Jump to content

1971 Mach 1 delar


Fröberg

Recommended Posts

Nå,är du ägare av en Mach1:a nu? :D

Nej tyvärr inte.

Säljaren vägrar att sälja under 160 000 kr och vi (jag och sambo) anser att bilen saknar en del viktiga detaljer samt är lite väl sliten innuti för att vara värd det priset. Vi skulle kunna tänka oss att betala 140 000 kr för exemplaret, då skulle det kännas ok. Har meddelat säljare att vi avböjer, men att han gärna får höra av sig om han kan tänka sig sälja för 140 000 kr.

Tråkigt, då vi verkligen gillade färgen :cry:

Men det går fler tåg. Vi har väldigt bra och pålitliga kontakter i USA (Florida och NY) och slängt ut några krokar. Får se om vi får något napp inom en snar framtid. Det vore jäkligt najs att få glida lite i sommar.

Alla tips är välkommna! Tips som leder till affär får en förmedlings ersättning i en flaska Lagavulin 16 år. Bomba oss gärna med förslag ;)

Link to comment
Share on other sites

Besiktingsgubben, tja, vad ska man säga.

Får lite olika åsikter från två olika personer om vad den kan tänkas vara värd.

1) Säger att den inte är värd mer än max 120 000 kr eftersom den saknar en hel del original samt att inredningen är sliten och delvis utbytt. Att man ska utgå från en totalrenoverad bil (240 000 kr) och sedan räkna baklänges vad delarna kostar som man behöver köpa, han trodde att original skulle gå på 100 kakor eller något mer (vilket jag är övertygad om).

ca 25 års erfarenhet av Mustanger

2) Att bilen är värd runt 169 000 kr eftersom han vet att bilen är rostfri och att underarbetet före lackning ska vara bra gjord (inte perfekt men helt ok). Att man inte behöver köpa alla för att renovera direkt då kan det bli dyrt. Om man inte har bråttom utan kompletterar med delar när man kommer över dem så behöver det inte bli så dyrt(?)

ca 25 års erfarenhet av Mustanger

För protokollet kan jag meddela att han känner min svärfar riktigt bra och tvivlar på att han skulle lura oss.

Men samtidigt är jag säker på att 1 också är helt ärlig i sin bedömning. Så det är nog snarare en smaksak om vad man är beredd att göra och hur snabbt.

För övrigt kan jag säga att motorn inte verkar ha gått direkt långt! Mätaren är på 10832 km enligt senaste besiktningen. Jag pratade med bilprovningen och 1986 (tror jag att det var) var mätare på ca 8000 km. Bilen har stått avställd under flera och längre perioder. Verkar otroligt om bilen bara har rullat 1100 mil i Sverige sen 1977. Men sen kan man undra varför bilen är så sliten om den knappt har rullat något.... Det glömde jag faktiskt fråga besiktningsgubben, fast vi diskuterade aldrig mätarställning.

Bilen verkar även ha gått i samma släkt sedan den togs hem

Mycket förvirrad just nu :D

Link to comment
Share on other sites

Ett litet råd:

Vänta tills du känner att allt är helt rätt. Ha inte för bråttom. Jag sökte i nästan

fyra år innan jag hittade min Musse. Det var en lång väntan när man har bestämt

sej. Men efteråt är man glad att man inte förivrade sej.

Lycka till!

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Nå,är du ägare av en Mach1:a nu? :D

Nej tyvärr inte.

Säljaren vägrar att sälja under 160 000 kr och vi (jag och sambo) anser att bilen saknar en del viktiga detaljer samt är lite väl sliten innuti för att vara värd det priset. Vi skulle kunna tänka oss att betala 140 000 kr för exemplaret, då skulle det kännas ok. Har meddelat säljare att vi avböjer, men att han gärna får höra av sig om han kan tänka sig sälja för 140 000 kr.

Tråkigt, då vi verkligen gillade färgen :cry:

Men det går fler tåg. Vi har väldigt bra och pålitliga kontakter i USA (Florida och NY) och slängt ut några krokar. Får se om vi får något napp inom en snar framtid. Det vore jäkligt najs att få glida lite i sommar.

Alla tips är välkommna! Tips som leder till affär får en förmedlings ersättning i en flaska Lagavulin 16 år. Bomba oss gärna med förslag ;)[/quote:3c8uyuod]

Har jag tipsat om MIN kontakt i USA?

Skulle gjerne ha den flaskan :lol: MUMS ;)

John

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...