Per Berglund June 7, 2008 Report June 7, 2008 Nu är jag inne på min 3'e hastighetsmätar vajer och lik för bannat så hoppar hastighetsmätaren irriterande mycket.Stoppar jag tillbaka min gammla tilltygade vajer som är betydligt kortare så funkar det klockrent.Tyvärr är den nu förstörd!Vad är det för fel?Har fler erfarenhet av detta och varför är eftermarknads vajer så mycket längre?Kan någon rekommendera ett fabrikat? Citera
FastMagnus June 7, 2008 Report June 7, 2008 höll på för några år sedan med en excalibur med samma problem wiren vispade för mycket i km/h hållet. wire tappen i växelådan var för lång så att den tryckte på för mycket. Citera
CMC 1061 Berra June 7, 2008 Report June 7, 2008 Också varit med om det problemet som Fast Magnus beskriver samt att wiren för inte ha den minsta skarp sväng. Drog så långa mjuka svängar som det var möjligt att få och det blev väldigt mycket bättre men inte helt perfekt hoppar lite lite ännu. men helt accepltabelt.Berra Citera
Per Berglund June 8, 2008 Author Report June 8, 2008 Tackar så mycket för tipsen!Ska kolla upp om det kan vara så att innerkabeln är för lång.Eftersom skakningarna försvinner med ökad hastighet så bör det ju vara nått med innerkabeln.När jag är uppe i ca 130km/h så är nålen helt stilla.I 20km/h hoppar den +-10km/h Citera
NightRider August 6, 2011 Report August 6, 2011 Fick du ordning på det? Jag har nu samma problem. Byte från 3 pet till 4 pet och märkte då att vajern sitter på passagerarsidan istället. Skaffade ny vajer nu hoppar visaren i farter under ca 70. Vilken väg ska vajern gå? Över eller under lådan? Citera
bosewallius August 12, 2011 Report August 12, 2011 Du bytte väl plastdrevet i änden på kabeln? 3-pet har högerskurna drev och 4-pet vänsterskurna. Dessutom kan drevet på utgående axeln ha olika antal kugg vilket medför fel hastighetsanvisning.Mvh Bosse CMC 342 Citera
NightRider September 7, 2011 Report September 7, 2011 Jag satte dit ett nytt drev för det gamla var utslitet. Det verkar som om jag hade tur att jag bytte för jag visste inte att de var olika :-)Vilken väg ska vajern gå? Över eller under lådan?MVH Citera
Recommended Posts