Jump to content

lås muttrar


Recommended Posts

Hej

Ett tips är väl en väsorterad däckfirma, dom har säkert det problemet varenda vår och höst, dom kan ha ett sortiment med nån som passar om du har tur. Annars skulle jag svetsa fast en mutter ovanpå låsbulten/muttern men se upp för det det är väldigt lätt att skada fälgen. Något skydd krävs. En kompis till mig hade 20 såna bultar på sin Corvette och ingen nyckel!!!, det var bara svetsen som löste det.

Stanley

Link to comment
Share on other sites

jo men jag vill inte svettsa när detär krom, men man kan ju alltid försöka fast det är svårt när man måste ha skydd runt och träffa muttern och inte pinbulten som sticker ut.

och ingen däckfirma i stan hade hyllsor :(

Link to comment
Share on other sites

Däcksfirmorna brukar ha en konisk "universalskruvhylsa :-- :--" som öppnar dylika låsbultar/muttrar. Sådana hylsor används också av "däckmontörer" som kommer efter att solen gått ned. :twisted:

Sen är det bara att skaffa ersättande nya bultar om man anlitade en däcksfirma - däck, fälg och bultar om det är det senare alternativet som öppnat bultarna utan lov och att du själv varit närvarande.

Link to comment
Share on other sites

Du måste ha nummret på nyckeln för att få en ny. Har du inte det så blir det svårt även om du får reda på fabrikat eller säljare.

Jag hade en nyckel som gick i bitar.. Men visste ej fabrikat. Så det var ett elende att googla fram bilder på olika, o maila kors o tvärs med bilder bifogade.. Efter ett tag fick jag dock tag på rätt. (men då hade jag ju nrkoden på nyckeln/hylsan)

Att jag besvärade mig var för att bilen var avställd o att man är rädd om fälgarna.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...