bulan September 9, 2008 Report September 9, 2008 Har ingen "timing pointer" på min nyimporterade Mach1:a med 351w. Jag har inlopp vattenpump på passagerarsidan och bör väl ha markeringen på förarsidan tror jag??? Har hört att de flyttade över "timing pointer"till passagerarsidan när de ändrade sida på inloppet till 1970. Vilken ska jag då skaffa. Kan det vara samma som till vissa 289:or eller 302:or? Mvh. Mats Nilsson Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 10, 2008 Report September 10, 2008 Hej.Kan vara någon som bytt bröstkåpan transmition kam, tyvärrär det vanligt att man sätter din en ny av annan modell, det ärju så att bröstkåpan passar mellan 289,302,351W genom åren. På 302 anvädes ett bockat plåtbläck som avläsninganvisning,kanske dom inte monterat denna, du får kolla det. Bröstkåpan som användes tidigare då på 289 har en färdigpigg. Citera
CMC 1061 Berra September 10, 2008 Report September 10, 2008 Hejsan tjena jag har en smal skruv som jag satt dit. tittade på en annan och sedan gjorde jag gänga i bröstkåpan satte dit skruven med grön loctite. sedan ställde jag in tändningen och det blev dö bra. Berra Citera
MrTurbo_1645 November 1, 2008 Report November 1, 2008 Sedan klistrades en sådan där remsa som finns att köpa som visar graderna. Citera
Recommended Posts