Tobias CMC1505 June 15, 2008 Report June 15, 2008 Jag är så nöööjd ! Måste slänga ut lite bilder på Mussen nu när den äntligen är min ägo.Tänkte även fortsätta att använda tråden å slänga upp bilder på lite mek etc.Snart kommer en stor leverans från Usa och då ska det mekas i flera dagar!EDIT.Summerar det hela för att ni ska.. näe där ljög jag. För att jag själv ska hålla koll på vad jag gjort. I ungefärlig tidsordning.* Växellådan hängde i 1 bult utan mutter. !! Så nya bultar och hoppas på att man har lika tur nästa gång.* Sänkte bilen 4.5cm fram, då den hade det riktiga båtstuket innan.* Nytt fett i alla niplar, säkert inte gjort på 10år.* Instrumentpanel fixad, alla lampor bytt och fick göra ny anordning försäkringen då det inte går att få tag på 4amps glasrörssäkringar. (Vad jag vet)* Olja, filter.* Tändkablar, spole, delare, och tändstift bytta.* Lilla "staget" som öppnar dom två bakre portarna i förgasaren är ditmonterat.Fanns inget när jag köpte bilen så förstår varför ägaren tyckte den var slö. Dumt att åka med 2ports-förgasare när man nu har 4 portar. * Tuta samt hel/halv ljus fixat. Tuuuuuuut tuuuuut ! Elfel !* Antenn bytt då original var avbryten. (Edit. Avbruten igen av fyllekajja)* Egna utblås då det ena var 10cm längre när jag hämta bilen.* Ångest över dekalerna. * Men dom är nu bytta, så fint så fint.* Lackskyddsbehandling hos rekondare.* Mach 1 läpp monterad.* Fönstervevsknoppar samt diverse inredning fixad.* Nya stötdämpare.* Ventilkåpor, luftfilter, tempgivare bytta.* Ännu en ny Tändspole och byte av plats då den andra hade smält.* Golv + bagageutrymme slipat + målat. La in Dynamat ljudisolering samt vanlig från Mekonomen.* Nytt ljudsystem; slutsteg och högtalare. Har en 3.5mm kabel som är direktkopplad tillslutsteget så tänker använda mitt PSP som mediastation. På så sätt försvann den fula stereon!Självklart riktiga 3.5mm? kopparkablar draget till allt.* Monterat ner hela bilen, slipat underrede och tanken å målat.* Motorn slipad och målad.Hoppas att få den i topptrim till nästa sommar !Före: Efter: (Renovering pågår)Det är kameran som gör att det ser ut som rost på vissa bilder, men lövar att allt är börta. Citera
Bobbe cmc 2103 June 15, 2008 Report June 15, 2008 Ett problem är dock kickdownen. Funkar inte alls och bilen växlar upp till 3e växeln vid 50km/h, även vid fullt gaspådrag. Men men.Hej!Hade samma problem med min kickdown när bilen va precis köpt,sen upptäckte att det inte fanns något stag! .Sitter nu en wire från Lokar.Vad har du för utväxling?Kan vara vacummodulatorn som är dåligt ansluten till vacumet eller felskruvad. (angående 3:e vxl. menar jag).Mycket snygg bil ! Citera
Tobias CMC1505 June 16, 2008 Author Report June 16, 2008 Har inte heller något stag på min kärra. :-/ Men det ska fixas !Vet tyvärr inte vad jag har för utväxling men vet att vacummodelatorn är allmänt slut.Tänker ju däremot byta motor om ett tag så försöker undermedvetet undvika så mångaingrepp som möjligt som jag kan ordna då. Citera
frasse June 16, 2008 Report June 16, 2008 Grymt snygg ... och som jag alltid påstår, det kan aldrig bli för många gula mustanger på dom svenska vägarna. mvh/frasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 16, 2008 Report June 16, 2008 Ser jäkligt trevlig ut, jag gillar färgen på inredningdet är 70tal det, jag tror jag har samma fina färg. Citera
Micke Jarhl June 16, 2008 Report June 16, 2008 Skitfin bil du har där!! Bara att gratulera hela kulör samansättningen på bilen är ju lysande ..Helt rätt!! sänkningen åxo..Tummen upp!! Citera
Tobias CMC1505 June 16, 2008 Author Report June 16, 2008 Tackar tackar, alltid roligt med feedback !Förhoppningsvis lyckas man komma ut på några träffar i sommar och få se å lärasig av alla andras tricks å höra lite historier. (Och visa upp bilen såklart!)Ser jäkligt trevlig ut, jag gillar färgen på inredningdet är 70tal det, jag tror jag har samma fina färg. Jo visst är dom dukig amerikanarna på inredning ! Bajsbrun och fin. Nejdå, jag heltrivs med den faktiskt. Svart är ju en favorit men jag skulle aldrig byta ! Citera
pools June 16, 2008 Report June 16, 2008 Hej!Grattis till en skitsnygg bil! Jag tror inte det är bra för automatlådan att saknakickdownfunktionen. Trycket kan bli för högt inne i lådan och den kan skadas.Jag vet inte om det gäller din låda. Nån annan som vet?Mvh. Citera
CMC 1061 Berra June 16, 2008 Report June 16, 2008 Hejsan. Du har rätt att skryta. Den är proper. Klaga inte på din inredning. du slipper bli bränd varma soldagar. Bara det måste vara en hit.Berra Citera
Bobbe cmc 2103 June 17, 2008 Report June 17, 2008 Och vem tog min mittkonsol?Ett tips-kolla denna på Ebay motors :220244937983 Citera
Gäst June 17, 2008 Report June 17, 2008 Tackar tackar, alltid roligt med feedback !Förhoppningsvis lyckas man komma ut på några träffar i sommar och få se å lärasig av alla andras tricks å höra lite historier. (Och visa upp bilen såklart!)Ser jäkligt trevlig ut, jag gillar färgen på inredningdet är 70tal det, jag tror jag har samma fina färg. Jo visst är dom dukig amerikanarna på inredning ! Bajsbrun och fin. Nejdå, jag heltrivs med den faktiskt. Svart är ju en favorit men jag skulle aldrig byta ! Bajsbrun... va f-n har du för färg.. dags för ett läkarbesök. Bara vill HA - nu har jag nästan bestämt mig.... Foxbody (trim bar sneaker - tilll low cost) - eller en Mach 1..... image utan dess like... en utväxling som burnar i alla lägen.... ja börsen stretar emot...men Ego(n) är starkast Sänker man en M1:a så behöver man väl färdtjänst... å dom flickorna vet hur det går till... Citera
Tobias CMC1505 June 17, 2008 Author Report June 17, 2008 Jag tror inte det är bra för automatlådan att saknakickdownfunktionen. Trycket kan bli för högt inne i lådan och den kan skadas..För det första så måste jag tacka ! Däremot så gör du att jag nästan kommer i brallan. Kan den ta så mycket skada?Ägaren innan har åkt 3 sommrar (antar utan kickdown) men finner inge missljudeller någon misstanke på slitage. Går som en smord katt i strumpa ! Bajsbrun... va f-n har du för färg.. dags för ett läkarbesök.Sänker man en M1:a så behöver man väl färdtjänst... å dom flickorna vet hur det går till... Nr. 1 Detdär med avföringsbrunt var ett skämt. (Ursäkta missförståndet.)Nr. 2 Hur många Mach 1 ser du med en sånhär höjning? (Se bild)... Bara för det hade jag ingen bra bild från sidan. Men smaken är som baken och den ska passa min. ...Titta titta, man tackar.Dock har jag hört ryktet om att i vissa Mach 1 så monterades ingen mittkonsol. "Sportutförandet" har jag för mig myten hette. Någon som kan slå hål på den?Som det verkar så kommer mina grejor från Summitracing nu i veckan också. Skoooj !Däremot så har inte Mustangsunlimited skickat mina grejor än. Fått två mail med förfrågan om jag godkänner att dom drar fraktkostnaden från mitt konto... JAAA !Dom har redan dragit pengarna för varorna så.. What´s the problem?Men som sagt, tack igen ! Citera
pools June 17, 2008 Report June 17, 2008 Jag tror inte det är bra för automatlådan att saknakickdownfunktionen. Trycket kan bli för högt inne i lådan och den kan skadas..För det första så måste jag tacka ! Däremot så gör du att jag nästan kommer i brallan. Kan den ta så mycket skada?Ägaren innan har åkt 3 sommrar (antar utan kickdown) men finner inge missljudeller någon misstanke på slitage. Går som en smord katt i strumpa !Jag har vidarebefordrat frågan till forumet Teknik Växellådor. Så hoppas jagvi kan få ett definitivt svar.Mvh. Citera
Tobias CMC1505 June 20, 2008 Author Report June 20, 2008 Passade på att låna polarens kamera när jag var där och snickra lite tak.Lite bättre bilder iaf! Glad Midsommar ! Citera
Tobias CMC1505 August 1, 2008 Author Report August 1, 2008 Synd att bilden är gammal, nu sitter Mach 1 dekalerna och läppen på! Ps.Har även bytt dämpare runt om nu, helt ny bil ! Ena bakdämparen kunde jag trycka ner enkelt med pekfingret.. slut ?Roooligt roligt ! Citera
Tobias CMC1505 August 31, 2008 Author Report August 31, 2008 Sådärja !Har man gjort Bollnäs - Malmö och tillbaka, gick hur smidigt som helst !Måste säga att bilen gick över förväntningarna.Missöden;Sidospegeln på förardörren lossnade mitt på E4an ner till Sthlm. Satt bara i en skruv så fick hålla denmed ena handen medan jag ställde bilen i väggren och lagade det tillfälligt med en kattstrypa.Och på vägen hem så började det verkligen skrika i bilen.Stannade efter vägen med rädslan att någon rem var påväg att lossna eller att vattenpumpen höll på att ge upp.Men det visade sig bara vara lagrena till kupèfläkten som skrek. Stängde av sen på och så funkade det igen ! Ville låta lite vid Gävle men gick snabbt över.Åkte till Mustangparts på Lördagen, ringde dock inte Elias så han var inte där.Men måste säga att det kan inte finnas ett bättre läge för att ha en firma. Precis vid havet. Vägens Idol;Förutom alla på Vegabaren som var jäkligt trevliga så måste jag ge Idolbucklan till en kille i Jönköping.Rätt var det är så kör en V70 upp bredvid för att sakta in å åka jämsides. Och i sitter en långhårig kille i 30årsåldern, helt kanonglad och gör tummen upp 100ggr å flinade så det räckte för flera personer.Hoppas han är medlem här på forumet för både jag och platssyster skrattade länge åt denna man. Övrigt;Så gick bilen lagomt vingligt på nervägen. Såklart finns inte ordet väghållning hos Mustang.Men tror däckena var alldeles hårda på vägen ner för hemvägen gick väldigt väldigt fint.Gamla hårda däck vill gärna krypa in i spår och göra att bilen går hårt.Hade det väldigt trevligt i Malmö hos min far, god mat, god dryck. Dock inte en Mustang i sikte !Lite bilder;Tyvärr kunde jag inte knäppa nå kort påvägen ner eller på Vegabaren men köpte en ny telefon så några bilder iaf. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 1, 2008 Report September 1, 2008 Hej.Det är kul när det händer saker, bara dom är av densortens fel som fläktmotor, bakspegel mm. Jag har erfarit samma med fläcktmotorn, innan man över huvudtaget hittar var ljudet kommer ifrån, det bli många panikgissningar. Samma lagning med fläkten fungerade på min också, stängav slå på, tyst och fullt ös igen. En sak jag har fått lära mig när det gäller gammal Mussar,när det händer grejor när man är ute och åker, är nog ett bevis på att bilen lever och att den vill att man tar hand om den pysslar lite. Hur många är det här på forum som säger saker, pratarmed sin Mustang när andra inte ser eller hör, jag tror inte jag är ensam om det. Citera
Tobias CMC1505 September 5, 2008 Author Report September 5, 2008 Nu har jag bytt tändspole, igen.Men denhär gången bytte jag plats på den då jag tyckte det var nödvändigt.Den andra hade smält under. Under att bilen ens gick framåt.Nu blev det en ny;http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuBlev rekommenderad den och måste säga att det känns mycket bättre än innan.Kört med standard(skit) innan. Men nu känner man verkligen att den förbränner bensinenoch att det rullar bättre i motorn.Sen så en uppdatering på motor;Dom ringde precis från USA mitt när jag skrev dethär meddelandet och dom ska sätta ihop denna åt mig; http://www.proformanceunlimited.com/spe ... 0carb.htmlFast kräma ut 450hp och vara Ready To Run med Generator, startmotor, insug, remskivor, rubbet. Men först ska dom få göra ett bra pris så så ingenting bestämt. Har lagt allt annat med Cleavor åt sidan då jag tagit reda på den ungefärliga kostnaden för att totalrenovera motorn och sen toppar osv. Kan lika gärna lägga ut 20.000 till och få en proffsgjord motor.LET THE BLING BLING BEGIN!Synd på all jäkla rost bara. Citera
Tobias CMC1505 September 19, 2008 Author Report September 19, 2008 Lite grejor har hänt iaf, bara jag som varit på latsidan med uppdatering.Började en Torsdag med att slita ut inredning och börja slipa golvet.Åkte till Rusta och köpte mig en Bruksbo borrmaskin och sliptrissor från Mekonomen. Var inge sugen på att nöta ut min Hilitin.Bruksbon kostade mig 279:- och sliptrissor 120:-. (Kändes bättre än att ha sönder Hiltin som kostar över 20ggr mer )Sen blev det Hammarlack i hela bilen.Visst, många säger bu å andra säger bä. Men det håller defenitivt i 10år, och känner jag migsjälv så är bilen renoverad säkert en gång till under den tiden.Rost! Däremot bara ytrost, klarade mig helt utan plåtarbete.Gula farans vinterförvaring.Resultatet med Hammarlack tycker jag är helt OK! Köpte även Dynamat.. "Kostar pengar Mats, du vet!"Ställde byggfläktar i dörrarna så jag kunder dra dit Isoleringen på kvällen.. man ska ha att göra hela dagen. Nytt högtalarsystem blev det. Stärkare i bakluckan och 2st 6x9" i hatthyllan. Även ska en ny 5x?" in under instrumentpanelen. 3.5mm kopparkablar draget till allt.Enda som sticker fram nu är en 3.5mm kontakt för Mp3spelare/dyligt i mattbrytningen. STEREOLÖST! Lördagen klockan 15.xx var jag ute och åkte igen !Stress stress stress. Men skoj. Idag hann jag med att plocka ner lite i fronten iaf, förberedande inför vinterns motor samt motorrums målning. Självklart målas även allt runtikring. NU till frågan !Är detta staget till kockdownen?Har funderat en stund över detta och letat bilder men inte hittat någon som jag förstår. (Jao man är bra korkad.)Beställer kickdownwire imorgon så kan vara bra å veta vart den ska kopplas. Citera
JH September 20, 2008 Report September 20, 2008 Är detta staget till kockdownen? Har funderat en stund över detta och letat bilder men inte hittat någon som jag förstår. (Jao man är bra korkad.) Beställer kickdownwire imorgon så kan vara bra å veta vart den ska kopplas. Jovisst är det den till kickdownen, eller rättare sagt du verkar ha någon typ av dubbel alternativ lösning. 2st med olika anslutningsmöjligheter jag har sett båda men inte samtidigt. Du skriver vajer, men det kanske ska vara så på din årsmodell. Ska det inte vara ett stag som ansluter. Någon annan kanske vet mer. Det kanske finns vajerlösningar som är bättre än staglösningen.Andra änden ansluter till staget uppe vid förgasaren. Citera
Fröberg September 20, 2008 Report September 20, 2008 Jäklar vad flitig du är Vill också ha stort garage Citera
Bobbe cmc 2103 September 20, 2008 Report September 20, 2008 Är detta staget till kockdownen? Har funderat en stund över detta och letat bilder men inte hittat någon som jag förstår. (Jao man är bra korkad.) Beställer kickdownwire imorgon så kan vara bra å veta vart den ska kopplas. Den undre,böjda, är till kickdown.Den andra lediga är för startspärr.Och med wire blir det super. Citera
Tobias CMC1505 September 20, 2008 Author Report September 20, 2008 Den undre,böjda, är till kickdown.Den andra lediga är för startspärr.Och med wire blir det super. Tack för svaren !Däremot blir jag lite fundersam när du säger att det är startspärren.. för den funkar ju. Är rätt säker då jag gjorde en "Vafan har hänt med bilen NUDÅ?!" andra dagen jag hade den. Citera
Bobbe cmc 2103 September 20, 2008 Report September 20, 2008 Den undre,böjda, är till kickdown.Den andra lediga är för startspärr.Och med wire blir det super. Tack för svaren !Däremot blir jag lite fundersam när du säger att det är startspärren.. för den funkar ju. Är rätt säker då jag gjorde en "Vafan har hänt med bilen NUDÅ?!" andra dagen jag hade den. [/quote:ttd6uli9]Jaha,,,på min är det ett stag som går från den lediga "armen" till ett fäste på rattstången som i sin tur vrider en spärr i tändlåset i "rätt läge" när parkering är ilagt.(något krystat,men läser man långsamt så förstår man) Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2008 Report September 20, 2008 Hej.Det andra staget är för att låsa lådan när dutar ur nyckeln ur tändninglås, inte en startspärr utan en typ av stöldlås. Typen är i princip som på SAAB där låserdu växelådan i backväxeln ungefär samma påMustang manuell och automat spärras i P läge. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.