Jump to content

Vacumslang bromsservo


Recommended Posts

Hej

Ska montera bromsservo på min 67:a 289, vacumslangen ska ju gå till insuget men där sitter vacumröret till automatlådan, kan man byta den befintliga anslutningen mot en förgrening? Eller har någon ett bättre förslag.

Mvh. Uffe cmc1154

Link to comment
Share on other sites

Hej Lasse.

Tack för svaret. Tyvärr har dom inte det, jag skruvade ur röranslutningen ur insuget och åkte till Hansen idag men dom kunde inte plocka fram en förgrening som passade. Han menade att det ska finnas fler vacumhål i insuget men jag kan inte hitta något, vad jag vet så är det ett

orginalinsug. Motorn är 289:a. Frågan är ska det finnas fler vacumhål i orginalinsuget? Vad gör man annars? Vilka andra res.delsfirmor kan tänkas ha förgreningar. :?

Uffe cmc1154

Link to comment
Share on other sites

Hur ser det ut på bromservot? Jag vet inte exakt hur det brukar vara på -67 och nyare, men på 65-66 så sitter "förgreningen" på anslutningen på servot. En grövre slang från motorn till servot alltså, och sedan är automatlådans tunna slang kopplad på servots anslutning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne

Dom uttag som finns på spacern mellan förgasaren och insug är redan upptagna, en slang går till fördelarn och den andra går till ventilkåpan.

Uffe

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne

Dom uttag som finns på spacern mellan förgasaren och insug är redan upptagna, en slang går till fördelarn och den andra går till ventilkåpan.

Uffe

Den som går till ventilkåpan interesserar mig lite, antar att det måste vara vevhusventilationen... Kolla om det finns ett utag för denna på luftburken istället, min satt iaf där både på mustangen och på min tidigare camaro.

/ Axel

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har inte orginalluftburk utan en kromad eftermarknadsburk, det är möjligt att det finns ett uttag i orginalburken, kan återkomma om det i morgon.

Uffe

Link to comment
Share on other sites

Hej Lasse.

Det var två stycken gubbar bakom disken som letade både i katalogen och på lagret utan att hitta något som passade. Var får man tag på dom nipplar som finna på bilderna? Det är väl isåfall den översta bilden som ser mest aktuell ut.

Uffe

Link to comment
Share on other sites

Hur ser det ut på bromservot? Jag vet inte exakt hur det brukar vara på -67 och nyare, men på 65-66 så sitter "förgreningen" på anslutningen på servot. En grövre slang från motorn till servot alltså, och sedan är automatlådans tunna slang kopplad på servots anslutning.

Där hade ju Lasse en bild på precis det jag menade (men jag såg att du skrev att du inte hade mer än en anslutning, Uffe).

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tackar för alla svar så här långt, nu börjar det klarna. Jag har hittat nipplarna i Hansen katalogen och det verkar vara 3/8" som gäller genomgående.

Svar till axelg89, det finns inte någon anslutning för vevhusventilationen på orginalluftburken.

Uffe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...