Jump to content

Tvätta cabben


Klang

Recommended Posts

Nu vet jag inte vilken årsmodell vi pratar om men är det en gammal bil med vinylcabbe så går det bra att skrubba med vim och en scotchsvamp.

Jag provade allt på min solkiga vita cabbe och vim var det bästa.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hoppas jag kan tillföra något här :D

Jag fick tips från min Cadillac kompis om detta medel.

Det är ju egentligen till för att rengöra däcksidor, svarta som vita men... kompisen använde det till sin vita cab och tyckte jag skulle prova.

Jag var skeptisk för jag hade provat det mesta men ***** va bra det funkade :--

Jag hittar det varje gång på marknaden på powermeet i Nossebro och också på Uddevallamarknaden på våren. Vet inte var man importerar det själv ifrån men det skall alltså gå att få tag på på de flesta marknader.

Har du tvättat bilen och skrubbat t.ex. däcken och lägger på en film med detta så fullständigt rinner det brun skit från däcken ändå ... :shock: Däcken ser sedan nya ut. Fantastiskt bra och enkelt att fixa med utan för mycket svettigt mekaniskt skrubbande.

Miljövänligt ? Nja, I don't think so .. :oops:

westleys.jpg

Link to comment
Share on other sites

Precis som stangthang824 säger:

After I saw the aftermath I was shocked, it looked brand new and shined for quite some time

Prova för tusan ! Jag var nästan lika schockad som jänkarna :--

Fats äldre generationer här har väl läst de gamla kompilationerna av "Det Bästa " på något torrdass på 50 - 60 talet?

Samma reaktion som programmen om "totally makeover" av hemmen " Oh my god, Oh my god, Oh my god" .... och inte ett öga är torrt av all glädje de förnimmer :--:shock::roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jag brukar tvätta av cabben med grönsåpa .... det funkar ju bra på gamla trasmattor så .....

Funkar i.a.f. jättebra (åsså luktar det ju riktigt gott) :--:--

8) frasse

prøvd og det ble meget bra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...