Jump to content

Vad tankar man bäst?


NiklasA
 Share

Recommended Posts

En original 289-2V är byggd för att gå på "regular", så den kan man utan problem köra på 95 oktan. Om man däremot har en 289-4V så sade Ford att man skulle ha "premium fuel" pga att den har högre kompression, så den kräver säkert 98 oktan.

Blyersättning behövs som sagt, men man bör INTE överdosera sägs det. Risken finns att ventilerna kärvar i ventilstyrningarna.

Link to comment
Share on other sites

Min musse landade i måndags, ska få hämta den nu i veckan som kommer.

Vilken transportfirma anlitad du? Jag körde med Infranordic, har funkat bra hittills, men å andra sidan så har jag ju inte sett bilen än...

ta i trä, och allt det där :)

hejhej

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej!

kul då har du något att se fram emot, min kommer på tisdag och jag anlitade HE shipping och de verkar mycket bra. i USA hade jag en kille på Viking transport som fixade med leveransen där. han är svensk och det känns bra än så länge.

/Niklas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...