Jump to content

Fälgar repade av däckverkstad


Daniel Strand

Vad tycker Ni att jag ska acceptera/kräva?  

53 members have voted

  1. 1. Vad tycker Ni att jag ska acceptera/kräva?

    • Nya fälgar
    • Nya fälgar och någon typ av kompensation
    • Lackade fälgar
    • Lackade fälgar och någon typ av kompensation


Recommended Posts

Hm, låter precis som redan nämts som om det är Exclusive?

Trist isånt fall, verkar lite som om att det är väldigt varierande bemötande där!

Själv har jag nästan bara goda erfarenheter, de gånger de lyckats strula har de fixat de!

Dock verkar firmorna som de lämnar ut "sidojobb" (lack, plåt, däck osv) inte riktigt hålla nån god kvalitet :(

Själv snackar jag alltid med Kjelle där, även om han kan va lite glömsk så verkar han ha koll på läget iaf!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ska det vara så himla svårt o klämma fram namnet! Lustigt att din lojalitet större mot de där klåparna än mot dina kollegor här på forumet som kanske sitter i samma båt?

Jag hade ingen aning om vilket företag det var, och kände inte till det sen tidigare. Men hittade det väldigt enkelt via goolge med den info som redan givits.

Hejhej

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vad är problemet med att skriva ut det direkt då?

Så kan.ke m.n slip.er si.ta ohc l.ka det..tiv.

Han har ju blivit kränkt o det grövsta :shock: "man får räkna med sånt här, det är ju ingen Ferrari direkt".

För er som har svårt att sätta er in i situationen, tänk er följande::: "Sorry, jag kapade båda benen av din kärring, men va fan.. hon var ju ingen Pamela Anderson direkt"

Upp till kamp!!

Link to comment
Share on other sites

"OM FRAMTIDEN

Vi har alltid arbetat långsiktigt, och vi är övertygade om att god service är framtiden. Våra kunder ska känna ett förtroende och alltid veta att de blir omhändertagna på bästa möjliga sätt. ”

Saxat från EC hemsida......:shock:

Link to comment
Share on other sites

Det är nog tyvärr så att de har sålt väldigt många nya Mustanger till folk som använder dom som bruksbilar och antagligen t o m har dom på leasing så dom kan byta till något annat fräckt när leasingperioden gått ut. Det medför då att Mustangen kanske betraktas mer som en bruksbil i storstäder än övriga landet. Tyvärr medför det att mentaliteten blir mer "slit och släng" både hos verkstäder och även hos de som kör.

Jag kollade runt på ett gäng Mustanger som var till salu i Stockholm och många av dom var "slitna" trots att dom var relativt nya, hade kantstötta fälgar smårepor på lacken efter maskintvätt och en massa dörruppslag dvs hade inte fått speciellt mycket omtanke och ovårdnad.

Det är absolut inget försvar till vad som hänt (jag hade blivit lika skogstokig jag) men det kanske förklarar att de kan ha en annan inställning än vad vi entusiaster har....

Link to comment
Share on other sites

Däckverkstan som repade fälgarna heter:

Däckspecialen i Stockholm AB Västberga

Om det var en nybörjare eller vad som hänt kan de inte svara på. De har ju tydligen varit aktiva sen 70-talet, så något borde de väl kunna...

Bilfirman som håller i trådarna är mycket riktigt Exclisive Cars, och ferrarikommentaren kommer från ägaren Benny Janall.

Fälgarna kommer nu att skickas upp till Exclusive Cars för lackering. De påstår att jag kommer att bli 100% nöjd. :? .. vi får väl se.... Lackeringen kommer att utföras på Mälarlack (ligger tydligen tvärs över gatan från Exclusive). Någon som känner till dessa? Gör de ett bra jobb?

Link to comment
Share on other sites

Mälarlack har jag inte hört något om.

De som är erkänt mycket bra på just fälgreparationer i Stockholmsområdet är Intera Sverige AB

http://www.intera-sverige.se/shop/view_doc.php?view_doc=4

Hade ett par kantstötta magnesiumfälgar på Corvetten som Intera både reparerade och lackerade, och resultatet blev bra mycket bättre än om jag hade fått nya :D Tror att dom kanske kan göra bättre lackjobb som håller då det är helt annan påfrestning på fälgar än vad det är på övrig lack.

Fråga om Mälarlack har någon erfarenhet av att lackera fälgar...

Link to comment
Share on other sites

Skumt att ägaren till just Exclusive säger så där om Ferarri...med tanke på att han lever på att sälja "Exlusiva bilar" som är lite alternativa till de "vanliga" märkerna (Mustang osv)...

Har som sagt oftast vart nöjd där, trots blesyrer, men har hört fler och fler som vart nöjda förut och numera vänder sig till andra (Grufman är de jag rekomenderat när folk frågat vart man skall vända sig med Mustang)...

Ang Mälarlack: Har haft min bil där (jepps, via Exclusive)...kan tyvärr inte rekomendera dem!

De gångerna den bart där har minst ett par saker strulat, skyllts på andra m.m....

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Bilfirman som håller i trådarna är mycket riktigt Exclisive Cars, och ferrarikommentaren kommer från ägaren Benny Janall.

Fälgarna kommer nu att skickas upp till Exclusive Cars för lackering. De påstår att jag kommer att bli 100% nöjd. :? .. vi får väl se.... Lackeringen kommer att utföras på Mälarlack (ligger tydligen tvärs över gatan från Exclusive). Någon som känner till dessa? Gör de ett bra jobb?

Tycker det är en otroligt konstig och korkad kommentar från en som just säljer entusiastbilar till entusiaster. Dessutom så tar dom ju lite extra betalt för sina bilar.

Nåja, omlackningen av fälgar går säkert bra, det var ju insidan som blivit repad om jag fattade rätt, vilket är lättare att fixa än utsida.

Hade det varit utsidan så hade det varit en helt annan sak, då hade nog jag propsat på ersättningsfälgar, nya eller i skick som nya.

Link to comment
Share on other sites

lämnar alla våra bilar dit

och det vågar du berätta nu bara så där ;)

Hejsvejs

Thomas

Varför skulle jag inte våga det? Däckspecialen är ett företag som hanterar 10 000-tals bilar per år. Om dom misslyckas med en innebär det självklart inte att dom misslyckas med alla.

Dessutom är det dom överlägset bästa i stan på att ställa in framvagnar, så jag bemödar mig inte ens om att gå någon annan stans.

Det finns inget perfekt företag och misstag sker, gör man ett misstag så får man fixa iordning det så kunden blir så nöjd som möjligt. Tycker detta börjar likna lite av en böbelmobb av folk som har 0-koll på läget.

Link to comment
Share on other sites

gör man ett misstag så får man fixa iordning det så kunden blir så nöjd som möjligt.

Jo, det var ju just det, ferrari-kommentaren t.ex. faller ju inte riktigt i den kategorin.

Visst, alla kan göra misstag, men gör man det ena efter det andra och sen snäser åt sina kunder, då är det en annan story.

Tycker detta börjar likna lite av en böbelmobb av folk som har 0-koll på läget.

Så vi har noll koll och du har full koll. Nu tänker väl inte du också börja nedvärdera dina kunder?

Något förvånad att du inte ser det ironiska i mitt inlägg, även smiley är ju där.

Link to comment
Share on other sites

gör man ett misstag så får man fixa iordning det så kunden blir så nöjd som möjligt.

Jo, det var ju just det, ferrari-kommentaren t.ex. faller ju inte riktigt i den kategorin.

Visst, alla kan göra misstag, men gör man det ena efter det andra och sen snäser åt sina kunder, då är det en annan story.

Tycker detta börjar likna lite av en böbelmobb av folk som har 0-koll på läget.

Så vi har noll koll och du har full koll. Nu tänker väl inte du också börja nedvärdera dina kunder?

Något förvånad att du inte ser det ironiska i mitt inlägg, även smiley är ju där.

Ferrari-kommentaren kanske var sagd i ett tonfall och ett sammanhang som trådskaparen möjligtvis har ryckt ur sin kontext, det skulle ju nämligen gynna hans syfte om det gick att späda på med lite klantiga kommentarer.

Det jag vill säga är att ett fel har begåtts, surt som fan, men misstag sker även hos dom bästa företagen och det verkar som att han får upprättelse. Case closed.

Link to comment
Share on other sites

Det jag vill säga är att ett fel har begåtts, surt som fan, men misstag sker även hos dom bästa företagen och det verkar som att han får upprättelse. Case closed.

Nja, det är väl snarare så att det har begåtts mer än ett fel och dessutom redan sen innan bilen beställdes. Och det är de tidiga felen som i grund och botten är orsaken till de senare.

Du kallade tidigare i tråden firman för klåpare, men ändrade uppfattning när du fick veta vilka det var!?

Visst, alla kan göra misstag, och det är helt ok om man rättar till dom. Men om man försöker smita undan så är det inte ok. Jag har råkat ut för precis samma sak, en bil som blivit undermåligt reparerad och som upptäcktes direkt när den skulle hämtas. Verkstadschefen säger "så blir det", jag informerar honom om "hur det blir" om man gör det fackmannamässigt och frågar honom sedan om han tror att jag är dum i huvudet. Han insåg då att det inte gick att lura mig och tog tillbaka bilen. Jag har aldrig mer åkt tillbaka dit, trots att det är den auktoriserade verkstaden. Hade han sagt "Oj, så får det inte se ut", så hade jag gärna kommit tillbaka. Men han försökte medvetet lura mig. Precis som med kommentaren om fälgarna, "man får räkna med sånt här". Det håller inte. Svaret borde ha blivit "Det ska vi genast rätta till".

Link to comment
Share on other sites

Efter mer än 20 års erfarenhet som företagare och försäljning till industrin är det så ,att har du 100 nöjda kunder och en missnöjd, vilken tror ni konkurenterna hör mest om ;) Titta bara här hur fort det går,över 1000 på någon dag som läst,vem köper en ny bil där nu :roll: men ´å andra sidan jag har inte råd med en Ferrari :--

Link to comment
Share on other sites

Det jag vill säga är att ett fel har begåtts, surt som fan, men misstag sker även hos dom bästa företagen och det verkar som att han får upprättelse. Case closed.

Du kallade tidigare i tråden firman för klåpare, men ändrade uppfattning när du fick veta vilka det var!?

Jag vill absolut inte påstå att trådskaparen far med osanning, men det finns alltid två sidor av en story, och han har förvisso råkat illa ut, men jag skulle gärna vilja höra andra versionen också... Nåväl.

Link to comment
Share on other sites

När vi ännu är inne på -------------------------------

Klåpare.

Jag köpte min bil på EC och fick jobba hårt (inte försäljaren) på att få loss bilen från firman med reggbesiktning osv, jag tröttnade efter att bilen stått på parkeringen i två veckor och snackade med högsta hönset och sa:

Nu har jag betalat för bilen men inte fått den, jobba lite nu så att jag kan få varan. Det löste sig efter det samtalet. Innan detta samtal hade jag varit på försäljaren otaliga ggr, men han hörde inte av sig (tröttnade förmodligen på mitt tjat).

På det stora hela så har jag varit halvnöjd med EC. Nästa gång jag köper bil så blir det någon annanstans. Lägger jag ner 416.000:- kommer från ett företag med god soliditet så vill jag bli bemött som en kung (rövslickeri inte mig emot) när jag köper en bil både före, under o efter köpet.

Säljarna ska respektera kunden, och möta frågor med riktiga svar (by the book) inte bete sig som att dom äger dig och svarar "det är ju inte en Ferrari" klumpigt. Han kunde lika gärna sagt. "Va fan köper du en så billig bil så får du räkna att vi behandlar den billigt"

Tack för ordet.....

Grufman är diplomatisk, är i branchen och jag håller med honom för jag förstår vad han menar, Grufmans inställning är inte fel, utan bara att han kanske läst igenom topicen några ggr och försökt tänkt lite längre. Vi andra hönshjärnor (hahaha) spär på med skit och det är vårt jobb...

Ha det gubbar... :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Efter mer än 20 års erfarenhet som företagare och försäljning till industrin är det så ,att har du 100 nöjda kunder och en missnöjd, vilken tror ni konkurenterna hör mest om ;) Titta bara här hur fort det går,över 1000 på någon dag som läst,vem köper en ny bil där nu :roll: men ´å andra sidan jag har inte råd med en Ferrari :--

Precis, och som ThomasX också skriver....

Att hantera reklamationer på ett professionellt sätt - är det enklaste, bästa och billigaste sättet att skapa lojala kunder. Reklam och annonser i all ära – men i kontaktögonblicket så ”äger” du kunden. Ett misstag, en reklamation och du kan – rätt hanterat - skapa intäkter för lång tid framöver och dessutom få en levande reklampelare. Eller som vi säger i min bransch en ATR (Aktiv Topp Referens).

Blir man bemött på ett uppriktigt och positivt sätt uppstår förtroende. Vi vet alla att ingen är perfekt. Vi förväntar oss bara att det rättas till – utan en massa tjafs.

Då jag i jobbet tränar personer i "frontlinjen" att skapa dialog och agera

proffsigt i kontakten med sina kunder - så vet jag vad det kostar att nonchalera en reklamation. Det är väldigt förödande för intäkterna/försäljningen att inte lyssna och ta kunden på allvar. Vi pratar inte kaffepengar direkt.

Kortsiktighet, prestige och felriktad lojalitet (den egna personalen som begått misstaget) kostar makalöst mycket i förlorade intäkter.

Hur många kunder förlorar man om man missköter en?

Hur många potentiella kunder får reda på att man blivit bemött på ett bra och proffsigt sätt?

Jo en sak till… inte hittar jag då nån Ferrari på EC hemsida…. Häpp!

Link to comment
Share on other sites

Kunden har alltid rätt, oavsett hur FEL kunden har..........så är det bara... :lol:

Jag skulle nog villja ändra det till: Kunden har alltid rätt, till en viss gräns.

Företagen kan inte gå med på vad som helst, men har misstag uppstått ska man somsagt diskutera detta med kunden och komma fram till en lösning. Säljaren på EC (Håkan "nutte" Andersson) är en av de trevligare jag träffat genom åren, och han försöker att rätta till misstagen efter bästa förmåga.

Delar av denna händelsen hade kunnat undvikas om verkstaden hade ringt till mig i förväg, och meddelat att de inte lyckats programmera sensorerna. Istället bara ställde man bilen, och hoppades antagligen att kunden skulle acceptera detta. Iof. hade vi inte upptäkt de repade fälgarna då, så det kanske var bättre såhär. Verkstan skyller på att det var kort med folk, så de han inte köra tillräckligt med bilen för att ladda upp sensorerna (bilen rullade ca 2.5mil medans den var inlämnad :shock: ). Tyvärr var jag redan uppretad innan jag kom innanför grindarna, då jag såg att bilen var uppbackad långt upp i riset som växte vid staketet. Kvistarna smekte kofångaren så fint i baken.... Som tur var blev det inga repor. Så grunden för denna perfekta dagen lades tidigt...

Nu ska jag skicka upp fälgarna för lackering. Tvättade hjulen lite nogrannare idag, allt för att de ska vara rena inför lackeringen. Vad upptäcker man då...jo tre av fälgarna är repade på framsidan :x:x Från håll ser det ut som att det är en skitig fläck, typ lite fett på kanten. Får se hur de tänker lösa detta...lacka kanske .....öhh??!!!

Har försökt att få tag i Håkan under dagen, men fortfarande inget svar. Antagligen är han ledig idag.

Är det fler än jag som alltid har otur när man har bilen på verkstad eller köper saker? Vad det än är man gör så är det alltid något som går fel......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...