pools February 3, 2004 Report Share February 3, 2004 Hej!Jag har någonstans sett en beskrivning hur man kopplar in en varvräknare i en 67-68:a. Men jag hittar den inte. Är det någon som har den beskrivningen?M.v.h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lofa February 26, 2004 Report Share February 26, 2004 Jag har varvräknare som inte funkar så jag skulle med vilja ha en beskrivning till det....! Nån som kan de där bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 February 26, 2004 Report Share February 26, 2004 Hej!Ni får väl kanske ta mitt inlägg med en nypa salt... Jag vet inte om det är den här infon ni behöver... Men om jag inte är helt fel ute så drar man +12V och jord till varvräknaren för bla. funktion och belysningen i den.Sen kopplar Ni in kabeln som mäter varvtalet till minus (-) på tändspolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools February 27, 2004 Author Report Share February 27, 2004 Hej John och tack för svaret!Skall varvräknaren kopplas i serie eller paralellt med tändspolen?I tidiga mustanger kopplades den i serie vilket gjorde att motorn dog om det blev fel på varvräknaren. Men jag vet inte vilket år man gjorde om detta.M.v.h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 February 27, 2004 Report Share February 27, 2004 Tyvärr vet jag inte hur det ska vara när det gäller Mustang originalkopplingar, men det ska ju, om du tex. har byggt in en modernare varvräknare, kopplas paralellt. Dvs. du drar en kabel som sitter på (-) på tändspolen. Annars blir det precis som du säger, svårt att köra om det blir fel på varvräknaren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu