen via dataporten (Har en Flashpaq från superchips.com) el att helt enkelt dra ut/kapa sladden så systemet inte fungerar alls, så hör gärna av er. Ganska irriterande att höra varningsljud varje gång bilen startas, och även då och då under körning :evil: Jonas Citera
grufman April 9, 2008 Report April 9, 2008 TjaFick på mina nya 20' idag och fick direkt upp ett felmeddelande "Tire Pressure Monitor System" disabled. Har läst en del på några amerikanska forum och tydligen är det inte så mkt man kan göra åt det.Det gäller förövrigt bara -07 och uppåt: http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.htmlMen om någon vet något sätt att disabla hela skiten, antingen via dataporten (Har en Flashpaq från superchips.com) el att helt enkelt dra ut/kapa sladden så systemet inte fungerar alls, så hör gärna av er. Ganska irriterande att höra varningsljud varje gång bilen startas, och även då och då under körning :evil: JonasEnda lösningen är att montera trycksensorer i varje hjul igen. Sorry. Citera
Daniel Linde April 9, 2008 Report April 9, 2008 Jasså sitter det sådana system de nyare mussarna. 07 uppåt? Är det standard eller en option?//Danne Citera
NickeH cmc 600 April 9, 2008 Report April 9, 2008 Som Grufman säger är det bara att sätta i sensorer. Det går inte att lösa via databoxen eller något annat sätt. Detta beror på att det kommer att bli lagtvång på dessa sensorer på alla nya bilar i USA, och systemet ska då ej gå att koppla ifrån! Man kan bli tvungen att rekalibrera systemet efter att det varit urkopplat. Dvs "tala om" för bilen att sensorer sitter på igen. Till detta krävs en speciell manick som jag vet att Grufman har! Jo, just det, jag har en också... Extra sensorer och spännband går att köpa styckvis, manicken är lite bökigare att få tag i. Dessutom är den lite dyr.Ska ni köpa spännband till 20 tummare, se då till att få rätt längd! Standard kitet är avsett till 18.../ Nicke Citera
Peter /Cobra April 9, 2008 Report April 9, 2008 Hmm.. Skulle det funka attPlocka ur sensorerna. Förse lämplig burk med en ventil.Slänga i sensorerna o "svetsa igen".trycksätta o lägga i t.ex skuffen.I så fall kan jag välkomna detta system i framtida bilar.. Även om jag tycker det hade varit billigare o smidigare med sådana där skvaller ventilhattar. Citera
Daniel Strand April 10, 2008 Report April 10, 2008 När kom denna funktionen?? Har inte sett något om att det skulle finnas, och jag har läst ganska mycket av specarna på de nya mustangerna. Citera
grufman April 10, 2008 Report April 10, 2008 När kom denna funktionen?? Har inte sett något om att det skulle finnas, och jag har läst ganska mycket av specarna på de nya mustangerna.Från och med årsmodell 2007 är det lag. Citera
Daniel Strand April 30, 2008 Report April 30, 2008 Som Grufman säger är det bara att sätta i Man kan bli tvungen att rekalibrera systemet efter att det varit urkopplat. Dvs "tala om" för bilen att sensorer sitter på igen. Till detta krävs en speciell manick som jag vet att Grufman har! Jo, just det, jag har en också... / NickeHar nu råkat ut för lite problem med leveransen av mina fälgar. Däcktrycksensorerna kommer att skickas till mig i efterhand, vilket innebär att Jag komer att köra lite på de nya hjulen utan sensorer. Tänkte åka förbi en däckhandlare här hemma och montera givarna (nya givare). Kommer detta inte fungera utan att "kalibrera" bilen????Om det måste kalibreras, är det någon som vet vilka som kan fixa detta i trakterna runt Växjö, och hur mycket får man räkna med att betala för en sådan programmering?? Citera
NickeH cmc 600 April 30, 2008 Report April 30, 2008 Du behöver rekalibrera. Vet inget om nåt i dina trakter tyvärr...Har du vägarna förbi Uppsala så... Bilen är ju ingalunda okörbar, däremot får du en irriterande feltjut! /Nicke Citera
Daniel Strand April 30, 2008 Report April 30, 2008 Du behöver rekalibrera. Vet inget om nåt i dina trakter tyvärr...Har du vägarna förbi Uppsala så... Bilen är ju ingalunda okörbar, däremot får du en irriterande feltjut! /NickeOm man vill kunna fixa detta själv, vad behövs för utrustning. Är ju antagligen svindyr, men vore intressant att veta... Citera
NickeH cmc 600 April 30, 2008 Report April 30, 2008 Du behöver GODA kontakter med en Fordhandlare i USA då dessa inte är till salu till allmänheten... Dessutom kostar den ett antal tusenlappar... Citera
Jörgen May 1, 2008 Report May 1, 2008 Sök på 8C2Z-1A203-Aska tydligen även fungera på mustanger.TeamFordParts.com $15 Citera
RoTe May 2, 2008 Report May 2, 2008 Hur funkar det med ström till sensorerna? Är det batterier eller är det rörelse som omvandlas till el? Eller är dom passiva rent av? Citera
Pernolf cmc 558 July 4, 2008 Report July 4, 2008 350spänn för dosan man rekalibrerar med...ska bara kolla upp hur bra dom fungerar Citera
Recommended Posts