Jump to content

Skumma baklyktor


matsadona

Recommended Posts

Hej

Av en slump fick jag syn på dessa baklyktorna, och undrar om det är någon på forumet som sett dem förut? Dvs med gult blinkersglas.

Vart finns de att finna/köpa?

Har surfat runt lite bland olika nätshoppar, men har aldrig sett dem förut...

baklykta.jpg

Antar att det skulle underlätta avsevärt vid besöken hos bilprovningen + att man får behålla befintligt backljus.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Svar till corvette...( pony...inte ponny) höhö.....haha....hihi...

Jo som svar till detta så satte Grufmans dit dom i tisdags där corvette jobbar.... Jag tackar grabbarna på Grufmans ...jag tyckte det blev jätte snyggt förutom att jag fick lite fel gul färg på sargerna som jag lackade själv genom en lackare som jag får göra om sen eller i vinter...Jag köpte mina som är lika som den röda mussen på bilden som var på första inlägget av Håkan Prytz som har hemsida

mustangperformance och som finns i åtvidaberg men levererar delar hit till Stockholm stup i kvarten....jag har köpt annat av honom också...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej igen......gör inget......vi hörs o synns.....hälsa grabbarna...

Mvh "my little ponnnnny"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Svar till matsadona.....idag ska jag in o besikta min mustang -95 GT

med de nya baklysena med gul blinkers som blev ditsatta i veckan...

( undrar om man får beröm av besiktningsfölket nu när man har sjysst där bak o slipper massa skrivna påpekande om att man har fel färg där bak som ska åtgärdas på en månad, har åkt ett år utan nån som sett nått,

man kan ju bara HOPPAS att de svenska byråkraterna ger sig nångång eftersom flyttbilar får ha röd blinkers....jag hade stor diskussion med besiktningen förra året o sa att jag fattar ingenting om vad han snackade om fel färg,,,jag bara ifråga satte om han inte såg om det blinkade...han ville inte diskutera detta....bara påpekade den felande färgen...)

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Haha... ja, det är ju en bra fråga det där.

Vem är mest trafikfarlig - Jag med felaktig färg/felaktigt placerad blinkers eller den medtrafikanten som inte observerar en blinkande lampa? ;)

Och det är mycket riktigt typiskt DDR Sverige att man får ha röda blinkers om det är flyttgods, men inte om den är importerad...

Synnerligen märkligt!

Fick förövrigt svar från Håkan (MustangPerformance), och han har mycket riktigt två satser kvar, om någon mer är intresserad.

Personligen lägger jag nog hellre de pengarna på hästkraftshöjande åtgärder, om jag tvingas välja när bankkontot inte är obegränsat.

Men inte helt utan beslutsångest... :?

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Oj....det är konstigt att den där nervösa pirrande känslan kommer när man passerar in genom besiktningens staket o grindar.....man kodar in sig o sitter o väntar på sin "tur"......osså kommer reg nr upp på tavlan...

pulsen stiger....kör in genom dörrarna o vad kommer tror ni.....en jätte snygg o trevlig tjej kommer o ska besikta.....hon undersöker mustangen från topp till tå.....hon säger: den var fin den här...vi pratar om baklyktorna, jag frågar kan du inte ta bort den där texten om utanpå

liggande blinkers i reg,papperen.....jo sa hon, jag ska skicka in det om att de tar bort det, jag skulle få nytt reg.bevis....det slutade med totalt med noll fel....

Nu e den inkörd i en kondom med glidmedel o igenknutet till våren..

Men det blev jävligt snyggt med nya lysen.....men det kostar att ligga på topp.......

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Men det blev jävligt snyggt med nya lysen.....men det kostar att ligga på topp.......

MVH "my little pony"

Ringde Håkan Prytz, det kostar 3500/sida att ligga på topp...och så ska de lackas också...

Helt OK pris från Håkan iofs, han har betalt dyrt för dessa, han köpte "de sista". De finns knappast att få tag på nya idag. Man kan ju kanske hitta ett par på en skrot i Japan eller möjligen Australien?

Link to comment
Share on other sites

Men my little pony nu ser den ju ut som alla andra Mustanger, ja jag vet

smaken är som baken. :oops:

Men en rolig sak är ju att 94-95 inte ser ut som alla andra mustanger

där bak, haha nu är du ju bara en i flocken,jajaja. :D:D

Själv skall jag se om man kan hitta canada eller japan bakljus för visst

vill man ha det gula i glasen och inte utanpå som jag har nu. :shock:

7000 spänn hade du fått et najs Edelbrock insug för, till våran modell. :shock:

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...