Jump to content

bromsservo problem


Recommended Posts

Har precis byggt om till skivor fram med ny broms cylinder och nytt bromsservo och ställbar reducerings ventil till bak bromsarna. När jag starta bilen och har foten på bromsen så känns det att det finns vakum som hjälper till men när ja ska broms så är det som det inte finns något vakum som hjälper till och det är väldigt trögbromsat. Har sätt vakumslangen på insuget som man ska och har kollat back ventilen som är ok. Har en ganska mild gat kam och ett torker enplans insug men ska väll få nog med vakum ändå? Det konstiga är att när jag har gasat på riktigt så funkar bromshjälpen perfekt och bromsarna bettar ordentligt.

blir fan tokig på detta, är det någon som har tips om vad felet kan vara. mvh. fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har själv satt ditt ett bromsservo och anslöt mig på samma ställe som automatlådan får sitt vakuum och det fungerar klockrent.

Ett tips kanske.

Köp en vakuummätare från Biltema ” bränsletryckmätare 15-1366” kostar ca 100 kronor och se vad du har för vakuum vid tomgång och låga varv på motorn. Du får även en koll på hur motorn mår.

Lennart CMC 1507

Link to comment
Share on other sites

har provat med vakummätare och den visade 20 på tomgång. Funderar på säkerhetsventilen men vet inte riktigt vad den har för uppgift och hur den fungerar, hur gör man när man nollställer den och varför, kanske dum men har faktiskt inte en aning?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...