Jump to content

Fint eller fult?  

40 members have voted

1. 1. Fint eller fult?

Recommended Posts

Ibland finns det inga godkända blinkers tillgängliga för montering på bilen, och man blir då tvungen att hitta andra blinkers som man får fälla in på lämpligt sätt.

Nu vet vi ju att mustang 05 har godkända lampor, men exempelvis mustang 95-98 har det svårare. Tycker ni detta är en snygg lösning med godkända LED-lampor, eller är det anus?

Hejsan

Jag tycker att man behöver se bilen från fler vinklar för att kunna ha en åsikt. Vore också bättre om man kunde få se det "i verkligheten". Bilden känns mer fiction än reality.

Visst, det ser ok ut på bilden, men... nästan vad som helst kan se fint ut i rätt vinkel och ljus. Det syns t.ex. inte att de är utanpåliggande och hur mycket de sticker ut.

Hejhej

Thomas

Hejsan

Jag tycker att man behöver se bilen från fler vinklar för att kunna ha en åsikt. Vore också bättre om man kunde få se det "i verkligheten". Bilden känns mer fiction än reality.

Visst, det ser ok ut på bilden, men... nästan vad som helst kan se fint ut i rätt vinkel och ljus. Det syns t.ex. inte att de är utanpåliggande och hur mycket de sticker ut.

Hejhej

Thomas

Dom är infällda och sticker ut ca 2-3mm.

Såhär se den ut i närbild

Håller med Roger P

En annan toning så :)

Det finns dom som påstår att det är snyggast med orangea lampor, speciellt när man gör alternativa monteringar. Man ser lixom att det är en blinkers där och inte en blinkande stötfångare... typ så

Blinkersen i sig ser helt ok ut. Själv hade jag föredragit dold montering, dvs inga hål i sidorna, för skruv (antar jag), men dom kanske man kan fila bort själv. Orange, klart eller mörkt glas är en smaksak där det säkert finns hyfsat gott om anhängare i varje 'läger'

Sen är det alltid en fråga man måste ställa sig. Finns det nåt bättre alternativ? Om inte, ja, då är ju det här det bästa som finns, shoot! :)

Prisnivå?

Gofredagkväll på er!

Blinkersen i sig ser helt ok ut. Själv hade jag föredragit dold montering, dvs inga hål i sidorna, för skruv (antar jag), men dom kanske man kan fila bort själv. Orange, klart eller mörkt glas är en smaksak där det säkert finns hyfsat gott om anhängare i varje 'läger'

Sen är det alltid en fråga man måste ställa sig. Finns det nåt bättre alternativ? Om inte, ja, då är ju det här det bästa som finns, shoot! :)

Prisnivå?

Gofredagkväll på er!

tanken är runt 500-lappen för paret. Vi får se. Det vanligaste alternativet är Golf II-blinkers.

Beror på vad man jämför med.....

Så här såg min bil ut under 1 timma idag (inkl resa till/från bilprovningen), och i jämförelse med dom så är dina snyggare.....

S1050525.JPG

Och visst blankt papper :D:D , tog 5 min att montera på och 2 att montera av!!!!

Visst är det så... speciellt när besiktningsmannen tyckte det skulle vara mycket bättre och snyggare om jag offrade mina backljus och satte blinkersen där istället :shock::shock:

Visst är det så... speciellt när besiktningsmannen tyckte det skulle vara mycket bättre och snyggare om jag offrade mina backljus och satte blinkersen där istället :shock::shock:
'

Kan man inte bara montera lite gul film över backljusen och switcha kablarna?

'

Kan man inte bara montera lite gul film över backljusen och switcha kablarna?

Ljusinsatsen är inte certifierad för blinkers.

Backljusinsatsen har inte samma spridning av ljuset som en blinkersinsats. Därför är det inte godkänd.

Visst är det så grufman, men problemet här är att det är en milsvid skillnad mellan sunt förnuft och förordningar. Det är detta som gör att en besiktning blir godtycklig då vissa besiktningsmän enbart ser till dom reglementen och förordningar som finns medans andra går mer efter vad som är humant.

Detta medför att ibland får du igenom en bil som t o m blinkar rött..... ibland en med blinkers i backljusen... och ibland inte alls om det inte är som det står i registreringen "bakblinkers av utanpåliggande karaktär".

Så vad som gäller är ju det som står i reglementet, bara för att någon fått igenom sina röda blinkers eller blinkers i backljusen en gång så kanske det inte går lika bra nästa gång

Så fortsätt gärna att leta upp godkända utanpåliggande bakblinkers. Skulle kunna se helt ok ut om det fanns vita ledblinkers (som givetvis blinkar orange...) i storlek som nedre fyrkanterna och som man då kunde placera bredvid bakljuset. Skulle ju to m kunna bli lite symmetri :D

Hej.

Det är egentligen förvånande, backljusen sitter lampan

i en kromat hus, blinkar starkt, har legat bakom en VW

Passat av senaste modell nyligen som blinkar :?: (Ovanligt).

Passaten har en fin blinkersring med dioder E-märk, syns

inte ett skit från sidan, godkänt ljusspridning. :roll:

Blinkers förresten, options, sällsynt att det används

även som E märkt. :roll: