jpellbri June 4, 2008 Report Share June 4, 2008 Jag får inte min nya startmotor ( http://www.x-parts.se/Shop/Index.php?ArtId=8107 ) att kugga i svänghjulet. Lådan är en t10, motorn är en 302 och svänghjulet har 157 tänder som vad jag har förstått ska vara rätt. Problemet är att kuggarna på startmotorn hamnar alldeles för långt ifrån svänghjulet i sidled. Finns det olika sprängkåpor till olika manuella lådor eller har jag fel startmotor eller svänghjul? nån som har vart med om nåt liknande eller har nån bra ideé? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS June 4, 2008 Report Share June 4, 2008 Finns två olika kåpor.157 eller 164 kuggar.Du har förmodligen en 164 kuggars kåpa till ett 157 kuggars svänghjul.= Fungerar ej. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo June 5, 2008 Report Share June 5, 2008 men när du lägger startmotorerna bredvid varandra ser du någon skillnad?för visst är det bara ett startmotorbyte det gäller?Har du bytt svänghjul/kopplingskåpa så då kan det verkligen bli problem.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts