Jump to content

Recommended Posts

Hej ni gamla rävar som gjort detta tidigare,

mitt projekt (cabbe -66) börjar närma sig lack. Nu har jag börjat montera dörrar och framskärmar. Fick dit dörrarna med hygglig passning mot bakskärm och tröskel men när jag fortsatte med framskärmarna så ser det inte bra ut, framför allt på vänstersidan (där det ändå sitter en originalskärm). Glipan är inte parallell utan blir större uppåt.

Finns det nån bra metod? Skall man börja med huven sedan skärmarna och fronten och avsluta med dörrarna? Vilka trix finns det för att justera in framskärmen (mot cowl och dörr)?

Hur gör man om gliporna mot antingen bakskärm eller framskärm inte blir acceptabla? Skall man svetsa på material på dörren? i vilken ända av dörren?

Hur stora springor är lämpliga (vad var specen i Fords process)?

Tacksam för alla tips.

mvh, Mats

Hur gör man om gliporna mot antingen bakskärm eller framskärm inte blir acceptabla? Skall man svetsa på material på dörren? i vilken ända av dörren?

Det går alldeles utmärkt att lägga på material på dörrkanten med migsvetsen.

Bygg aldrig upp en kant med spackel, förr eller senare spricker det.

Jämna springor gör hur mycket som helst för helhetsintrycket, lägg ner den tid som krävs och du kommer att bli nöjd och stolt.

Lycka till

Hej ni gamla rävar som gjort detta tidigare,

mitt projekt (cabbe -66) börjar närma sig lack. Nu har jag börjat montera dörrar och framskärmar. Fick dit dörrarna med hygglig passning mot bakskärm och tröskel men när jag fortsatte med framskärmarna så ser det inte bra ut, framför allt på vänstersidan (där det ändå sitter en originalskärm). Glipan är inte parallell utan blir större uppåt.

Finns det nån bra metod? Skall man börja med huven sedan skärmarna och fronten och avsluta med dörrarna? Vilka trix finns det för att justera in framskärmen (mot cowl och dörr)?

Hur gör man om gliporna mot antingen bakskärm eller framskärm inte blir acceptabla? Skall man svetsa på material på dörren? i vilken ända av dörren?

Hur stora springor är lämpliga (vad var specen i Fords process)?

Tacksam för alla tips.

mvh, Mats

Om karossen er tom (Utan motor/låda og inrede), kom i håg att karossen sjunker lite i hop nær allla delar monteras. Cab karossar er mjuka ;)

John

Hej.

Har försökt förklara detta sedan 1985 när jag böjade

att meka Mustang, en original Mustang från fabriken

hadde inte en enda del som satt 100%. :?:shock:

De Mustanger som fick den s.k. 100%iga passformen

var de som var tillverkades för reklam i Tv o övrig

media. :shock:

Att göra en Mustang 100% passform är något för den

som har för avsikt att ställa ut i första hand, jag anser

att det lite att överarbeta, det är mer falskt att fuska

till springor. ;)

Jo, har själv haft USA- tillverkade bilar där bakaxeln är nästan en tum över på sidan, korsmått som avviker 20-25 mm, hjälpramen framtill felmonterad både vertikalt och horisontellt osv.

Därför är det givande att ha hobbybilar tillverkade utanför Amerika också, och inte racka ner på mera sofistikerad teknik. :--

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...