Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå, igen ! :--

Nu har alla sagt olika saker och alla säger att det dom säger är sant.

Men nu har jag tröttnat på alla svar så efter mycket mycket letande hittade jag alla nummer.

Ingen aning om det är rätt nummer jag har hittat men det är de enda som fanns synligt.

Så nu är det bara den bittra sanningen som väntas.. :roll:

Det jag hitta på motorn var;

DIOE - 6015 - AA

(C?) IE20

Även om någon orkar så växellåda;

7006A 26

C92

Bakaxel;

DIF 79 - Vänster sida. (Sett från kardan)

OBAW(?) 4888A

17 - Höger sida. (Sett från kardan)

Så.

Hoppas på lite bitter sanning nu. 8)

Posted
Hallå, igen ! :--

Nu har alla sagt olika saker och alla säger att det dom säger är sant.

Men nu har jag tröttnat på alla svar så efter mycket mycket letande hittade jag alla nummer.

Ingen aning om det är rätt nummer jag har hittat men det är de enda som fanns synligt.

Så nu är det bara den bittra sanningen som väntas.. :roll:

Det jag hitta på motorn var;

DIOE - 6015 - AA

(C?) IE20

Även om någon orkar så växellåda;

7006A 26

C92

Bakaxel;

DIF 79 - Vänster sida. (Sett från kardan)

OBAW(?) 4888A

17 - Höger sida. (Sett från kardan)

Så.

Hoppas på lite bitter sanning nu. 8)

Motor

D1OE-6015-AA = 302 tilverkad mellan 1970 - 74.

1E20 = Gjutet 20 Mai 1971.

Växellåda

Växellåder er allment lite svåra. 7006-A betyder i det her sammanhanget bara att det er en låda. Fanns det inte nån bokstaver/siffer føre 7006-A?

Eller en liten plåtbrikka med lite uppgifter?

Bakaxel.

Samma der. Fanns det ingen liten plåtbrikka? Det mesta av informasjon finns der.

For bakaxelupgifter se; http://home.comcast.net/~petebre/maveri ... _ends.html

eller

http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm

Se også;

http://www.fordification.com/autoID.htm

John

Posted

:D John hann före och hade också rätt som vanligt. Här är din med i listan.

Mvh. Mats :D

302

68-69

C8OE-A C8OE-B C8TE-B

4.00

8.206

6 bolt bellhousing

302

70-74

C8TE-B D1TZ-E D1OE-AA D4DE-AA

4.00

see note

6 bolt bellhousing. 73-76 deck is 8.229, rest are 8.206

302

74-77

D4DE-AA 75ZY-AA

4.00

see note

6 bolt bellhousing. 73-76 deck is 8.229, rest are 8.206

Boss 302

69

C9ZE C8FE

4.00

8.206

6 bolt bellhousing

Boss 302

70

CDOZE-B

4.00

8.206

6 bolt bellhousing

351W

69-70

C9OE-B

4.00

9.480

6 bolt bellhousing

351W

71-74

D2AE-BA D4AE-DA /td>

4.00

see note

71-73 deck is 9.480, rest are 9.503

351W

75-77

D4AE-AA

4.00

9.503

  • 2 weeks later...
Posted

Hittade en annan tråd här där det står alla motorbeteckningar på Clevland motorer. Började bli orolig för det finns inga OA :roll: Så jag gick ut till garaget igen och skrapade lite på O:et och visst är det et C :D

Det bevisar att det är en matching bil med original motorn :--:--:-- D2AE-CA = 351Cl Cobra jet.

Posted
Hittade en annan tråd här där det står alla motorbeteckningar på Clevland motorer. Började bli orolig för det finns inga OA :roll: Så jag gick ut till garaget igen och skrapade lite på O:et och visst är det et C :D

Det bevisar att det är en matching bil med original motorn :--:--:-- D2AE-CA = 351Cl Cobra jet.

Hehe. Du hann føre;-)

John

Posted

Vad jag förstår enligt classic pony historia har Q code 351 -73 4 bult block samma som Boss 351. Däremot är det stor skillnad på Hk på samma motorer från 71-73 (bensinkrisen) skiljer nästan 100 Hk, men det kan ju vara bra med dagens bensinpriser :lol: Min har från 266-275 Hk original beroende på var man läser info. Men den är ju renoverad och borrad,så man vet ju inte exakt idag. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...