Jump to content

Mustang 1970 HT Svart till Grabber Orange CMC 2176


bjornpersson

Recommended Posts

Ja Björn. Visst sätter lacken sig. Det värsta är att det kan ändra sig flera år efter. Har vrit med om detta, på en bil. det var inte så roligt. Men jag tror att spackel produkterna har blivit bättre sedan dess. Har inte sett detta på mycket länge. Har en kompis som är lackerare av den högre kalibern. Har sett hur han gör när det inte går att justera mer. Då spacklar han igen springan. Tar sedan kapmaskinen. Och med skicklig hand. Kapar han fram rätt springa. samt mycket putsande med papper. Det håller bra på dom bilar han har gjort. Men visst känner man skepsis till detta. Annars så kan man tennspackla. vilket kräver lite teknik. Men är skit kul när man lärt sig. Resultat blir hållbart med. Det blir säkert bra med vad du än väljer för väg att gå Björn. Tycker du är jäkligt händig. Ska bli roligt att följa med på turen denna vinter sesong.

Berra

Link to comment
Share on other sites

En annan sak jag skulle vilja förbättra är dörrspringorna. Jag tycker att det skevar iväg lite mellan dörr och framskärm. Att justeran in detta i efterhand är ju en risk med lackskador så jag hoppas kunna göra det i samband med en ny topplack.

Dörrspringor är ett elände tycker jag. Ibland ser man på TV från renoveringar där mani princip spacklar upp nya springor men jag tycker att det känns lite riskabelt att ha bara spackel i glipan. Snacka om känsligt för stötar.

Att spackla upp dörrspringor som är för stora känns helt fel!

När jag lackade om min bil skickade lackeraren hem både hela bilen och lösa delar flera gånger så att jag kunde svetsa på för att han skulle få material att slipa så att dörrspringorna kunde bli bra.

Det är synd att lägga så mycket arbete och inte bry sig om 100% passform på dörrarna. Det syns mer än vad man kan tro..

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne.

Du har helt rätt, mer jobb ger ett bättre resultat, jag

är säker på att man trivs bättre med ett genomarbetat

resultat. 8)

Jag är inte så jäkla petig då jag vet att Mustangen

med flera billiga USA bilar har urdålig passform

överallt som NY, dessutom var lacken mycket sämmre

då än man skulle svälja idag mm, väghållningen

urusel. :(:?

Men nu är det nog inte det som räknas, historien

och bilen utstrålning, motorljudet mm allt detta ger

åtminstone mig och säkert många andra till glada

och lycklig Mustangägare. :roll::)

Det bästa är nog om man själv väljer vilken höjd

ribban på en renovering skall ligga, alla har vi olika

syn på det man gör för att tillfredställd med resultatet. ;)

BjörnP gör som många andra ett helt fantastiskt

renoveringsarbete 8) på sin Mustang, färgen är helt

rätt 8) , hoppas att du Björn har lite mer normal fart i

vinter. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer ang fälgarna björn,ser bra ut och kul att dom kom till användning,har själv också 15"fälgar på min bil och däck typ dina med vit däcktext,tycker det ser bra ut på dessa bilarna.Köpte ett set 18"fälgar i våras,men har svårt att bestämma mig ang däckstorlek,för det är ju en stor kostnad om det inte blir bra,och dom bara skall ligga i garaget,så jag får väl se hur det blir.Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Gääsp ... nu har det varit vinter alldeles för länge!

Startade upp mussen här om dagen då det var som kallast efter 2 dagar med lite värme på i garaget. Den startade fint och fick lite extra glykol efter varmkörning. Man kunde höra hur den längtade efter sommaren:)

Nu återstår att se om husse har ork (och pengar) att ta tag i återstående renoveringspunkter ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hej B.P.

Kul att du vaknat igen, ta det lungt det är lååååångt kvar

på vintern. ;)

Hej!

Ja, det kanske är långt kvar men det går fortare än man tror. Så här dags förra året så var man ju mitt inne i racet. Nu känns det som om orken till årets åtgärder sitter lite längre inne :) ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...