minus0325 June 4, 2008 Report June 4, 2008 Jag tycker inte om gasen på min mustang, när man ska i väg så gasar man och det händer ingenting sen blir det ett ryck i väg.Även om man försöker att gasa sakta. Det är en automat V8 2005.Någon som har nån ide om va det kan va. Går det att programera?Minus Citera
RoTe June 5, 2008 Report June 5, 2008 Det är tyvärr gjort så i gaspedalen. Detta går att fixa om du är lite händig. Måste fixas fysiskt och inte via mjukvara. Finns en tråd om det på mustangforums någonstans. Leta lite där eller så kanske jag orkar leta upp den när jag blivit helgledig. Har precis kommit hem nu efter 13 timmars jobb... Citera
lattjolarsson June 5, 2008 Report June 5, 2008 Har en 2006 GT Auto....inga problem med gasen här.Vad menar ni med "fixa"....låter som ett fel. Citera
grufman June 5, 2008 Report June 5, 2008 kom förbi så kan vi lägga in ny programvara i bilen. Det kan eventuellt hjälpa Citera
AJ June 5, 2008 Report June 5, 2008 Det är tyvärr gjort så i gaspedalen. Detta går att fixa om du är lite händig. Måste fixas fysiskt och inte via mjukvara. Finns en tråd om det på mustangforums någonstans. Leta lite där eller så kanske jag orkar leta upp den när jag blivit helgledig. Har precis kommit hem nu efter 13 timmars jobb...Hmmm, nu blev jag lite nyfiken. Antar att Minus0325 menar den lite sega responsen när man trycker lite lagom på gaspedalen, lite ketchupeffekt fastän i liten skala. Trodde det var något man fick leva med ! Citera
RoTe June 5, 2008 Report June 5, 2008 Här är länken:http://www.mustangforums.com/m_3792553/tm.htmMin har samma symptom. Ganska irriterande och svårkört faktiskt. Citera
Daniel Linde June 6, 2008 Report June 6, 2008 Är det någon som gjort denna modifikation?Gäller detta bara automatare? Inget jag har stört mig på på min (manuell). Men jag kanske bara inte har tänkt på det... Citera
minus0325 June 18, 2008 Author Report June 18, 2008 NU har jag fått min bil reg.besiktigad och klar, så jag ska prova med att byta bränsle filter och rengöra delarna som styr gasen i motorn, någon som har nån kommentar om det kan hjälpa? Citera
Claes CMC 1489 June 19, 2008 Report June 19, 2008 Doug på Bamachips har en Racetune med en härligt rapp gasrespons.Har den själv på min 07GT, dock manuell men han fixar automaten oxå.Det som krävs är en Diablosport Predator, suverän pryl!www.bamachips.com Citera
RoTe June 19, 2008 Report June 19, 2008 Doug på Bamachips har en Racetune med en härligt rapp gasrespons.Har den själv på min 07GT, dock manuell men han fixar automaten oxå.Det som krävs är en Diablosport Predator, suverän pryl!www.bamachips.comAutomat kan inte ha race tune, bilen blir totalt okörbar. För att inte säga livsfarlig... Jag kan tänka mig använda den när jag kör race men absolut inte resten av tiden. Så fort man nuddar gasen spinner den loss i princip! Den blir totalt omöjligt att starta fort utan hjulspin. Citera
Claes CMC 1489 June 25, 2008 Report June 25, 2008 Doug på Bamachips har en Racetune med en härligt rapp gasrespons.Har den själv på min 07GT, dock manuell men han fixar automaten oxå.Det som krävs är en Diablosport Predator, suverän pryl!www.bamachips.comAutomat kan inte ha race tune, bilen blir totalt okörbar. För att inte säga livsfarlig... Jag kan tänka mig använda den när jag kör race men absolut inte resten av tiden. Så fort man nuddar gasen spinner den loss i princip! Den blir totalt omöjligt att starta fort utan hjulspin.[/quote:1sf2whdt]Mustang 05-06, och 07-08 har olika styrdator till gasen vilket kan förklara varför racetune fungerar helt suveränt på min 07:a, men sämre på 05:orna, läste detta någonstans men kommer inte ihåg var. Citera
Recommended Posts