Yderman June 7, 2008 Report Share June 7, 2008 Hejsan har en mustang 66 motor 289 c4 automat bilen har gått jätte bra hela våren hade förgasren på renovering på carguy och har kört en 200 bil med bilen och nu helt plötsligt vill inte bil skrället gå på tomgång han går om man håller den på lite varv och om ja släpper gasen så tvärr dör den. Vart börjar ja riva först nån som har nått förslag??????Tacksam för svarMvh Johan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 June 7, 2008 Report Share June 7, 2008 Vad händer om du justerar med tomgångsskruven? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yderman June 7, 2008 Author Report Share June 7, 2008 Det händer tyvärr ingentingMVH JOhan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbe cmc 2103 June 7, 2008 Report Share June 7, 2008 Hej!Jo,jag menar om du skruvar upp tomgången till något högre varvtal(den "mekaniska"),stannar den då också?Kanske justering förtändning?Tomgångsskruv/luftskruv(ar) ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl CMC1601 June 30, 2008 Report Share June 30, 2008 HejUndrar om du fått ordning på förgasaren än? Har fått precis samma fel på min Autolite 2100, går bara några sekunder på tomgång, sedan "stallar" den.//Håkan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl CMC1601 July 3, 2008 Report Share July 3, 2008 För att återkomma till förra frågan, har rengjort förgasaren (autolite 2100) med ultrajudstvätt, haft isär den, bytt packningar m.m konstaterade jag att jag visst hade tomgång- om mixture skruvarna är utskruvade minst 3.5 varv, den har ingen tomgång alls vid 1,5 varv på skruvarna. Vad kan det vara för fel? Eller kan det ev vara normalt?Allt annat verkar ok.Mvh Håkan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 July 3, 2008 Report Share July 3, 2008 Hej.Att blandskruvarna är utskruvade 3½ varv är inget konstigt,normalt brukar man grundinställa 2½-3 varv ut för att kunnastarta efter en förgasargenomgång. Varmkör motorn och börja med att skruva in den högra skruvensett framifrån tills motorn går ojämt, backa ut skruven försiktigt tills motorn går jämt. Sedan skruvar du in den vänstra tills motorn går ojämt, backa ävenut denna försiktigt tills motorn går jämt. Avsluta med att skruva in den första och räkna antal varv för attsedan skruva ut som du ställt den innan. Kolla av den den högra på samma sätt, alltså skruva in och räknavarven, skruva utt igen till det den var intälld på. Varför man gör på detta vis är för att få båda skruvarna så likautskruvat antal varv som möjligt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindahl CMC1601 July 4, 2008 Report Share July 4, 2008 HejBlev lite konfunderad när det står 1,5 varv i shopmanualen.Men nu blev jag lite lugnare, hoppas att förgasaren funkar nu.Tack för tipset!Mvh Håkan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo July 5, 2008 Report Share July 5, 2008 HejBlev lite konfunderad när det står 1,5 varv i shopmanualen.Men nu blev jag lite lugnare, hoppas att förgasaren funkar nu.Tack för tipset!Mvh HåkanTänk på att din bestyckning säkert är annars än orginal.Vad som oftast skiljer är ju avgassystemen som ger ett betydligt mindre mottryck än orginalsystemenså antal varv skiljer ju från motorkonstallation till annan motorkonstallation.Men som sagt ungefär lika många varv på båda sidorna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.