Jump to content

Recommended Posts

Gäst

Ja att äga en Musse - det är terapi - inget blir som du tänkt dig.

Tänk att allt kan hända........ och ibland gört det det. :)

Dagens tur till Bilprovningen i Vetlanda - i solsken och äggmacka vid Algunnen - så fantastiskt kan livet vara.... :lol:8):lol:

Inga problem vid besiktningen - kompressor och dubbelturbo - ja allt vara bara bra....... En go inspektör - som slapp bli hundbiten - ja hot kan uttryckas på olika sätt.... :roll::roll::roll:

Startar upp Cobran för hemfärd mot Lammhult - snutfritt - på alla rakor - osså. :twisted:

Va nu då :?: - ormen hugger inte på alla 8a.....????? Det rycker och bubblar lite här och där.... :(

Nu kommer Musseägaren fram .... den analytiske och ständigt lugne - när kärran beter sig underligt... Jo det är ju inte ovanligt.... vältränad helt enkelt :o

Hur ska det gå? Kommer jag hem? Oj nu gick den bra ett tag.... satan - max 60 i uppförsbackarna.... Är det höga varv som gäller? eller låga? :shock:

Jorrå nog hinner man undra... de sista 3 milen alltid. :?

Ja vad var problemet? När jag kom hem så hittade jag felet - och det kan hända DIG!!!!! :roll::roll::roll:

Så nu blir det frågesport...... :P

Vad var problemet - med en 5.0 som inte gick rent. Hackade och ville inte vara med på alla 8:a ????? Som just varit på besiktningen i Vetlanda... ;)

Cobran fick kanske vittring av KenneBell skruv till femnollan ca 1 km från bilprovningen ;)

Spottande femnolla och just efter bilprovning låter skumt... Skulle ju kunna tänka sig att man strax efter man rullat ut ha stannat - tatt ur spouten och ställt på tändning sen glömt sätta i den igen - kanske... Då skulle jag tänka mig att snoken inte vill resa sig med fix tändning på 10 grader...

Gäst

Ledtråd: Besiktningen har säkert inget med detta lilla problem att göra...

Det är enkelt - och kan hända de flesta....

Gäst

Tändhatt som legat mot grenröret (Header) och vill visa sin gnista där istället.

Jepp - så enkelt var det...... å ny tändkabelsats får det bli.... :oops: