Jump to content

Utrustning på V8 Cab -06


6foot4

Recommended Posts

Hej!

Som sagt, jagar en cab, stå i valet och kvalet att avstå eller köpa...

Firman i STHLM som tar in bilen skickade mig ett bra förslag tyckte jag, en V8, vit med röd inredning.

Det är en GT "premium" men är det interior upgrade package mm på den?

Kan man läsa ut det på något sätt eller vad skall jag titta efter på bilderna?

Bör jag/kan jag kolla så att den är "ren" i papprena?

Infon Jag fick:

Year: 2006 VIN: 1ZVFT85HX65203484 Make: FORD Body Style: Convertible Model: MUSTANG Doors: 2 Trim Level: GT PREMIUM Vehicle Type: Car Odometer: 4,812 mi Title State: Not Available In-Service Date: Not Available Title Status: Present Engine: 8 Cyl. Gasoline Drive Train: Not Available Displacement: Not Available Interior Type: Leather Transmission: Automatic Top Type: Convertible Top Exterior Color: WHITE Stereo: Not Available Interior Color: RED Airbags: Not Available

Mvh Jesper

ps. Väldigt tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites

Grufman Bil I Järfälla (här på Forumet: Grufman) Brukar kunna va bussig att ta fram info om bilen via VIN nummret. Där står beställnings infon som användes i fabriken vid byggandet.

Be honom lite snällt :)

// Linde

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tack för svaret.

Okay..så då är det alltså Interior upgrade mm?

Innebär det 1 miljard olika färger till instrumentpanelen också?

Är det något som man mer "MÅSTE" ha som jag missat?

Bortsett från att kolla upp så bilen är Ok och inte Lemon/salvage etc...

//Jesper

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått för mig följande:

Om du inte har MyColor har du inte heller färddatorn, vilken sitter under hast.mätaren, dessutom har du bara två små mätare mellan de två stora. Plus att de tre knapparna i mittenkonsolen som ska styra färddatorn och mycolor då är blinda.

Rätta mig gärna om jag har fel.. ;)

/Simon

Link to comment
Share on other sites

Hej igen, bugar tacksamt för alla svar!

Så bilen ser alltså "görn ut" enl Carfax, tja det är ju en bra början!

Tack för hjälpen där Rockhound.

I ärlighetens namn har jag inte ens kollat vad släden kostar i försäkring, service etc än. Det är ett farligt tecken för det tyder analogt på att man är RIKTIGT sugen....

Är de dyra i försäkring mm?

Är 30 år.

Finns det ens någon i Borås/ GBG trakten som är stygg på mustang, alltså ur service hänseende mm?

//Jesper

Link to comment
Share on other sites

Försäkringen verkar skilja rätt mycket på dessa kärror.

Jag som inte är så gammal (23 snart) har nu drygt 19 000/helår hos Ford Försäkringar. Det verkar dock ligga runt 4-7000 om jag förstått rätt här på forumet.

Ta en bil från samma årsmodell som du funderat på och ring och hör med några (www.inspalnet.se kan ju va bra det med).

Link to comment
Share on other sites

Angående service så har vi servat hos Von Brauns i Skene eftersom det är dem som har sålt vår. (Ca 5000:-) Men fler borde väl serva dem, vi fick ett "kort" från motorcentralenatt de ville serva bilen, men jag antar att de skickar till alla som har ford. De blir la till o ringa runt, meddela gärna om du hittar nåt som e bra.

/Simon

Link to comment
Share on other sites

Jag fick det här från Ford försäkringar

Priset för en helförsäkring kommer att blir cirka 4 970 kronor per helår. Priset är räknat med att bilen kommer att köras upp till 1 000 mil per år samt med att alla förare är över 25 år. Vagnskadesjälvrisken är räknad till 4 000 kronor.

Om det stämmer är det inte så farligt :D

//Micke.

Link to comment
Share on other sites

fy fan, det verkar som jag kommer få ca 12.000/helår från Solid försäkringar, dom var det billigaste jag kunde hitta och då är det typ 8000 i självrisk.

Jag är 22 år och bor i karlskrona så det drar ju upp allting :(

Link to comment
Share on other sites

fy fan, det verkar som jag kommer få ca 12.000/helår från Solid försäkringar, dom var det billigaste jag kunde hitta och då är det typ 8000 i självrisk.

Jag är 22 år och bor i karlskrona så det drar ju upp allting :(

Vad hade du förväntat dig? Jag betalar 1000kr/mån och jag är 23 år. Jag tycker det är helt ok! Det är fan så mycket mer värt än att betala 650kr för en Volvo S70...

Link to comment
Share on other sites

fy fan, det verkar som jag kommer få ca 12.000/helår från Solid försäkringar, dom var det billigaste jag kunde hitta och då är det typ 8000 i självrisk.

Jag är 22 år och bor i karlskrona så det drar ju upp allting :(

Kolla med Vesta och Dina Försäkringar, de brukar vara billiga på Mustangerna.

Link to comment
Share on other sites

fy fan, det verkar som jag kommer få ca 12.000/helår från Solid försäkringar, dom var det billigaste jag kunde hitta och då är det typ 8000 i självrisk.

Jag är 22 år och bor i karlskrona så det drar ju upp allting :(

Vad hade du förväntat dig? Jag betalar 1000kr/mån och jag är 23 år. Jag tycker det är helt ok! Det är fan så mycket mer värt än att betala 650kr för en Volvo S70...

Jag hade aldrig räknat med att det skulle bli billigt, men när man jämför med *Micke* som har typ 5000kr, därför sa jag fy fan ;) men det är bara att ta

Link to comment
Share on other sites

fy fan, det verkar som jag kommer få ca 12.000/helår från Solid försäkringar, dom var det billigaste jag kunde hitta och då är det typ 8000 i självrisk.

Jag är 22 år och bor i karlskrona så det drar ju upp allting :(

Kolla med Vesta och Dina Försäkringar, de brukar vara billiga på Mustangerna.

Okej, ska kolla upp dom två också, tackar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...