Esa Posted September 14, 2008 Report Posted September 14, 2008 Min choke till min förgasare funkar ej som den ska (250 69:a)Den funkar finfint så länge motorn är kall men spjället öppnar inte fullt när motorn sen blir varm (automatchoke)Jag har ett rör som är ca 15 cm som utgår från chokehuset, det röret är lindat med något som liknar värmebeständigt väv och det ser ut som något ska kopplas till det röret, en slang tex.Nu har inte jag något kopplat till det röret och jag undrar ifall någon här vet vart den ska kopplas?Det borde inte vara till något vaccum uttag snarare till något som blir varmt och kan göra så att "choken öppnas helt"Mvh:Esa Quote
Janne Holm CMC1740 Posted September 14, 2008 Report Posted September 14, 2008 kolla denna länken där ser du hur det är kopplat på V8anär förmodligen likadant på dinhttp://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... %F6r+choke Quote
fast_back Posted September 14, 2008 Report Posted September 14, 2008 om tex. anslutningen i grenröret saknas eller är trasig funkar det ta ett längre rör och vira ett par varv runt grenröret. Quote
Esa Posted September 14, 2008 Author Report Posted September 14, 2008 Tack så mycket.Nu börjar man förstå hur det ska fungera.Mvh:Esa Quote
fast_back Posted September 14, 2008 Report Posted September 14, 2008 Åh! coola fälgar! släng upp lite bilder på din bil! Quote
Esa Posted September 15, 2008 Author Report Posted September 15, 2008 Hmm, får man lägga ut bilder under denna rubrik?Jag har nämligen inte "hunnit" bli medlem ännu Ha det bra alla Mustangfans, vart ni än är.Mvh:Esa Quote
Jonasm Posted September 17, 2008 Report Posted September 17, 2008 Klart du får.. De är ju en 69a med ränder Quote
loop Posted November 2, 2008 Report Posted November 2, 2008 Koolt med en sex. Kolla in fordsix.comHar en sexa i min Falcon tyvärr en 200. Sitter ingen choke alls på den förgasaren, men det funkar bra ändå. Quote
pools Posted November 2, 2008 Report Posted November 2, 2008 Passa på att bli medlem nu då. Avgiften är nämligen sänkt för nästa år!http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=16392 Välkommen in i den bästa motorklubben i Sverige! Quote
Recommended Posts