Jonasm June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Hur mycket måste ja ändra på en 302 5.0 -95 för att den ska lira med min Mustang -69 med c4.Just nu så sitter de sprut på 5.0an men ja ska ta bort de. Å ditt med holley´n.Ja just de motorn kommer från en 95as Mustang GT Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Jag har för mig att olje tråget och olje pumpen måste bytas för inpassningen. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 19, 2008 Author Report Share June 19, 2008 Jag har för mig att olje tråget och olje pumpen måste bytas för inpassningen. BerraOk. Vet du om svänghjulet passar rakt på? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Det är jag inte säker på så det avstår jag att svara på. Men skulle inte bli förvånad om det passar.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Tänk på att de nyare 5.0-motorerna är 50oz internbalanserade, medan de äldre är 28oz (tror jag det var), så jag skulle tro att ditt svänghjul inte kommer att fungera. När jag köpte mitt Fidanza svänghjul så fick jag med vikter både för nyare o äldre uppsättning att montera efter applikation.Har en kompis som fick ett svänghjul som var felpackat (28 i en 50-låda) från Ford Motorsport, och det märktes rätt tydligt, bilen höll på att hoppa av pallbockarna...mvhjocke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Fan det måste ha blivit en ruggig upplevelse vid provstart. Jag hade dragit ner rullgardinen och gått och lagt mig sedan funderar vad har jag gjort för fel.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 19, 2008 Author Report Share June 19, 2008 Fan det måste ha blivit en ruggig upplevelse vid provstart. Jag hade dragit ner rullgardinen och gått och lagt mig sedan funderar vad har jag gjort för fel.Berra Ha ha Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Fan det måste ha blivit en ruggig upplevelse vid provstart. Jag hade dragit ner rullgardinen och gått och lagt mig sedan funderar vad har jag gjort för fel.BerraDet tog en stund innan vi kom fram till vad det var. Lyckligtvis klarade sig alla lager m.m. men det är inte den upplevelse man vill ha när man just satt ihopa en helt ny cratemotor som man sen bytt toppar och kolvar på bl.a. mvhJocke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Jag förstår att det tog stund. Skönt med ett lyckligt slut.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
-MAnge- June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Hur mycket måste ja ändra på en 302 5.0 -95 för att den ska lira med min Mustang -69 med c4.Just nu så sitter de sprut på 5.0an men ja ska ta bort de. Å ditt med holley´n.Ja just de motorn kommer från en 95as Mustang GTDu är inte sugen på att sälja själva insprutningen ? // Magnus Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 19, 2008 Author Report Share June 19, 2008 ]Hur mycket måste ja ändra på en 302 5.0 -95 för att den ska lira med min Mustang -69 med c4.Just nu så sitter de sprut på 5.0an men ja ska ta bort de. Å ditt med holley´n.Ja just de motorn kommer från en 95as Mustang GTDu är inte sugen på att sälja själva insprutningen ? // Magnus[/quote:2hwtkfqu]Den har ja inte. Annars så skulle den i oxå Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools June 19, 2008 Report Share June 19, 2008 Hej Jonas!Blir det motorbyte istället för toppbyte?Mvh. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm June 19, 2008 Author Report Share June 19, 2008 Hej Jonas!Blir det motorbyte istället för toppbyte?Mvh.Hallå P OJo de blir ett motobyte, tills i vinter. Dåska ja gå igenom den "gammla" motorn.Har inte tid med de nu Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Husse July 4, 2008 Report Share July 4, 2008 Du måste nog även byta transkåpan om du inte ska använda 5.0ans multiribb rem och motroterande vattenpump.Sen är det väl 157kuggs krans till c4 och 164 på en 5.0 förutom balans vikten då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman July 4, 2008 Report Share July 4, 2008 kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne July 4, 2008 Report Share July 4, 2008 kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent?Det saknades visst i det här fallet, se Jonas svar några inlägg längre upp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman July 5, 2008 Report Share July 5, 2008 kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent?Det saknades visst i det här fallet, se Jonas svar några inlägg längre upp. Det är ju en giltig anledning om något ;-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm July 7, 2008 Author Report Share July 7, 2008 kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent?Det saknades visst i det här fallet, se Jonas svar några inlägg längre upp. Det är ju en giltig anledning om något ;-)Japp de tycker jag med . Nu i vinter så ska ja bygga på den här bottendelen (5.0). Får se om ja använder mina "gammla" toppar eller om ja köper trick flow toppar eller edelbrook... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.