crillzorg October 1, 2008 Report October 1, 2008 Någon som kan rekommendera några bra avgasslut/slutrör som ger bra med ljud och kanske några extra hp...?skall vara till en GT -05aoch inte allt för dyra, eller iaf prisvärda. Citera
Hakan E October 1, 2008 Report October 1, 2008 Jag kör med Ford Racing Axleback - låter som f-n... Jag minns inte priset men dom är inte svindyra.Kolla på fordracing.com - finns även att köpa i Sverige.Skall du ha mer effekt så är väl grundpaketet, Öppet luftfilter, Predator och Slutdämpare, på pappret 30-50 Hk mer.Finns färdiga paket att köpa hos tex Motorcentralen i Eskilstuna (eller är det Västerås?)//Håkan Citera
Gäst October 1, 2008 Report October 1, 2008 Testa sökfunktionen på forumet, det finns massor av bra info!!!Bl a ett inlägg med länk till ljud/bildfiler på nästan alla system som finns!!! Citera
Gäst October 1, 2008 Report October 1, 2008 I denna tråd finns det länk till ljud/filmhttp://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=15829 Citera
Chili October 1, 2008 Report October 1, 2008 Jag är själv jäkligt sugen på B&B Tri Flow (Billy Boat) då jag tror dom låter riktigt bra, men dom verkar inte vara så vanliga varken i US eller i Sverige på Mustangerna. många har dock deras system på Corvetter och Porsche både här och i US. Vet inte om det beror på priset eller nåt annat? Dom är dyra......http://www.bbexhaust.com/car/mustang/ Citera
crillzorg October 1, 2008 Author Report October 1, 2008 I denna tråd finns det länk till ljud/filmhttp://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=15829Detta tackar jag för Nu ska jag leta upp något grymt så återkomemr jag så fort jag har bestämt mig Citera
crillzorg October 1, 2008 Author Report October 1, 2008 Jag är själv jäkligt sugen på B&B Tri Flow (Billy Boat) då jag tror dom låter riktigt bra, men dom verkar inte vara så vanliga varken i US eller i Sverige på Mustangerna. många har dock deras system på Corvetter och Porsche både här och i US. Vet inte om det beror på priset eller nåt annat? Dom är dyra......http://www.bbexhaust.com/car/mustang/Okej, om jag inte minns fel tror jag en polare till min far har nämnt att han har eller har haft något i den stilen på din porsche men ska kolla upp detta Kanske kan få lyssna lite Citera
Chili October 1, 2008 Report October 1, 2008 Jag är själv jäkligt sugen på B&B Tri Flow (Billy Boat) då jag tror dom låter riktigt bra, men dom verkar inte vara så vanliga varken i US eller i Sverige på Mustangerna. många har dock deras system på Corvetter och Porsche både här och i US. Vet inte om det beror på priset eller nåt annat? Dom är dyra......http://www.bbexhaust.com/car/mustang/Okej, om jag inte minns fel tror jag en polare till min far har nämnt att han har eller har haft något i den stilen på din porsche men ska kolla upp detta Kanske kan få lyssna lite Jag har haft det på två av de Corvetter jag ägt och det var super (det är därför jag är ganska sugen på det nu) iofs var det på dom CatBack system på 2x3" hela vägen men vilket grymt ljud.... Citera
tomasaxel October 2, 2008 Report October 2, 2008 Okej, om jag inte minns fel tror jag en polare till min far har nämnt att han har eller har haft något i den stilen på din porsche men ska kolla upp detta Kanske kan få lyssna lite Om du vill lyssna på hur Flowmasters American Thunder låter så hojta, vi bor ju i samma stad. Jag har mitt garage i knalleland, slå en signal om du rör dig i dom trakterna jag har PM:at mitt mobilnr. Citera
crillzorg October 2, 2008 Author Report October 2, 2008 Jag är själv jäkligt sugen på B&B Tri Flow (Billy Boat) då jag tror dom låter riktigt bra, men dom verkar inte vara så vanliga varken i US eller i Sverige på Mustangerna. många har dock deras system på Corvetter och Porsche både här och i US. Vet inte om det beror på priset eller nåt annat? Dom är dyra......http://www.bbexhaust.com/car/mustang/Okej, om jag inte minns fel tror jag en polare till min far har nämnt att han har eller har haft något i den stilen på din porsche men ska kolla upp detta Kanske kan få lyssna lite Jag har haft det på två av de Corvetter jag ägt och det var super (det är därför jag är ganska sugen på det nu) iofs var det på dom CatBack system på 2x3" hela vägen men vilket grymt ljud....hehe okej, måste jag lyssna på någon gång!! Citera
crillzorg October 2, 2008 Author Report October 2, 2008 Okej, om jag inte minns fel tror jag en polare till min far har nämnt att han har eller har haft något i den stilen på din porsche men ska kolla upp detta Kanske kan få lyssna lite Om du vill lyssna på hur Flowmasters American Thunder låter så hojta, vi bor ju i samma stad. Jag har mitt garage i knalleland, slå en signal om du rör dig i dom trakterna jag har PM:at mitt mobilnr. Citera
Chili October 2, 2008 Report October 2, 2008 Såg att Exclusive Cars tydligen har något "egenutvecklat" system från Ferrita. Någon som har det på sin, (eller har haft...)? Citera
crillzorg October 2, 2008 Author Report October 2, 2008 Såg att Exclusive Cars tydligen har något "egenutvecklat" system från Ferrita. Någon som har det på sin, (eller har haft...)?jasså? Känner en snubbe rätt bra där och köpte ju min bil där...Ska försöka snacka med honom, återkommer isf Citera
Petra October 2, 2008 Report October 2, 2008 Exclusive cars har fått ensamrätt på Ferritasystemen. Vi har Flowmaster axleback och de gick på 5000:- monterat och klart. Prisvärt tycker jag och låter rätt lagom enligt mig. Klart det kan vara kul att låta lite mer men då får man nog åka Shelby med ett par hundra hästar till. Byta "katback" känns bara onödigt då det ändå är 2½´rör original. De utlovade 50 hk med filter och mappning är bara fantasihästar. Det ger ca 10 - 15 hästar och det mesta kommer från mappningen (vi har bromsat vår). Be dem som säljer dem om garanti... Citera
tomasaxel October 3, 2008 Report October 3, 2008 Exclusive cars har fått ensamrätt på Ferritasystemen. Vi har Flowmaster axleback och de gick på 5000:- monterat och klart. Prisvärt tycker jag och låter rätt lagom enligt mig. Klart det kan vara kul att låta lite mer men då får man nog åka Shelby med ett par hundra hästar till. Byta "katback" känns bara onödigt då det ändå är 2½´rör original. De utlovade 50 hk med filter och mappning är bara fantasihästar. Det ger ca 10 - 15 hästar och det mesta kommer från mappningen (vi har bromsat vår). Be dem som säljer dem om garanti... Hur många HP sa mätningen att ni fick ? Citera
crillzorg October 3, 2008 Author Report October 3, 2008 Exclusive cars har fått ensamrätt på Ferritasystemen. Vi har Flowmaster axleback och de gick på 5000:- monterat och klart. Prisvärt tycker jag och låter rätt lagom enligt mig. Klart det kan vara kul att låta lite mer men då får man nog åka Shelby med ett par hundra hästar till. Byta "katback" känns bara onödigt då det ändå är 2½´rör original. De utlovade 50 hk med filter och mappning är bara fantasihästar. Det ger ca 10 - 15 hästar och det mesta kommer från mappningen (vi har bromsat vår). Be dem som säljer dem om garanti... ne 5000kr e inte så farligt alls...har du någon länk lr nåt så man kan få höra lite på de...? Citera
parar October 3, 2008 Report October 3, 2008 Exclusive cars har fått ensamrätt på Ferritasystemen. Vi har Flowmaster axleback och de gick på 5000:- monterat och klart. Prisvärt tycker jag och låter rätt lagom enligt mig. Klart det kan vara kul att låta lite mer men då får man nog åka Shelby med ett par hundra hästar till. Byta "katback" känns bara onödigt då det ändå är 2½´rör original. De utlovade 50 hk med filter och mappning är bara fantasihästar. Det ger ca 10 - 15 hästar och det mesta kommer från mappningen (vi har bromsat vår). Be dem som säljer dem om garanti... å ja äntligen någon som säger det vem kan på fullaste alvar tro att man får 50 extra hp av det? Citera
Chili October 3, 2008 Report October 3, 2008 När det gäller "performancefilterinsug" och avgas så är det ju givet att det är diskuterbart vilken effekt det ger... Men hursom så vill man ju själv känna att man har många fler Ponnys under huven than stock (dvs att det låter som det är minst hundra hp's utöver stock).Som jag förstått det så kan man få lite mer effekt genom att mappa om sin mustang för 98 oktan t ex vilket då ger en bättre effektkurva.Jag ska erkänna att jag är väldigt nöjd med den faktiska effekten som den är (förutom att bromsarna är urusla...) men skulle vilja få ett lite mer rappare ljud än vad som kommer ut orginal och därför eftersöker ett mer mäktigare ljud men ändå rappt (sorry författaren av denna tråd... känns som jag kidnappat den en smula...) hursom ser med spänd förväntan fram emot vad Exclusive kan få fram för system, om det låter bra varför inte försöka få till ett "klubbköp" för att få bästa pris?? Citera
Daniel Strand October 4, 2008 Report October 4, 2008 Har funderingar på att fixa ett eget axel back med universialdelar från t.ex. ferrita eller raka rör. Har tittat på en rund fullflödesdämpare i 2.5" som endast bygger 520mm. Denna borde dämpa lite, så att man får bort topparna. Fördelar med detta är att man kan välja vilka slutrör som helst. Vad jag har sett är alla köpesystems slutrör fastsvetsade på slutdämparn.Är det någon som har testat att bygga själv och kanske vet hur mycket en sådan liten dämpare dämpar? Citera
Ola.L October 4, 2008 Report October 4, 2008 Har funderar på exakt samma sak Daniel. monterade av ena dämparen och starta motorn. Det var sjukt vilket ljud det kom, på tok för högt.Så helt raka rör blir lite att ta i. Men har du länk till den där lilla dämparen? Citera
Pernolf cmc 558 October 4, 2008 Report October 4, 2008 With over 350 horsepower and 365 ft. pounds of torque at your command thanks to the Steeda engineered Cold Air Intake with our unique cool tube technology, Steeda balanced underdrive pulleys, Steeda performance exhaust, and our unique performance calibration the Steeda Q350 hauls down the quarter mile at 12.7 seconds at over 108mph on street tires!Nu är det ju även en hel del chassiuppgraderingar samt byte av utväxling på steeda Q350http://www.steeda.com/new_vehicles/Q350/features.php12.7sek på kvartsmilen är ju hyfsat okej för en bil med dessa mods. Citera
Daniel Strand October 5, 2008 Report October 5, 2008 Har funderar på exakt samma sak Daniel. monterade av ena dämparen och starta motorn. Det var sjukt vilket ljud det kom, på tok för högt.Så helt raka rör blir lite att ta i. Men har du länk till den där lilla dämparen?Gå in på http://www.rakaror.se klicka på universial ljuddämpareEn bit ner på sidan under 2,5" hittar du art. 4250-63Lite krökar på detta och snida en upphängning så kanske det blir bra.Denna dämparn dämpar nog inte mycket eftersom det är av fullflödes typ, men den kanske dämpar tillräckligt för att man ska kunna sitta i bilen... Citera
andreas-cmc 1562 October 6, 2008 Report October 6, 2008 Ferrittasystemet är junk. Skitfult och låter inte skvatt. Sunkig kvalitet också!Kan rekomendera Ford Racings system! Kombinera gärna med BBKs korta headers också så har ni en störtskön sång att lyssna på!Självklart har No Fear Motorsport detta och massa annat kul på hyllorna! Citera
NickeH cmc 600 October 6, 2008 Report October 6, 2008 Jag vet att Exclusive böt ut det Ferritta system dom hade på den vita GTn med röda stripes mot bättre grejer...Var det inte Steeda grejer förresten..?Vad säger Pernolf!? Citera
Recommended Posts