mr_c November 29, 2008 Report Share November 29, 2008 Hej!Har precis skaffat mig en musse nu, så inför sommaren vill man ju fixa lite med bilen såklart! Är då en 96- GT cab, sitter automatlåda i. Enligt tidigare ägare så ska de sitta en del delar från SVT modellen under huven, vad vet han dock inte då detta ska ha gjorts i staterna innan den importerades hit. Vad kan det vara för delar som SVT hade som skiljer GT'n? (om man ska kika under huven så man inte råkar beställa nå liknande från summit alltså)Vad mer kan man göra med motorn för att få mer ös i den? Inte hunnit kört speciellt mycket men den är ju allt annat än pigg...Mvh Mr_C Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
overlake CMC 1202 November 29, 2008 Report Share November 29, 2008 Börja med att ta ett kort på motorn så kanske man kan se något direkt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_c November 29, 2008 Author Report Share November 29, 2008 Börja med att ta ett kort på motorn så kanske man kan se något direkt.Okej!Det kommer bild ikväll Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_c November 29, 2008 Author Report Share November 29, 2008 hoppas länken funkar!http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... 347hf7.jpg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
elboy cmc 388 November 30, 2008 Report Share November 30, 2008 Ser i minna ögon helt original ut samt inte så välvårdat ut än men du har ju 6 månader på dig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_c November 30, 2008 Author Report Share November 30, 2008 Ser i minna ögon helt original ut samt inte så välvårdat ut än men du har ju 6 månader på dig Ja tidigare ägare hade ju inget att berätta om vad som var gjort, då han inte visste, o nä. De ser inte ut som nån motortvättat de sista 12åren iallafall! Men kommer göras snart, har putsat upp bilen utvändigt o smort in allt skinn i bilen nu iallafall, så ställs den av tills i vår så finns o pyssla med =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_c January 19, 2009 Author Report Share January 19, 2009 Så..nån med förslag kanske? Stämmer de att de bara är toppar + insug som gör effektskillnaden i min 96- jämfört med 99- GT?Om man ska ge sig på o bygga eget avgassystem till våren, något man bör tänka på? Sugmotorer brukar ju vilja ha visst motstånd i systemet iallafall,jämfört med en turbo alltså.Så vad är rekomenderat att bygga 2.5-3"? Rostfritt eller ej? Samt hur många dämpare?Nu är den original, och låter ju riktigt tråkigt, men iom att det är en cab vill man ju inte få ett jobbigt öronbedövande ljud som ligger på hela tiden vid landsvägs glidande...Kom gärna med tips o förslag! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 19, 2009 Report Share January 19, 2009 Finns lite annat än bara maskineriet.Största problemet är oftast utväxlingen i bakaxeln.Kan i vissa fall vara riktigt låga tal och gör bilen slö som tusan.2.73 inte ovanligt alls på foxarna!En GT Cab kan jag nästan äta upp min hatt på att det är låg utväxling. Ett byte till minst 3.55 eller 3.73 leder till brutal märkbar skillnad.Nästan som en helt annan bilTrimmar du motorn och forfarande har kvar den låga växelnså vill jag påstå det är pengarna i sjön.Visst avgassystem gör ju att bilen "låter" häftigare men ingen märkbar effekt.Ljudet bidrar till lite "placeboeffekt" och det funkar ju med! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 January 22, 2009 Report Share January 22, 2009 Jag har 3.27 ( orginal) i rumpan på min 94 cab automat.Tror det brukar vara 2.73 i dom med spett.MVK Lasse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.