Jump to content

Esa

Medlemmar
  • Inlägg

    43
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Esa's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Aha, då vet jag! Jag hade gissat att det stod för 2 respektive 4 portsförgasare men sen när jag läste om olika toppar osv. så blev jag osäker. Tack för infot Ronnie! Mvh Esa
  2. Hej alla Nu kommer en fråga från en novis. Jag har nyligen kommit i kontakt med ordet -2v och jag undrar helt enkelt vad som är skillnaden på en -2v och en -4v? Min Mach 1:a har en -2v. Mvh Esa
  3. Tack så mycket för svaret. Mvh Esa
  4. Hej alla Är det någon som vet ifall huvudstrålkastarna fram på en Mach 1 -72:a är utav samma modell som till Amazon mm? Mvh Esa
  5. Hej alla Jag skall reg.besikta min Mach 1:a från 72 snart och undrar om en del saker. Det jag vet är att jag måste stansa in ett chassienummer i motorrum, ändra till km/h skala, skaffa reflexer bak, ha bilbälten på alla platser, ta bort glödlampor ur positionslljusen i sidan samt fixa till vitt parkeringsljus fram. Är det något jag glömt? Någon som har ett tips på hur man lättast kan ändra parkeringsljus/blinkers fram för nu har jag jämt orange ljus (parkeringsljus) fram som sen blinkar när man blinkar och det är tydligen inte en godkänd funktion!? Mvh Esa
  6. Hej igen Nu har jag fått fram att navhålet till mustang från 05 och framåt skall vara 70,7 men jag har inte hittat någonstans vilket mått det skall vara på navhålet till en 72:a? jag hittade ett mått i en tabell som sa 70,6 med det är mycket för stort. Jag kan mäta med ett skjut mått men det kan ju bli någon tiondel fel så det skulle vara great med ett rätt mått från början, ingen som vet? Mvh Esa
  7. Hej alla Jag hade tänkt att tillverka spacerplattor till min Mach 1:a-72 och undrar ifall någon har måtet på styrningen i mitten av bromsskiva/trumman? Jag menar måttet jag ska ha på centrum på mina spacerplattor. Jag hade tänkt att använda Mustangfälgar från en 05:a och jag såg att den styrningen är större än till en 72:a. Jag frågor pga att jag inte kommer åt att mätta måtet med ett skjutmått. Mvh Esa
  8. Hej alla Jag är en nybliven ägare till en Mach 1:a från -72 och är ute på blocket och letar efter fälgar till den. Jag undrar ifall någon vet ifall Bullittfälgarna som är till Mustang -05 och nyare passar till min bil? Det är ju samma bultdiameter men passar det med ET och så? Tacksam fär svar. Mvh Esa
  9. Hej Jag är lite osäker på detta men jag har för mej att när det gäller veteranfordon så är det två år efter senaste besiktning som gäller. Har man haft en bil avställd en längre tid och sen ställer på och besiktigar den i januari tex. så ska nästa besiktning vara i januari om två år oavsett slutsiffra. Kan det vara så eller? Mvh Esa
  10. Hej Stefan Det är normalt med 12 volt till tändspolen! Det finns åtminstonde två stycken modeller av tändspole antingen 12 eller 9 volt. När man kör med startmotorn så sjunker batterispänningen till ca 9 volt! 9 volt spolen med förbikopplingsmotstånd har poängen att tändspolen alltid får rätt spänning oavsett ifall man kör med startmotorn eller inte= lätstartad motor. 12 volt spolen har nackdelen att den bara får ca. 9 volt (spänningsfall) när man kör med startmotorn= sämre gnista, mer svårstartad motor. 9 volt spolen får 9 volt när man kör med startmotorn som är bra men ifall förbikopplingsmotståndet inte skulle finnas så skulle tändspolen brinna upp till slut för 9 volt spolen skulle få en spänning på 12 volt. Det har dom löst genom att ha ett motstånd som sänker spänningen till 9 volt. För att det skall fungera så har man 2 stycken matningar (spänningar) till motståndet/tändspolen, en normal 12 volt matning som ligger före motståndet som ger 12 volt och en matning från kabeln till startmotor selonoiden som ger 9 volt eftersom den bara har spänning när startmotorn går. Det är lite svårt att förklara men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Mvh:Esa Ps. Tack vare detta så gäller det att man har rätt spole till rätt system för annars kan man bränna spolen respektive ha för dåligt effekt från sin spole.
  11. Hej Jag har upptäckt att jag har en kedja som sitter vid vänster motorfäste och jag har genom att läsa denna tråd nu förstått vad den är till för Mvh:Esa
  12. Fast66....Ja just det ja, jag äger en 67:a nu och har inte ändrat min avatar ännu
  13. Hej igen Aha, ok då ska jag fråga efter såna häromkring. Tack för tipset! Mvh:Esa
  14. Hej alla Eftersom mitt innertak är borta och jag ska montera i ett nytt i vinter så tänkte jag fixa ett fäste för bilbältet (det övre för trepunkt) i taket. Finns det någon här som redan har gjort det? och har ni i så fall några tips att ge? Mvh:Esa
  15. Hej Bosse Nej, jag köpte den modellen utan sexkantfäste efter rekomendering av min speedshop. De andra modellen hade ju varit bättre men jag var mest intresserad av ett snabbt byte utan toppdemontage. Mvh:Esa
×
×
  • Create New...