Jump to content

Automatisk dörrlåsning


Daniel Linde

Recommended Posts

Provade tillvägagångssättet ovan. Bilen beter sig precis som den säger.

När jag gjorde det första gången indikera den att jag avaktiverade det.

Gjorde det igen och den pep 2 gånger.

Men det verkar endå inte fungera. Kan det vara för att bilen är mappad? Eller körde jag inte riktigt fort? Testade bara i garaget då bilen ju är avställd. Aja får se till våren, eller som det verkar nu om drygt en månad. Verkar ha fått plats i ett riktigt garage! Härligt, kan man dona :)

Link to comment
Share on other sites

En liten fråga..:

Varför vill ni vara inlåsta när ni kör..!?

OM man nu skulle smälla seriöst, och sen dessutom vara inlåst..?

Hajar inte riktigt det. Eller är ni seriöst rädda för att bli kidnappade!?

Vad är vitsen liksom..?

Därför att jag redan varit med om att få bildörren uppryckt när jag stått vid ett rödljus. Det som räddade mig då var att jag var första bilen i kön!

Link to comment
Share on other sites

En liten fråga..:

Varför vill ni vara inlåsta när ni kör..!?

OM man nu skulle smälla seriöst, och sen dessutom vara inlåst..?

Hajar inte riktigt det. Eller är ni seriöst rädda för att bli kidnappade!?

Vad är vitsen liksom..?

Låser alltid dörrarna jag, iaf på kvällar när man glider genom city.

Folk tror visst att alla bilar är taxi bilar.

Sen vill jag ju gärna veta hur funktionen fungerar även om jag inte ska använda den. :)

Link to comment
Share on other sites

Grufman Bil bjuder på informationen

NOTE: Manual transmission vehicles are not equipped with an autolock feature.

1. Electronically unlock the vehicle using the remote keyless entry (RKE) transmitter or the power lock control switch.

2. Close all doors.

3. Confirm the key is in the OFF position.

4. Turn the key from OFF to ON.

5. NOTE: Steps 4 through 8 must be carried out within 30 seconds.

Press the door lock control switch UNLOCK button 3 times.

6. Turn the key from ON to OFF.

7. Press the door lock control switch UNLOCK button 3 times.

8. Turn the key from OFF to ON.

9. Verify that the horn chirps. This indicates the system is in the enable/disable mode and is ready to accept program changes.

10. Press the door lock control switch UNLOCK then LOCK button once to toggle the autolock/relock feature OFF.

11. Verify that the horn chirps 1 time. There should be only 1 chirp indicating that autolock/relock feature is disabled. If 1 chirp is heard, followed by a longer sound of the horn, the autolock/relock feature is enabled. Return to Step 9.

12. Turn the key to the OFF position to exit the enable/disable mode.

13. Verify that the horn chirps once to indicate that a feature has been changed.

Link to comment
Share on other sites

Enligt instruktionsboken står det att det finns på bilar med automatlåda... kanske är så att vi som har manuell låda alltid sitter och håller fast oss i växelspaken och därför inte trillar ut om dörrarna skulle gå upp..... men helt klart skulle önska att jag hade det för tyvärr så blir det vanligare och vanligare med att folk sliter upp dörrar på bilar vid rödljus etc...., har inte kollat själv på min bil om det finns eller ej men jag antar att det inte gör det.

Link to comment
Share on other sites

Någon med manuell låda som kan bekräfta detta?

Har gjort det och gör det igen, jag har automatik på min -06:a som är manuell.

Hade även samma feature på en cooper och där va det så att drog men 2ggr på innerhandtaget så gick dörren upp.

Sen är det visst kopplat så att om strömmen går så öppnar dörren.

Men jag vet inte säkert om det funkar så.

Link to comment
Share on other sites

om ni ser mitt tidigare inlägg så står det klart och tydligt att manuella bilar inte har automatisk låsning.

Vilket är ganska skumt eftersom det är hastighetsimpuls-styrt... Jag antar att manuella bilar har hastighetsmätare. :D Så jag förstår inte varför Ford gjort som dom gjort...

Link to comment
Share on other sites

om ni ser mitt tidigare inlägg så står det klart och tydligt att manuella bilar inte har automatisk låsning.

Vilket är ganska skumt eftersom det är hastighetsimpuls-styrt... Jag antar att manuella bilar har hastighetsmätare. :D Så jag förstår inte varför Ford gjort som dom gjort...

jag håller med, det är skummt.

Link to comment
Share on other sites

om ni ser mitt tidigare inlägg så står det klart och tydligt att manuella bilar inte har automatisk låsning.

Vilket är ganska skumt eftersom det är hastighetsimpuls-styrt... Jag antar att manuella bilar har hastighetsmätare. :D Så jag förstår inte varför Ford gjort som dom gjort...

jag håller med, det är skummt.

Är det extra option på min då i så fall undrar jag nyfiket då min HAR manuell låda och automatik på låset?

Larmet är det man styr från fjärren, så det är nog original - tror jag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...