Camilla Ljungkvist Posted October 17, 2008 Report Posted October 17, 2008 Här kommer lite nyare bilder på min bil. 1 Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted October 17, 2008 Report Posted October 17, 2008 Härligt.Snygg och prydlig, jag är en av få som vill se merav denna årsmodell och typ, jättefin Quote
CMC 1061 Berra Posted October 17, 2008 Report Posted October 17, 2008 Säg inte det Lasse. Tycker det är tråkigt att man inte ser till dessa mustanger. Eller så verkar det som dessa inte finns så många av. I mitt tycke så har dom växt fram till en ball bil. Från början gillade dom inte. Men smaken förändras med tiden. Har planer i frsamtiden att ta tag i sådan och göra något bus av den. Berra Quote
Camilla Ljungkvist Posted October 24, 2008 Author Report Posted October 24, 2008 Jag har varit på många bilträffar, dock inte med denna bil. Sett och haft många Mustanger.Men av alla Mustanger jag haft , har denna fått mer uppmärksamhet än någon annan?Det måste bero på något?Jag själv hade aldrig köpt denna , om det inte varit en Cobra.Men det är bara för att jag inte vill ha en bil som alla andra har.Nä ..Mer 2-or vill vi se på vägarna. Quote
dilutenz Posted February 20, 2011 Report Posted February 20, 2011 Det finns en black & gold till salu i forumet. Quote
BUSET Posted February 20, 2011 Report Posted February 20, 2011 en fint hållen bil är alltid en fröjd att se och den charmiga vintage "looken" sitter kvar!dessutom börjar fler öppna ögonen för dessa hånade och glömda mustanger Quote
dilutenz Posted February 20, 2011 Report Posted February 20, 2011 Försökt skicka PM till Camilla men fullt i hennes PM låda,,, Quote
mats g johansson Posted February 20, 2011 Report Posted February 20, 2011 Du har fått PM av mig med hennes email som hon registrerat på forumet Quote
dilutenz Posted February 20, 2011 Report Posted February 20, 2011 Tackar, har nu hittta henne och prata med henne Quote
Camilla Ljungkvist Posted January 12, 2017 Author Report Posted January 12, 2017 Den vite står idag under en liten modifiering/uppgradering! Bl.a. 302 motor, insprutare ombyggd till förgasare från van-89, T-5 man låda från-95. Givetvis har jag kvar originaldelarna? Mycket jobb har det varit, men nu ligger motor/låda på plats. Dock mkt jobb kvar runtikring för att få körklar. Dick Quote
Klingan75 Posted January 13, 2017 Report Posted January 13, 2017 Bilder är ju trevligt! Glöm inte av bromsarna om det blir en motor med mera knuff. Jag tycker det är skitkul med andra generationen för att dom är så ovanliga och denna är dessutom i riktigt fint skick. Quote
lars.bruman Posted January 13, 2017 Report Posted January 13, 2017 Det här är min. Skulle sluta med bilar men ramlade på denna. Efter rostlagning och motorrenovering fick den en garagelack + ny klädsel, matta m.m. Pigg 347 på c:a 400 hk. 1 Quote
Camilla Ljungkvist Posted January 13, 2017 Author Report Posted January 13, 2017 (edited) Den ser bra ut. Coolt med det breda scoopet. Jag har precis svetsat klart på den svarta. Otroligt var rosten kan hamna på dom mest konstiga ställen :) Dick Edited January 13, 2017 by Camilla Ljungkvist Quote
lars.bruman Posted January 13, 2017 Report Posted January 13, 2017 Vanligast är väl torpeden vid luftintagen, mot innerskärmen och golvet. Sen är det väl skärmkanterna bak, stolsfästen, dörrar och bakluckan. Får inte glömma runt framrutan. Jag har kvar lite att svetsa men man vill köra också. Nästa projekt är att bli av med alla delar som är över. Quote
Camilla Ljungkvist Posted February 5, 2017 Author Report Posted February 5, 2017 Lars! Möjligtvis ingen v8 kylare manuell över? Dick Quote
lars.bruman Posted February 5, 2017 Report Posted February 5, 2017 Tyvärr inte. Finns en som annonserar på blocket om alukylare för 3800:-. Håller till i ö-vik. Jag har mest blå inredning till fastback kvar + en kaross. Sidorutor fram och bak har jag ett gäng. Quote
TheBullitt Posted March 7, 2017 Report Posted March 7, 2017 Införskaffade nyss nya bladfjädrar bak till min. Senare framtidsjobb blir att fixa orignalfälgarna, sätta spoiler fram, renovera motorn, fixa diffen i bakaxeln mm Quote
Lars B Posted June 14, 2017 Report Posted June 14, 2017 Lars! Möjligtvis ingen v8 kylare manuell över? DickHar bytt till aluminiumkylare i min bil. Originalkylaren är till salu om du är intresserad. Håller tätt vid provtryckning med vatten. Fuktar med glykol. Skickat från min D5803 via Tapatalk Quote
Camilla Ljungkvist Posted August 31, 2017 Author Report Posted August 31, 2017 Köpte en till 1976, i körbart skick. Tänkte bara köra in o besiktiga. Men det slutade på släp istället... Quote
Camilla Ljungkvist Posted October 11, 2017 Author Report Posted October 11, 2017 Fått av lådan, lite mer jobb än väntat... Vid hämtning av bilen slirade lådan och det sprutade olja ur vid belastning. Hittade troligt felet angående oljesprutet, anslutningen till ena kylröret vart löst Har köpt ett Masterkit till lådan, skall bara hitta någon som renoverar den till mig. Quote
Andrew Posted October 11, 2017 Report Posted October 11, 2017 Jag har en lite vassare turbin till en MII liggandes om det är ntressant Mvh Andrew Quote
Lars B Posted October 11, 2017 Report Posted October 11, 2017 Jag har en lite vassare turbin till en MII liggandes om det är ntressant Mvh AndrewVad vill du ha för den? Stallvarv? Fabrikat? Skickat från min F5321 via Tapatalk Quote
Camilla Ljungkvist Posted October 11, 2017 Author Report Posted October 11, 2017 Ny eller begagnad? Quote
Camilla Ljungkvist Posted October 11, 2017 Author Report Posted October 11, 2017 1 timme sedan, Andrew said: Jag har en lite vassare turbin till en MII liggandes om det är ntressant Mvh Andrew Bild på den? Quote
Lars B Posted October 11, 2017 Report Posted October 11, 2017 Bild på den?Om inte du köper den är jag intresserad. Jag ska också fixa lådan med nya lameller. Gruvar mig för att plocka ner den. Tänkte prova att skruva själv. Skickat från min F5321 via Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.