October 27, 200816 yr comment_63434 Måste fråga om det är någon som använder Gear Vender. Om det fungerar bra? var man kan köpa en sådan, eller om det finns något annat sätt att få ner varv talet på? utan att behöva byta ut växling. Den varvar 3000 vid 90km nu. ULF
October 28, 200816 yr comment_63467 Aldrig hort talas om Gear Vender men det finns tva saker du kan gora:1. Byta lada till en med overdrive2. Pa 60-talet fanns en grej som hette Hone Overdrive som sattes framfor bakaxeln pa Mustanger. Shelby provade den vid tillfalle. Den innebar att du maste korta kardanaxeln och balansera om densamma. Kruxet ar att hitta en Hone som funkar fortfarande.Det basta alternativet ar nog att satsa pa en annan mer modernlada som Tremtek eller liknande om du har 4-vaxlat. Med automatkanske en AOD lada skulle kunna anvandas. Min 67:a Shelbyhar liknande utvaxling som din och "I love every minute of it".Hade en 3.25 bakaxelutvaxling och bytte till 3.89 med Detroit Locker.Soppaforbrukningen gick upp men draget pa 289HP blev mycket battre.Mvh Bosse
October 28, 200816 yr comment_63470 Man menar säkert den här firman som gör diverse attiraljer:http://www.gearvendors.com
October 28, 200816 yr comment_63476 Större däck (diameter) ger lägre varv, men det är svårt att få ut några större skillnader på detta sätt.En converter med lock-up kan ge några hundra rpm (men de brukar bara finnas till modernare växellådor).
October 28, 200816 yr comment_63488 Sätt in en T-5 jag har nyss gjort de, fick ner varvtalet från 3000 till 2000 med 3,55 utväxling och hur coolt är de inte med manuell och en trimmad V8 blev en hur rolig (pigg) bil som helst mot då jag körde med c4:an. Samtidigt så verkar de ju intressant med en Gear Vender om de fungerar bra? Kanske lite enklare att sätt in./Anders
October 28, 200816 yr Author comment_63493 Tack för alla funderingar. Tror faktiskt att jag skall köpa en GEAR VENDOR (( som det heter) Lite dyr, men om man skall konvertera till 5växlad vad kostar det på ett ungefär? www.drivetrain.com/new_overdrive/Ford3s ... dauto.html - 27k -
November 1, 200816 yr comment_63621 JacksonDen där overdriven (Gear Vendor) har jag gått och dreglat över i åratal, enligt reklamen (förbraförattvarasant) så vore den ju förträfflig att ha, tål växling vid gaspådrag osv, löser ju de problem som diskuteras i "utväxling" tråden ovan.Vad kör du med för utväxling/låda nu. Jag har 3.00/C6 och varvar ca 2500 vid 90. Vid start så käns clevelanden lite velig under 2500-3000 så en utväxling på 3.50-3.89 tror jag skulle pigga upp. OCH så peta in GV overdrive'n när man kör landsväg, perfekt..... Som du säger, lite dyr.... men vore förb*at kul att testa.Så om du köper en... berätta....( Har också gått och grubblat över om en sån här "steeringquick" utväxling vore nåt ! Har lillfinger lätt styrning med, vad jag tycker, för stora rattrörelser vid styr_parering i landsvägs körning. Inget glapp dock.)Nån som vet nåt..testat...mvh
November 1, 200816 yr Author comment_63632 Hej. har en Ford Motor Sport 302+c4. Den drar från tomgång till ca 6000, men som sagt var den varvar på tok för mycket. Det måste vara ca:4.00. jag tror att den skulle klara 3.00 utan vidare. Men det blir nog en gear vendor i alla fall. (det är ju så förbaskat kul att kunna att smiska upp några BMW,Audi) . Om du tittar i Wheels nr:11 så står det om en Dansk som har en gear vedor, bakom en 572cui motor på 620 hp ULF.
November 16, 200816 yr comment_64183 Jag har kört med en sån här två säsonger nu, fungerar utmärkt. http://www.usgear.com/v2od.htm
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.