Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tack för svaren, det är en 1850.

Men har ett problem till.

När man gasar fullt så flödar den över i sekundära porten. Då får man lov att skruva loss flotörhuset och sedan sätta tillbaka det - sen blir det bra.

Dock händer det inte alltid - men lite då å då.

Det verkar som om det är för högt flotörnivå, men det går ju inte att ställa på den här?

Någon som har en idé om hur jag ska gå tillväga för att lösa det här problemet?

Posted

Inga konstigheter, på de flesta förgasare justeras flottörnivån på samma sätt.

Saxat och översatt från instruktionen på Holleys hemsida: http://www.holley.com/TechService/Library.asp

Flottörnivån justeras genom att skruva av flottörhuset, hålla det upp och ner (så att flottören stänger nålventilen), och böja den flik på flottören som ligger an mot nålventilen, så att flottörens översida (nu pekande nedåt) är parallell med flottörhuset översida (som ju också pekar nedåt).

Men om det bara händer då och då, är det inte troligare att det är nå't skräp som kommer med bensinen och lägger sig i nålventilen och hindrar den från att stängas?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...