Kompressor April 22, 2008 Report Share April 22, 2008 Vad kan orsaka detta? Fick anmärkning på besiktningen på trög styrning (ingen återgång).Jag har gjort en hjulinställning, servon fungerar och inget glapp förekommer! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 April 22, 2008 Report Share April 22, 2008 Hade du inte gjort en hjulinställning hade jag gissat på en för dålig castervinkel. Jag har samma problem på min kunde bara justera upp vinkeln till 0.5 grader skulle nog behöva åtminstone 2 grader. Men bilprovningen är lite mer toleranta på veteranbilarna vad det gäller vissa sakerKan ju självklart även handla om dåligt smörjda kullager p-ändar m.m.Hissa upp framändan och vrid hjulen ska gå väldigt lätt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kompressor April 23, 2008 Author Report Share April 23, 2008 Jag har förövrigt 275 breda däck fram.... Kanske inte så bra i sammanhanget! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra April 23, 2008 Report Share April 23, 2008 Lagret i ratt stången kanske kärvar lite. Har hänt för mig engång itiden.mosade in lite olja vips ficka jag tillbakagång på ratten. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
olesch April 24, 2008 Report Share April 24, 2008 Jag har förövrigt 275 breda däck fram.... Kanske inte så bra i sammanhanget!Besiktigade du bilen med kompressor? Vad har du för en? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kompressor April 24, 2008 Author Report Share April 24, 2008 Jag besiktigade med kompressor ja. Det sitter en vortechsnurra med intercooler och batteriet skuffen så nog var jag nervös..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 April 26, 2008 Report Share April 26, 2008 Jag besiktigade med kompressor ja. Det sitter en vortechsnurra med intercooler och batteriet skuffen så nog var jag nervös.....Anntar att det är en Flyttgodsare till bil du har Eller lyckades du ändå När jag besiktigade sist sa han direkt ahh en flyttgodsare sen öppna besiktningskillen huven och leta lite sen sa han var är kompressorn, jag sa just det man får ju ha en sån på den här han sa nja nja 160kw i pappren, jo går nog bra, med ett stort smille på läpparna sen stängde han bara.Får se om man stoppar i en kompressor någon dag, lite frestande, men samtidigt lite rädd att röra en så bra motor.MvhMrV8 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmieG April 7, 2011 Report Share April 7, 2011 Vet att denna post är lite till åldern, men kom det nådon lösning på problemet? jag själv fick samma anmärkning idag nämligen. TPF Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts