Lassemålare CMC 2071 August 30, 2008 Report August 30, 2008 Natten mellan 28/8 och 29/8 fick jag min Mustang STULEN !!!!!!!!!!Den stod parkerad på kursgården Rönneberga på Lidingö här i Sthlmnågon gång mellan 02:00 och 08:00 dförsvann den, JÄVLAR I HELVETE. Jag ringer förstås till byllingen och får tala med en kvinna som konstaterar att jag har en blå mustang ?? det tar 10 minuter att övertyga henne om att mussen är turkos och dessutom med vit sufflet och att jag inte kunde rå för att besiktnings mannen vid innregstreringen var färgblind. Hon avslutar samtalet med att säga, föresten så har du nog sett den bilen för sista gången,SUCK Nästa samtal går till folksam och det skulle inte vara några problem med det, men 10 minuter senare ringer bolaget och säger att nänä en sån bil finns inte ( 94 cab med V8 har alldrig sålts i sverige nya) nänä men denna är importerad säger jag, dessutom så har jag ju den helförsäkrad hos er. Joooo det stämmer säger damen på bolaget, förresten du har nog sett din bil för sista gången avslutar hon samtalet. Det som retar mig mest är att jag alltid sätter på en rattkrycka när bilen står över natten men glömde det denna natt, JÄVLA SKIT snyft snyft :cMVH Lasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 30, 2008 Report August 30, 2008 Fy-Fan, jag lider med dig, hoppas det finns vakna ögonbland oss Mustangägare. Jag kommer att sprida ut detta bland minna vänner påannat håll. Citera
Lassemålare CMC 2071 August 30, 2008 Author Report August 30, 2008 Tack Lasse. Jaaa man kan bara hoppas men man känner sig jäkligt maktlös. Men man ska väl vara glad att man inte får tag på den/dom som gjortdet. Tre andra kompisar fick inbrott i sina bilar men bara min blev stulen. MVH Lasse Citera
Tomas Stein CMC 1966 August 30, 2008 Report August 30, 2008 Jag lider med dig Lasse, tänk att folk ( om det nu är folk som stjäl) inte kan skilja på vad som är ditt och mitt.Sedan tycker jag att det är skitdåligt med attityden både från polisen och försäkringsbolaget, de kunde kanske åtminstonde försöka att inge lite hopp i allt elände.// Tomas Citera
Lassemålare CMC 2071 August 30, 2008 Author Report August 30, 2008 Tackar tackar men hoppet lever i alla fall. MVH Lasse Citera
Gäst August 31, 2008 Report August 31, 2008 Tack Lasse. Jaaa man kan bara hoppas men man känner sig jäkligt maktlös. Men man ska väl vara glad att man inte får tag på den/dom som gjortdet. Tre andra kompisar fick inbrott i sina bilar men bara min blev stulen. MVH LasseFy bubblan va trist. De borde väl fatta att en sådan bil syns väldigt väl.Därför tror jag de kommer att hitta den inom en vecka. Just det faktum att de var på några andra bilar också - stärker min teori. Ville väl ha någat att åka med (köra tjuvgods i )Hästtjuvar - därborta i väst - hängda man i närmaste träd. Håll ut Lasse.... den kommer tillbaka. Trogna kusar hittar alltid hem. Citera
RoTe August 31, 2008 Report August 31, 2008 Jo du... Stockholmspolisen är fan de största rövhålen som finns bland alla poliser tror jag. Blev påkörd av en estländsk idiot som begick alla möjliga trafikbrott så jag ringde polisen och fick säkert prata med samma kärring som du. Hon bad mig nästan dra åt helvete i telefon! Så jag tackade för att mina skattepengar gick till hennes lön och lade på. Citera
Sicce August 31, 2008 Report August 31, 2008 Beklagar verkligen Ska hålla ögonen öppna efter den här i söder iaf. Citera
Peter /Cobra August 31, 2008 Report August 31, 2008 Du har inte några bra bilder som du kan lägga upp på forumet?Kan ju hjälpa om det skulle dyka upp något suspekt.. Citera
bege August 31, 2008 Report August 31, 2008 Har du lite info som bilnummer färg inredning osv.eftersom man som inbiten musseägare tittar och hejar på alla mussar man möter ute. Lider med dig men håller tummarna för att den dyker upp snart igen. Citera
Alabama Grill August 31, 2008 Report August 31, 2008 Må de äckliga små rövhålen till tjuvar gå en plågsam död till mötes. No mercy för denna typ av brott. Fy fasen om man kom på dom...Jag lider med dig Citera
Lassemålare CMC 2071 August 31, 2008 Author Report August 31, 2008 JIIIPPPPIYKAAAAAYEY MOTHER FU...............! Undrens tid är inte förbi pållen är hittad och hemförd dock med en del skador. Den stals på Lidingö och den hittades på Lidingö de mest sjuka var attden hittades av min lillebror (Han bor på ön) han var ute och gick sin vanliga slinga i skogen med ungarna och kommer fram till en parkering där folk som skall jogga parkar sina bilar och där står pållen alldelesbakom Stockby industriområde Båda dörrarna var öppna och huven var varm och allt var förstås en jävla röra inuti bilen, men brorsan ringde snuten direkt och talade om var bilen stod men dom var inte intreserade det ända dom sade var att då tar vi bort efterlysningen och sen sade det klick i örat. Sen ringde brorsan mig och jag stack ut direkt till Lidingö, jodå den var plundrad men det som var värst var att dom har skurit sönder sufflettenvid passagerar dörren och troligtvis gått in den vägen, tändlåset och bakluckelåset var uppbrutna men som tur var så hade jag tydligen inte rattlåset i för då hade dom väl brytit sönder allt runt ratten. Jag ringde en kompis som jobbar på försäkringsbolaget för att kolla om det var okej att ta hem bilen det var det om inte snuten hade några invändningar och det hade dom inte. När jag med en ruskig kännsla sätter mig i bilen och startar den så märker jag att något har hänt med styrningen den går ligsom mycket trögare nu och blir omedelbart rädd för att dom har kört skiten ur bilen.När jag också ser att dom har bränt 3/4 tank så blir jag ännu oroligare. Tjuvjävelen hade dessutom klottrat ett tele nr på sittdynan på passagerarstolen men sedan kommit på att det inte var så smart så vad gör den DJÄVULEN då jo han/hon klottrar över med någon silverfärg. Men min kompis på bolaget sade att jag på måndag morgon måste åka till drive in besiktningen i Bergshamra för att kolla och göra en kompleterande polisanmälan på allt som blev stulet,SUCK. Detta snodde den jävelen.Min GPS.Ett flugfiskespö.En liten draglåda.Alla bilvårdsprodukter + tvätthinkenDiv, verktygTvå CD skivorHuvudvärkstabletter ?????????Magmedecin mot magkatarr ???????????Min domkraft som tillhör bilen.Åtta cigarrer som låg i framsätet dock ejen sprillans slips som låg i baksätet.Men man får se det positiva pållen är tillbaka och det är viktigast resten ger sig med tiden.Men det är en jävligt läskig känsla när man sätter sig i bilen när den har varit stulen, det känns som någon har våldtagit min bil,. FY FAN VILKET ÄCKEL. MVH Lasse. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 31, 2008 Report August 31, 2008 Hej.Skönt att den är funnen, nu hoppas jag och säkert deandra här på forum, att du får fel och saker som stulitsåtgärdat. Det där med att någon suttit i bilen som inte ska sittai bilen är inte ett dugg roligt, känner till hur det känns,inte ett dugg upplyftande. Citera
Lassemålare CMC 2071 August 31, 2008 Author Report August 31, 2008 Allt ska nog ordna sig nu när pållen är tillbaka, det kunde ha gått värre dom hade kunnat kvadda hela bilen till ett vrak. Men jädrar i h.e.l.v.e.t.e att det skulle vara brorsan som hittade den är både märkligt och roligt. Han tvekade om han skulle säga att han var min bror, men ärlighet varar längst för hade han mörkat det och dom hade kommit på det senarevojne,vojne. Jag är nämligen per automatik extra misstänkt eftersom min fru jobbar på folksam ( skilsmässan är inte klar) mitt fall handlägs därför i Göteborg. MVH Lasse Citera
Fröberg August 31, 2008 Report August 31, 2008 Härligt!Men tänk på en sak...Förut när bilar hittades tog snuten dessa i förvar i några dagar ifall det låg kvarglömda kanyler i bilen.... Vet inte hur länge den måste stå för att ev. skit inte ska vara skadligt.Eftersom dom snodde div. piller och cig kan man ju undra.. Citera
Lassemålare CMC 2071 August 31, 2008 Author Report August 31, 2008 Jag kollade jävligt noga i stolarna och i baksätet även golvet bak dock ej under stolarna ännu. Skall bara skaffa ett par riktigt grova handskar inna jag stoppa inhänderna där. På tal om byllingen så skiter dom fullständigt i stulna bilar dom ville somsagt var inte ens titta på bilen, så har det blivit. MVH Lasse. Citera
Janne Holm CMC1740 August 31, 2008 Report August 31, 2008 Först måste jag självklart säga grattis att du fått tillbaks din bil skithärligt ursäkta svenskan. men Hur fan står det till med Sverige igentligen misstänksamhet och annat skit Fy faan. Nä de som ev jobbar på myndigheter som läser detta tänk om man kunde skruva tillbaks klockan ett tiotal år och lita på hederligt folk det skulle underlätta men tyvärr har ju samhället ändrats en hel del och det kanske inte finns någon återvändå utan det krävsintyg hit och dit som gör i alla fall mig skitförbannad. Nu slirarde jag ut lite i vanlig ordning Men än en gång skitkul att bilen kom tillrätta Lasse Citera
Lassemålare CMC 2071 August 31, 2008 Author Report August 31, 2008 jag är hellycklig. I morgon så får jag höra vad försäkringsbolaget säger. Mer info kommer så fort jag får den.Tack för allt stöd och värmande ord,tack MVH Lasse. Citera
Alabama Grill August 31, 2008 Report August 31, 2008 Kul att bilen kom tillbaks! Jag är ruskigt nyfiken och höra om vår tappra svenska polis går vidare i ärendet. Citera
Knugen August 31, 2008 Report August 31, 2008 Gött att bilen är tillbaka!Jag kan ju berätta lite om hur polisen skötte sig en av de gånger min vinterbil blev stulen. Kommer ut på eftermiddagen och ska åka till jobbet när jag ser en tom parkeringsplats, ringer polisen och säger att bilen är stulen och skaffar sedan skjuts till jobbet. Berättar vad som hänt för brorsan och han hittar senare bilen i "stan" utanför ett radhus och ringer polisen och berättar var den står, han får absolut inte röra bilen innan polisen varit där och kollat!Han stannar en bit bort från huset för att spana lite, ser en skum jävel gå ut och köra iväg med bilen för att komma tillbaka efter 15 min. När han stått där i en timma har han inte tid längre och måste åka hem. Ytterligare 3 timmar senare så ringer snuten och frågar var fan bilen är, den står ju inte på den plats brorsan uppgav. Jag kommer inte ihåg hur jag sedan fick tillbaka bilen men det tog iaf 2 dagar och när de då hittade den stod den utanför ett annat hus. Ingen har blivit misstänkt för brott...Ang. det att du saknar huvudvärkstabletter så kan det vara så att dessa "nöjesåkare" bara har slängt ut allt som fanns i bilen, har råkat ut för liknande personer som bara vill ha lite kul med nån annas bil. De små asen slängde ut allt, tillochmed ut serviceboken och min wonderbaum! Citera
Guest my little pony September 1, 2008 Report September 1, 2008 Grattis Lasse att du fick tillbaka bilen.....det var därför du inte kom på fredagscruisingen.....vi undrade var du var i fredags...När jag läste att de snott bilen , tänkte jag skriva till dig att du skulle börja titta på alla sajter där de säljer bilar o bildelar, för många bilar går ju även en förtidig död o blir slaktade till bildelar.....som vi andra tror kanske är sjyssta delar. Men där sitter en mussefantast o saknar sin bil.Jag tycker du ska köpa en trisslott nu när du fick tillbaka bilen.....så kanske du vinner något smått som stort.....Lycka till i fortsättningenvi synna väl snart igen....MVH "my little pony" Citera
TOPPLESS September 1, 2008 Report September 1, 2008 Fruktansvärt tråkig historia, både att få bilen stulen och att prata med otrevliga poliser .Men härligt att bilen kom tillrätta. Citera
Lassemålare CMC 2071 September 1, 2008 Author Report September 1, 2008 Har idag på mårgonen varit och besiktat bilen på IF i Bergshamra/sthlmtar ett par dagar innan jag får papperna i från Folksam och sen är det väl bara att boka verkstad. Låsen och styrningen är väl inga problem men jag undrar vad dom gör med suffleten som har en reva som är formad som ett L ca 50 cm lång.Sks ta en bild och försöka lägga ut den. MVH Lasse. Citera
Lassemålare CMC 2071 September 1, 2008 Author Report September 1, 2008 Här kommer bild.Mvh Lasse Citera
Recommended Posts