Jump to content

Recommended Posts

Fick hem mussen i helgen, körde från Stockholm hem till Luleå och jäklar vilken kärra, satt med ett brett leende i 100 mil. :--

Nu funkar inte min Shaker 500 som jag vill, spottar ut alla CD skivor(CD error). Så jag tänkte köpa en ny Pioneer.

Är det mycket jobb att byta, har dom andra kontakter i Amerika eller är det bara att plugga i kablarna som satt i gamla stereon?

Vet någon av er som bytt om något kopplingsschema eller något sådnat?

Är inte nån hejjare på bilelektronik så alla svar är välkommna. ;)

/Roger P

passar ej rakt av! finns övergångs kablar till europa standard att köpa! beställde mina från usa. billigt! sedan måste du riva hela mitt konsollen även den mellan stolarna för att komma åt stereon! sedan får du ett stort hål när du tagit bort orginal stereon,men det finns konsoll att köpa! :lol:

Apropå Shaker 500, varför tar den inte skivan direkt nät man petar i den? Även om man trycker på "load" så tar den inte skivan själv, man måste liksom lirka lite, ska det vara så?

ps. Pioneer stereon såg riktigt nice ut!

Nu funkar inte min Shaker 500 som jag vill, spottar ut alla CD skivor(CD error).

De där med error när man stoppar i skivor har jag haft en del problem med. Jag kom fram till följande:

-En dåligt bränd skiva (som funkar i andra cd-spelare) gör så att läsaren spottar ut den. Detta leder till att Shakern ratar all skivor man har ända tills man nollar den genom att dra ur säkringen.

Detta har funkat för mig, men vad jag har förstått från USA så är det ett vanligt fel att de skriker ERROR! ...

Apropå Shaker 500, varför tar den inte skivan direkt nät man petar i den? Även om man trycker på "load" så tar den inte skivan själv, man måste liksom lirka lite, ska det vara så?

De där lirkandet har jag inget problem med. När jag trycker på load o den har kommit till rätt fack, så surrar den lite o den nappar smidigt tag i skivan.

Lycka till!

Nu funkar inte min Shaker 500 som jag vill, spottar ut alla CD skivor(CD error).

De där med error när man stoppar i skivor har jag haft en del problem med. Jag kom fram till följande:

-En dåligt bränd skiva (som funkar i andra cd-spelare) gör så att läsaren spottar ut den. Detta leder till att Shakern ratar all skivor man har ända tills man nollar den genom att dra ur säkringen.

Detta har funkat för mig, men vad jag har förstått från USA så är det ett vanligt fel att de skriker ERROR! ...

De där lirkandet har jag inget problem med. När jag trycker på load o den har kommit till rätt fack, så surrar den lite o den nappar smidigt tag i skivan.

Lycka till![/quote:tsn4jb7i]

Jag som trott att det beror på va de e för slags kvalite på cd skivan. vissa brända skivor som det inte är repor på går inte att spela o vissa som

är JÄTTE repiga går att spela. Cd spelaren lever sitt eget liv ibland :(

Funkade inte med säkringen eller att klippa strömmen på något annat sätt. Testade att köra 3 och 6 knapparna och inget fel kom upp.

Köper nog en ny, behöver ändå bättre ljud snart. 8)

Från och med 07 finns det AUX förmonterat, med en 3,5mm plugg i mittenfacket. För de tidigare finns adapter att köpa i US för ca $60.
Har du nån länk till detta?????
Från och med 07 finns det AUX förmonterat, med en 3,5mm plugg i mittenfacket. För de tidigare finns adapter att köpa i US för ca $60.
Har du nån länk till detta?????

Jepp... finns på ebay.

Den heter: PIE FRD04-AUX Adapter ungefär ;)

Länklänklänk

Försökte beställa en AUX Adapter från företaget som Simon länkade till.

Fick dock besked om att dom inte skickar utlandet. :cry: Vet du om den finns på fler firmor som säljer sådana?

// Håkan

Fick dock besked om att dom inte skickar utlandet. :cry: Vet du om den finns på fler firmor som säljer sådana?

// Håkan

Hej. Om du söker på ebay så hittar du andra firmor. :roll:

// Håkan

Helt fantastiskt det där jävla landet i väst... Ibland är dom bara för jävla jobbiga! Jag kommer få hela säsongen förstörd för att jag inte kan handla delar jag vill ha. Sitter fortfarande å väntar på mitt mastercard med amerikansk adress så jag kan handla via jetcarrier... :evil:

Fick hem mussen i helgen, körde från Stockholm hem till Luleå och jäklar vilken kärra, satt med ett brett leende i 100 mil. :--

Nu funkar inte min Shaker 500 som jag vill, spottar ut alla CD skivor(CD error). Så jag tänkte köpa en ny Pioneer.

Är det mycket jobb att byta, har dom andra kontakter i Amerika eller är det bara att plugga i kablarna som satt i gamla stereon?

/Roger P

jag har en Shaker 1000 (6växlad) till salu om du vill ha? Annars är problemet som någon skrev i tråden att både ram och kablage moste beställas från USA

För övrigt kan jag fixa allt som har med Mustang orginal eller Ford racing att göra via en kontakt i USA

Hej jag monterade ut min nya shaker 500 för att radion inte tog alla frekvenser ja hade desutom sattelitantenn på bakluckan så därför valde jag Avic-d3 http://www.pioneer.se/se/products/10/20 ... index.html med bluetoth och ipod anslutning. De var lite meck att få den snyggt och jag ville inte skada kablaget så det blev till att sätta "kabeltjuvar" på alla anslutningar. En stor fördel var att man inte behövde mecka med slutstegen, men jag är super nöjd, sen låg där en DLS sub och skräpade hemma i garaget den passade dessutom perfekt i bagaget. /Jan

Hej jag monterade ut min nya shaker 500 för att radion inte tog alla frekvenser ja hade desutom sattelitantenn på bakluckan så därför valde jag Avic-d3 http://www.pioneer.se/se/products/10/20 ... index.html med bluetoth och ipod anslutning. De var lite meck att få den snyggt och jag ville inte skada kablaget så det blev till att sätta "kabeltjuvar" på alla anslutningar. En stor fördel var att man inte behövde mecka med slutstegen, men jag är super nöjd, sen låg där en DLS sub och skräpade hemma i garaget den passade dessutom perfekt i bagaget. /Jan
'

Vad får du in med satelit antenn i sverige??? har också en d3:a nämligen???

/Jocke

Nä de va just de... på grund av reklamrättigheter så skärmar de av Europa så de inte går att få in, därför så ville jag nyttja antennen till gps i stället, för man kan ju inte ha en antenn som bara sitter eller hur?

/Roger P

jag har en Shaker 1000 (6växlad) till salu om du vill ha? Annars är problemet som någon skrev i tråden att både ram och kablage moste beställas från USA

För övrigt kan jag fixa allt som har med Mustang orginal eller Ford racing att göra via en kontakt i USA

Tackar men jag ska byta till något annat, är inte så imponerad av Shakern, varken ljud eller radiomotagning.

Annars har förövrigt Jonas på World Wide Motors som jag köpt bilen genom(och verkligen kan rekommendera) erbjudit mig en ny.

Har beställt stereo, kablar och grejjer redan, verkar inte så svettigt att byta stereo av vad jag läst på nätet men med min tur bränner jag väl varje kretskort i kärran. :roll:

Jag är nöjd med min Shaker 1000 och har inte haft ett enda problem med vare sig brända eller original cd:s

Inte jag heller, riktigt bra ljud o dunka dunka :)

Men visst det hade vart läckert med en dvd/navi :oops: