MasterTitan April 12, 2008 Report April 12, 2008 hej.på ett sätt så är det nog fel ställe att skriva men på ett annat är det rätt.jag har en lincoln markVIII från 94 och det ligger en v8 4,6l 32valve.det är väl samma motor som ford använder i sin cobra mustang förutom att i lincolnen så används en luftmängdsmättare på 60mm och cobra har en på 68mm. jag har 280hk och cobran har 304hk, tror jag eller?om jag inte har fel för mig så ligger det även samma automatlåda i mustangen och lincolnen. det är en trestegs med överväxel och lockup.nu har jag fått problem med min låda och eftersom jag tror att det är samma låda även i mustangen så söker jag lite hjälp här.det är så att där är olja som det ska. men när jag lägger växelväljaren i i nåt lägge typ D R 1 2 så reagerar den bara när den är kall och då lägger den bara in 1an och 2an sen börjar den slira efter ca 3000v/m. stannar man så måste man gasa upp ca 3500v/m för att den ska börja driva, men den slirar väldigt mycket. har hör att det kan vara filter i lådan som är dåligt och måste bytas. nån sa att det kunde också vara i nån kanal som en kula har "fastnat" eller en fjäder som gått av.hjälp mig nån, har precis köpt bilen och får inte ut nåt kul från den.med besvikna på bilen hälsningar / Robbanwww.stylingenheten.se Citera
CMC 1061 Berra April 12, 2008 Report April 12, 2008 Jag tycker du ska ta kontakt med någon som håller på och renoverar automater. Och beskriv dina problem. Tror dom kan svara på detta till digMin erfarenhet så verkar dom seriösa med sina svar. Du behöver nog inte oroa dig för att dom säger dirkt att du ska lämna in lådan.Berra Citera
Peter /Cobra April 12, 2008 Report April 12, 2008 Du får lägga upp lite billiga Ford prylar i din webshop Citera
Tommyax April 14, 2008 Report April 14, 2008 Vet ej om det är som på äldre fordlådor att man skall använda ATF typ F olja, kan få slirningstendenser om man använder annan olja. Se andra trådar här på forumet.//Tommy. Citera
Jakob Cmc 1879 April 17, 2008 Report April 17, 2008 hejJag har en c4 med samma problem som du beskriver och i den var lamellerna helt slut. Den fungerade ganska okej när den var kall men sen stämmer din beskrivning precis. Oljan i min låda hade rätt färg men den luktade dock lite bränt.I tråget var det även lite svart gegga. Den fungerade när man kom upp på trean så man kunde ju åka med den.Backen fungerade dock bra och de lamellerna var fina. Detta är som sagt c4 men de är väl uppbygda på liknade sätt? Citera
MasterTitan April 19, 2008 Author Report April 19, 2008 ja. nu har jag byt olja och filter och det har inte hjälpt. nån som har en låda liggande? har fått fram att lådbetekningen är 4R70W och hittat även samma betekning på mustang kring 1997. så nån som vet nåt om en låda?mvh Robban Citera
MasterTitan April 19, 2008 Author Report April 19, 2008 har även kollat med en som renoverar växellådor i trelleborg. han sa nåt om en packning som gått sönder inne i lådan och pga detta "tappar" lådan trycket. nån som hört nåt sådant innan? Citera
CMC 1061 Berra April 20, 2008 Report April 20, 2008 Det låter som en vettig förklaring. Packning kan menas med oring, packbox, eller vanlig packning. så det är inte konstigt att det är en packning. Berra Citera
MasterTitan April 20, 2008 Author Report April 20, 2008 då känns det som att det blir renovering.... inte alls kul Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.